Druk op koppeling Classic 900 cabrio ('93)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900 turbo S
Geregistreerd lid

Druk op koppeling Classic 900 cabrio ('93)

Bericht door 900 turbo S » ma 19 mei, 2008 17:13

Ik had vorig weekeinde met mijn 93-er cabrio classic een koppeling die niet goed werkte. het volgende was a/d hand: toen ik wegging had ik nauwelijks druk op de koppeling maar ontkoppelde goed. Op de (snel)weg bij gas geven (vooral in 3 en 4) slipte de koppeling een beetje door en gelijktijdig had ik al vanaf 1e moment enorme pedaaldruk, en een behoorlijke tegendruk om de koppeling in te trappen. Later op de dag bleef de druk erg hoog, maar ik had geen last meer van een slippende koppeling. Wat denken jullie ?
Mijn idee is is dat ofwel de slave danwel de master cilinder van de koppeling niet naar behoren werkt en dat er wel drukopbouw is maar dat de cilinder niet goed terugkomt en daardoor telkens wat meer druk opbouwt wanneer ik de koppeling in trap. De auto is een kleine 1000 km voor een (grote) beurt geweest en toen kwam er niet naar voren dat de plaat versleten zou kunnen zijn.

Wat is jullie idee ?

Gr.
Marnix

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » ma 19 mei, 2008 17:45

Gevercylinder waarschijnlijk.

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » di 20 mei, 2008 9:04

Wat bedoel je met de "gevercilinder" ? Is dat de slave die bij het koppelingshuis zit, of de hoofd die bij het pedaal zit ?

Gr.
Marnix

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » di 20 mei, 2008 13:56

Die bij het pedaal. Kan makkelijk reviseren/uitwisselen

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » do 22 mei, 2008 10:24

Bedankt, zal ik nader bekijken.

Gr.
Marnix