problemen met sluiten van kap!!!!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
spider
Geregistreerd lid

problemen met sluiten van kap!!!!

Bericht door spider » do 28 feb, 2008 23:24

Vorige week even open gereden en had ik wat problemen met het sluiten van de kap..... De deksel waar de kap onder zit opent normaal echter de kap komt dan wel omhoog op een normale manier en stopt op zeker hoogte valt daarna weer zachtjes terug. Krijg dan op mijn sid softtop failure en na 2 a 3keer proberen komt hij steeds verder en daarna sluit hij dan weer.
Weet niet waar ik dit moet zoeken en zie wel de nodige tips staan maar misschien heeft iemand zoiets soortgelijks gehad...... het is overigens een 900 cabrio van het bouwjaar 1995.
Alvast bedankt...... groetjes

djeeke
Geregistreerd lid

Bericht door djeeke » vr 29 feb, 2008 16:14

Hoi Spider, misschien de zoekfunctie even gebruiken...

Mijn 9-3 stopt ook een aantal keer met die foutmelding, bij mij waarschijnlijk te weinig olie... Kan je van in de koffer even controleren (als je de mat even wegneemt, staat ergens op het forum beschreven)...

Heb hem maandag binnengebracht voor nog wat anders maar hij is nog steeds niet klaar :evil:

Hou jullie wel op de hoogte van de diagnose...

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 29 feb, 2008 17:09

djeeke schreef:...waarschijnlijk te weinig olie... Kan je van in de koffer even controleren ...
Een 1995 900 cabrio heeft een elektrisch bewogen kap...

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » za 01 mar, 2008 22:06

Het beste is om de kap opnieuw te laten programmeren.

René.

EnnioR
Geregistreerd lid

Bericht door EnnioR » ma 03 mar, 2008 12:35

typisch probleem van de ng..... heb daar met m'n vorige wagen ook last van gehad.... idd herprogrammeren is meestal de oplossing... in het slechste geval.... motor vervangen :s zoals ik meegemaakt heb.... klep wou niet meer goed sluiten.. evenals de kap.... in vele gevallen is het aanhaaksysteem van de achterkant van de kap ook meestal ontregeld...

Greetz

djeeke
Geregistreerd lid

Bericht door djeeke » ma 03 mar, 2008 13:50

72sonett3 schreef:Een 1995 900 cabrio heeft een elektrisch bewogen kap...
:oops:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 03 mar, 2008 19:42

Een adres waar geregeld mensen zijn geholpen met dit probleem is: www.autobedrijfvandongen.nl :idea:

spider
Geregistreerd lid

Bericht door spider » ma 03 mar, 2008 21:46

Zal eerdaags even contact opnemen met de firma van Dongen misschien dat die mij verder kunnen helpen..... nog bedankt voor de tips en ik laat nog wel horen hoe het afloopt.

Plaats reactie