alhoewel waterbak vol is , ergens iets te kuisen qua contakt
storing coolantlevel low
-
kojak58
- Geregistreerd lid
storing coolantlevel low
Hallo, sinds kort steeds de storing " coolantlevel low "
op scherm
-
werli
- Donateur (2x)

-
kojak58
- Geregistreerd lid
-
werli
- Donateur (2x)

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
900 of 9-3?kojak58 schreef:...het enige dat ik kan zien is de vultuit...
In de 900 zit de vlotter aan de voorkant van het reservoir, richting accu, je kunt hem zo zien zitten, onder het dunne pijpje wat op het reservoir zit (zie foto). Als je je vinger in het reservoir steekt (inderdaad met gele dop), kun je hem voelen ook.

-
kojak58
- Geregistreerd lid
-
werli
- Donateur (2x)

hey
dat lage peil is gewoonlijk een gevolg van ..........waterlek
1-onder kant radiator daar vertrekt een tube naar de waterpomp toe volg die even en kijk ofdat die waterpomp niet lekt
hangen daar druppels aan heb je prijs
2-indien je een i hebt en geen turbo zal je stroomverdeler olie verliezen en die olie lekt op de bovenste water tube van de radiator die op zijn beurt dus broos wordt en langzaam openscheurt
3-tegen het schutbord vertrekken twee leidingen 1 gaat naar midden kop en deze scheurt ook wel eens zelfde oorzaak van de lekkende olie
4-ruik je binnen in de auto antivries is het de verwarming onder het dachbord (dit komt minder voor )
nazien voordat je aan de kant moet is hier de boodschap ,,, hoewel een flinke wandeling is gezond
mvg werner
dat lage peil is gewoonlijk een gevolg van ..........waterlek
1-onder kant radiator daar vertrekt een tube naar de waterpomp toe volg die even en kijk ofdat die waterpomp niet lekt
hangen daar druppels aan heb je prijs
2-indien je een i hebt en geen turbo zal je stroomverdeler olie verliezen en die olie lekt op de bovenste water tube van de radiator die op zijn beurt dus broos wordt en langzaam openscheurt
3-tegen het schutbord vertrekken twee leidingen 1 gaat naar midden kop en deze scheurt ook wel eens zelfde oorzaak van de lekkende olie
4-ruik je binnen in de auto antivries is het de verwarming onder het dachbord (dit komt minder voor )
nazien voordat je aan de kant moet is hier de boodschap ,,, hoewel een flinke wandeling is gezond
mvg werner
-
spider
- Geregistreerd lid
Hallo Werner.
Denk dat ik het zelfde probleem heb en ik vermoed dat het de keerring van de waterpomp as is. Zodra de auto wat langer stilstaat zie ik koelvloeistof druppels hangen. Dit op de onderzijde van de afdekplaat ter hoogte van de waterpomp. Alleen is het bijna niet te zien of hij op de as van de waterpomp lekt. Ook niet als de auto op de brug staat als de motor op temperatuur is dan lekt hij niet of nauwelijks en moet hij evt een dag stilstaan om wat te willen zien.
Heb jij of iemand anders nog suggesties !!!!!
Denk dat ik het zelfde probleem heb en ik vermoed dat het de keerring van de waterpomp as is. Zodra de auto wat langer stilstaat zie ik koelvloeistof druppels hangen. Dit op de onderzijde van de afdekplaat ter hoogte van de waterpomp. Alleen is het bijna niet te zien of hij op de as van de waterpomp lekt. Ook niet als de auto op de brug staat als de motor op temperatuur is dan lekt hij niet of nauwelijks en moet hij evt een dag stilstaan om wat te willen zien.
Heb jij of iemand anders nog suggesties !!!!!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Maar is bij mij al een tijdje het gevalwerli schreef: 4-ruik je binnen in de auto antivries is het de verwarming onder het dachbord (dit komt minder voor )
mvg werner
-
geert9000
- Geregistreerd lid
/quote]
Maar is bij mij al een tijdje het geval
zie er al zwaar tegenop om dat verrekte dashboard te demonteren. Airco zal er ook wel voor geleegd moeten worden. Kortom kraan en kachelradiator vervangen.[/quote]
Bij zo'n 900 na 94 moet enkel de middenconsole gedemonteerd worden (het stuk waar bediening verluchting zit samen met de 2 zij panelen).
Zo een grote job is het nu ook weer niet hé. De airco moet niet geleegd worden voor dit werk. En welke kraan ben je van zin om te vervangen want ik dacht dat er hiet geen kraan tussen stond maar het enkel kan geregeld worden via luchtmengkleppen.
Maar is bij mij al een tijdje het geval
Bij zo'n 900 na 94 moet enkel de middenconsole gedemonteerd worden (het stuk waar bediening verluchting zit samen met de 2 zij panelen).
Zo een grote job is het nu ook weer niet hé. De airco moet niet geleegd worden voor dit werk. En welke kraan ben je van zin om te vervangen want ik dacht dat er hiet geen kraan tussen stond maar het enkel kan geregeld worden via luchtmengkleppen.
-
Thorgal
- Geregistreerd lid
Hoi, heb een gelijkaardig probleem. 9.3 TiD van '99
Eergisteren, foutmelding: 'Coolant fluid level'
Ik keek en idd, te laag, vloeistof bijgedaan tot net boven het "cold" streepje, maar de foutmelding bleef.
Met vinger inreservoir vlotter beneden/omhoog gedaan, noppes.
Contact aan reservoir losgemaakt en overbrugd... foutmelding weg.
Dus, altijd goed gewerkt, vloeistofniveau te laag, vul bij en melding blijft???
Iemand raad/oplossing?
Ik keek en idd, te laag, vloeistof bijgedaan tot net boven het "cold" streepje, maar de foutmelding bleef.
Iemand raad/oplossing?
-
geert9000
- Geregistreerd lid
Het enige wat hieraan te doen is. Nieuw reservoir kopen!Thorgal schreef:Hoi, heb een gelijkaardig probleem. 9.3 TiD van '99
Iemand raad/oplossing?
Als er iemand andere een oplossing heeft dan hoor ik het graag.
-
Thorgal
- Geregistreerd lid
kan zijn, bij men interieur ventilator storing kreeg ik ook advies, nieuwe regeling van 150€, ik heb het gemaakt voor 3€geert9000 schreef:Het enige wat hieraan te doen is. Nieuw reservoir kopen!Thorgal schreef:Hoi, heb een gelijkaardig probleem. 9.3 TiD van '99
Iemand raad/oplossing?
Als er iemand andere een oplossing heeft dan hoor ik het graag.
Die vlotter is toch ook maar een hefboom dat een contactje bediend??? Weet natuurlijk niet of het zal lukken, maar ga het toch eens bekijken. Wat kost zo'n nieuw reservoir?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, dat zou ook mijn eerste gedachte zijn... er zal wel ergens iets zodanig gecorrodeerd zijn dat er geen contact gemaakt wordt; reservoirtje er uit, vlotter demonteren, schoonkrabben en weer in elkaar zetten... Zolang het niet allemaal dichtgelijmd/gesmolten zit, moet dat lukken. Anders haal je een ander reservoirtje ergens op de sloop.Thorgal schreef:Die vlotter is toch ook maar een hefboom dat een contactje bedient???