Hallo,
Sinds korte tijd hebben we het volgende voor met onze cabrio, op zeer slecht wegdek (veel van in België) opent de bestuurdersdeur zich vanzelf, en dan bedoel ik dat de deur gewoon uit he slot wipt. Ik kan de deur gewoon openduwen en terug in het slot trekken. Ik heb dit nu reeds verschillende keren gehad, zowel met open als gesloten kap. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Weet iemand hier vanaf? Het betreft een cabrio MY 2004.
Alvast bedankt!
Bestuurdersdeur opent vanzelf tijdens het rijden
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Tsja, ik zou hiermee naar de dealer gaan als je niet heel erg handig bent. Waarschijnlijk is dit op te lossen door de slotplaat iets te verstellen. Vermoedelijk kan je aan de slijtagesporen op slot en slotplaat zien hoe de plaat versteld moet worden, bijvoorbeeld door een vulplaatje eronder te doen, of bijvoorbeeld door de hele deur op de scharnieren iets bij te stellen.
-
RoFi
- Geregistreerd lid
Beste Bigivan,
Ik rij geen cabrio,maar ik had laast in mijn 9.5 estate last van het feit dat de bestuurdersdeur in bochten een beetje openging waardoor de binnenverlichting steeds aanging.zeer vervelend en het werd ook steeds erger.Ik wou al een afspraaak met de garage maken toen mijn oog op de slotplaatviel.De schroeven waarmee die vastzat waren een beetje losgerammeld waardoor de slotplaat wat los zat waardoor de deur wat open ging in de bocht en daardoor ging de binnenverlichting aan.Misschien is het geheel iets anders bij jou maar contoleer in iedergeval even de slotplaten!Met vriendelijke groet Rofi
Ik rij geen cabrio,maar ik had laast in mijn 9.5 estate last van het feit dat de bestuurdersdeur in bochten een beetje openging waardoor de binnenverlichting steeds aanging.zeer vervelend en het werd ook steeds erger.Ik wou al een afspraaak met de garage maken toen mijn oog op de slotplaatviel.De schroeven waarmee die vastzat waren een beetje losgerammeld waardoor de slotplaat wat los zat waardoor de deur wat open ging in de bocht en daardoor ging de binnenverlichting aan.Misschien is het geheel iets anders bij jou maar contoleer in iedergeval even de slotplaten!Met vriendelijke groet Rofi