Schimmel / groene aanslag in kap

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
laolavector
Geregistreerd lid

Schimmel / groene aanslag in kap

Bericht door laolavector » di 10 jun, 2008 22:45

Heeft iemand tips om groene aanslag en schimmels te verwijderen uit een cabriokap van een 900NG uit 97

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 jun, 2008 22:47

Groene zeep en daar kun je meer over vinden via de zoek-functie. :wink:

laolavector
Geregistreerd lid

Bericht door laolavector » di 10 jun, 2008 23:04

Ik heb de groene zeep al drie keer toegepast. Wat er in blijft zitten zijn van die gele schimmel plekken. Nog meer tips? alvast bedankt

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » za 28 jun, 2008 10:13

ja, ben ook in de weer met groene zeep. Maar de ergste plekken zijn nog niet weg.

De vorige eigenaar is begonnen met de hoge druk spuit, dat lijkt wel te helpen. Of is dat slecht voor de kap??

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 01 jul, 2008 23:37

Ik krijg het nog niet heel goed verwijderd. Alle tips zijn welkom. (ofwel schopje)

- heb cabriokap cleaner van turtle gekocht, ruikt lekker maar...
- stoomreiniger (lijkt wat te doen maar niet echt...)
- groene zeep (lijkt niet veel effect te hebben, maar misschien doe ik het nog verkeerd).

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 02 jul, 2008 10:06

Hogedrukspuit schijnt echt funest te zijn.
Wat men nog wel eens gebruikt bij groen uitgeslagen teakdekken is biotex. Hier kan een alg en waarschijnlijk ook een schimmel niet tegen. Ik denk dat je dit straffeloos kan toepassen op een kap. Het enige materiaal dat niet tegen biotex kan is Goretex bij mijn weten.
Ikzelf haal mijn cabrio af en toe door een goede lappenwasstraat en vind dat mijn kap er behoorlijk goed uit ziet in vergelijking met hoe ik de auto gekocht heb (toen had de kap ook behoorlijk wat aanslag en gele kringetjes). In zo'n wasstraat gebruiken ze diverse middelen en omdat we een glazen achterruit hebben (een van plastic slaat wit uit), gaat het prima...

Plaats reactie