3 mensen achterin de Sabrio
-
Anton_J
- Geregistreerd lid
3 mensen achterin de Sabrio
Vanaf 1 mei moet je bij 3 kinderen achterin ook 3 gordels hebben. De cabrio heeft er maar twee. Weet iemand een oplossing? Ik heb af en toe een extra meerijder.
Greetz, Anton
Greetz, Anton
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
Ronald en Mariska
- Geregistreerd lid
Mijn Cabrio (9-3, model 2001) heeft ook twee gordels. De aansluitpunten zitten in het midden. Als daar ook iemand zit, kun je de twee gordels niet meer vastmaken. Ik zou niet weten hoe je daar nog een derde gordel zou kunnen maken.Hannes schreef:slim lijkt het me zoiezo. Je wil toch altijd al je kinderen in de gordels hebben.
Heeft de cabrio geen heupgordel in het midden? Is die ook niet te plaatsen vanuit een 3/5 deurs? Volgens mij heb ik er nog één liggen, zo'n heupgordel.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Helaas, een cabrio is een vierzitter, vanwege de smallere achterbank. Je mag al decennia niet meer (geboren) mensen vervoeren dan het aantal officiele zitplaatsen, of het nou volwassenen of kinderen zijn. Ik heb wel eens op Franse binnenweggetjes drie volwassenen achterin een cabrio gehad. Was veel lol maar bepaald niet comfortabel. De middelste zat helemaal naar voren en ze zaten compleet klem daar achterin. Dat is op zich ook wel weer een beetje veilig 
Over deze kwestie (al dan niet met kinderzitjes) is overigens al heel erg veel geschreven in dit subforum.
Over deze kwestie (al dan niet met kinderzitjes) is overigens al heel erg veel geschreven in dit subforum.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
3/5 deurs heeft geen heupgordel, maar een extra driepunts.Hannes schreef:slim lijkt het me zoiezo. Je wil toch altijd al je kinderen in de gordels hebben.
Heeft de cabrio geen heupgordel in het midden? Is die ook niet te plaatsen vanuit een 3/5 deurs? Volgens mij heb ik er nog één liggen, zo'n heupgordel.
Ik zou in een cabrio gewoon niet 3 mensen op de achterbank vervoeren. De bank is al een stukje smaller dan de 3/5 deurs variant.
-
chaos
- Geregistreerd lid
Re: 3 mensen achterin de Sabrio
Als je de gordels kruist (rechter in het linker slot en vice versa) en de kleinste van de kinderen in het midden zet dan past het (afhankelijk van de grootte/leeftijd)en zitten ze veilig. Of het wettelijk is toegestaan is dat weet ik niet. Ook is het mogelijk om eenheupgordel tussenstuk er in te laten zetten (vraag aan SaabTimmer in Meppel). Bij mij passen ze nog naast elkaar (3, 5, en 7 jaar) maar comfortabel is het niet.
-
syb Rozendal
- Geregistreerd lid
Afgelopen kerstdagen zijn we met een Saab 99 '83 en een Saab 93 cabrio naar Denemarken op vakantie geweest met totaal 5 personen.
Helaas kreeg de 99 een probleem met de kruiskoppeling van de schakelstang, alle bedrijven waren gesloten en we moesten wel weer naar huis.
De 99 is naar een Bosch servicegarage gesleept voor reparatie in het nieuwe jaar.
Met 5 volwassen personen 750 km gereden in de cabrio, op de achterbak in het midden 2 kussens gelegd zodat de middelste wat hoger zit, tevens naar voren geleund, we hebben 2 x gewisseld en het viel reuze mee, niettegenstaande het feit dat er officieel maar 2 achterin mogen zitten.
4 januari de Saab weer gehaald, was perfekt gerepareerd, garagehouder was oldtimer liefhebber en had 3 mooie Jags staan.
Helaas kreeg de 99 een probleem met de kruiskoppeling van de schakelstang, alle bedrijven waren gesloten en we moesten wel weer naar huis.
De 99 is naar een Bosch servicegarage gesleept voor reparatie in het nieuwe jaar.
Met 5 volwassen personen 750 km gereden in de cabrio, op de achterbak in het midden 2 kussens gelegd zodat de middelste wat hoger zit, tevens naar voren geleund, we hebben 2 x gewisseld en het viel reuze mee, niettegenstaande het feit dat er officieel maar 2 achterin mogen zitten.
4 januari de Saab weer gehaald, was perfekt gerepareerd, garagehouder was oldtimer liefhebber en had 3 mooie Jags staan.