9-3 Viggen Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
blafwoef
Geregistreerd lid

9-3 Viggen Cabrio

Bericht door blafwoef » do 24 apr, 2008 13:59

Gisteren mijn eerste kilometers gemaakt in een 9-3 Viggen Cabrio. Wat een fantastische wagen. Rijjdt zelf overdag in een 2.2 TiD.
Had de cabrio gehuurd via Haaima. Je moet wel weten wat je doet met zoveel geweld onder je rechtervoet, maar ik kon mijzelf inhouden :p
Jammer genoeg begon het gisteravond ,toen we mijn zoon naar school gingen brengen voor zijn examenfeest, te regenen en dat was jammer, maar overdag volop bekijks. Was trouwens niet de enige Saab cabrio die naar school reed, maar zoals mijn zoon zei: Dat zijn wel Saabs, maar dit is een Viggen en daar is er maar 1 van in de rij.....

Wat zou ik graag zo'n cabrio erbij willen hebben, maar dan wel deze. Qua verbruik niet de meest logische keuze, maar daar kies je niet voor als je een cabrio koopt.

Nogmaals: Peter: Bedankt dat ik deze ervaring met jou mocht delen.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 26 apr, 2008 13:04

Hoe vond je de balans in de auto? Ik heb namelijk weleens gehoord dat het onderstel wat aan de harde kant is voor de niet al te stijve koets...

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » ma 28 apr, 2008 10:14

Tja, meer dan 220 PK op de voorwielen is sowieso uitkijken, want bij erg snel optrekken is grip erg laag. Op zich is de balans goed, maar je "voelt" wel dat de carroserie wat stijfheid mist, zeker als je er wat aan trekt. Voelt absoluut niet gevaarlijk aan. Leuk dat je die vraag stelt, ik vraag me af wat Saab eigenlijk aan de carroserie van de cabrio heeft gedaan om hem wat stijver te krijgen. Is een van de grootste issues met cabrio's op basis van een full body carroserie.

Nogmaals: Zolang je weet wat je doet, no problem....

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 28 apr, 2008 10:19

Dus eigenlijk best wel een leuke auto :) Ik stelde de vraag omdat ik iemand ken wiens moeder een Viggen cabrio heeft gehad en hij balans miste in de auto en hem eigenlijk gevaarlijk snel vond.

noknokius
Geregistreerd lid

Re: 9-3 Viggen Cabrio

Bericht door noknokius » ma 28 apr, 2008 10:56

blafwoef schreef:Wat zou ik graag zo'n cabrio erbij willen hebben, maar dan wel deze. Qua verbruik niet de meest logische keuze, maar daar kies je niet voor als je een cabrio koopt.
Hier nog eentje. Toen mijn auto bij hem stond met een lekke koppakking ben ik 's avonds van het station gehaald met dezelfde auto. Wat een ding! Mocht ik woensdag de loterij winnen dan krijgt Peter direct een belletje. :D
De kleur van de bekleding vind ik ook geweldig, zwart oranje leder. Mooi.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 28 apr, 2008 12:01

Staat ie te koop? Ik overweeg namelijk binnen nu en een paar jaar een cabrio te kopen. Het liefst een Viggen in deze kleurencombi en anders een Aero.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 28 apr, 2008 12:04

Hij staat te koop.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 28 apr, 2008 12:06

900 SE C schreef:Hij staat te koop.
Ik zie hem niet op de site van Haaima, kan ik hem ergens anders op het internet vinden?

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » do 01 mei, 2008 16:45

Bel Peter gewoon, telefoonnummer staat op de Internet site. Hij is natuurlijk handelaar. Hij zal er morgen wel weer zijn verwacht ik

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » vr 22 aug, 2008 10:59

Wat betreft die torsie-stijfheid: check onderstaande link:

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=35

Taliaferro is zeg maar de Abbott Racing van de US. Hebben briljante dingen!! Heb dit een keer voor iemand geregeld voor onder een 9-3 Cabrio (gewoon een 2.0t'tje) en WAT EEN VERSCHIL!!!

6-point subframe brace, en dan combineren met anti-roll bar achter en steering rack brace en klaar ben je.

TOP-upgrade voor weinig geld...

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 22 aug, 2008 11:28

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » vr 22 aug, 2008 12:09

Klopt.

Op die site van Taliaferro staat mooie referenties van Cabrio's met het setje van ik noemde.

Klinkt echt supergoed en terecht. Dit is gewoon precies wat die auto nodig heeft. Mijn eigen ervaring onderstreept dit.

Plaats reactie