Ritje Duitsland....slap dak.....

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
cobra427
Geregistreerd lid

Ritje Duitsland....slap dak.....

Bericht door cobra427 » vr 04 apr, 2008 16:53

Kom gisteren terug uit Duitsland met een slap cabrio dakje. Nu vraag ik mij af of ik te hard gereden heb met mijn Classic. Uiteraard is de kap wel vaker slapper dan normaal, maar nu is het toch wel erger.

Snelheid was ook wel abnormaal hoog met pieken van 240 p/uur (GPS hoogst gemeten 234 p/uur).

Zou het zo kunnen zijn dat er een max. snelheid is voor de Classic Cabrio? (En dan bedoel ik alleen voor het behoud van de kap)

BTW: Heb wel veel bekijks gehad van het moderne Duitse wagenpark. Gedurende lange tijd hing ik achter dikke Audi's, BMW's etc met 200+
En als ik ze voorbij ging werden ze getrakteerd op een oorverdovend gebrul van mijn JT uitlaat. :wink: Menig duimpje ging omhoog.

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » za 05 apr, 2008 23:09

Kapje natmaken en in losse stand (ontgrendeld bij het voorruit) laten drogen. Dan krimpt het doek weer en istie weer strak.
(Of wist je dat al?)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 06 apr, 2008 12:00

Als je nou eens je instructieboekje leest....
de fabriek beveelt aan boven de 210 km/u met de kap open te rijden ivm dit probleem :wink: p.28

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » zo 06 apr, 2008 21:02

op schreef:Als je nou eens je instructieboekje leest....
de fabriek beveelt aan boven de 210 km/u met de kap open te rijden ivm dit probleem :wink: p.28
Okay, ThX, wist ik niet :lol:

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » di 06 mei, 2008 20:17

royalqwerty schreef:Kapje natmaken en in losse stand (ontgrendeld bij het voorruit) laten drogen. Dan krimpt het doek weer en istie weer strak.
(Of wist je dat al?)
Goeie tip!
Ga ik direct eens ff proberen dit weekend.

Oh, en die van mij haalt de 234 km/u niet hoor...
LOL

Plaats reactie