hulpveren noodzakelijk en zoja, welke?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900 SE C
Geregistreerd lid

hulpveren noodzakelijk en zoja, welke?

Bericht door 900 SE C » di 26 feb, 2008 18:59

heeft 'iemand van hier' advies voor en/of ervaring met monteren van hulpveren in een cabrio ivm aanstaande langere vakantie-ritten met hond op de achterbank en dus de rest van de hele barang onder de achterklep? Achterklep-imperiaal inmiddels ook binnen ..

roberto
Geregistreerd lid

Bericht door roberto » do 06 mar, 2008 22:25

Ik rij zelf in een 900SE classic 1993 en ik ben volgepakt met twee fietsen op trekhaak vorig jaar naar Sardinie gereden. Zonder hulpveren geen probleem ondanks de overhangende last en een volle acherbak en bank.

Op mijn gewone classic had ik wel hulpveen gemonteerd vanwege de caravan omdat deze bij zeer hobbelige wegen de kont van de Saab naar beneden drukte.
Ik zou het een keer zonder proberen
Tip: ik heb een aantal skitassen gekocht voor in de achterbak van de cabrio. Deze passen nl precies onder de opvangzak van de kap zodat je deze ruimte optimaal kunt benutten.
Robert

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 14 mar, 2008 22:21

de Saab-luisteraar vond het ook wel een idee, ze zitten eronder - over 2 weken verslag

Steef
Geregistreerd lid

Bericht door Steef » do 20 mar, 2008 15:16

Ik ben benieuwd naar het verslag!! 8)

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » do 20 mar, 2008 17:43

Ik heb ze er ondergehad, maar meteen weer laten verwijderen (Haaima)
Bij mij werd de wegligging op hoge snelheden zeer negatief.

Peter verklaarde het probleem door de 16inch deep dish velgen. Steken verder naar buiten waardoor de rijeigenschappen veranderen in combinatie met hulpveren.

Later heb ik rode Koni's met Abbott verlagingsveren eronder laten zetten.
Dit is perfect! Echt een aanrader.

Plaats reactie