"Sisa" windscherm versus het "gaatjes ding&qu
-
Robbass
- Geregistreerd lid
"Sisa" windscherm versus het "gaatjes ding&qu
Zijn er mensen die ervaring hebben met beiden?
Ik vind dat Sisa windscherm wel mooier (van een plaatje op internet) dan dat gaatjes ding. Dat plexiglas (or whatever) vind ik chiquer.
Maar is het vlot te de/monteren bijvoorbeeld? Past het snel en gemakkelijk in je kofferbak?
Alvast bedankt voor de reacties
mvrgr, Rob
Ik vind dat Sisa windscherm wel mooier (van een plaatje op internet) dan dat gaatjes ding. Dat plexiglas (or whatever) vind ik chiquer.
Maar is het vlot te de/monteren bijvoorbeeld? Past het snel en gemakkelijk in je kofferbak?
Alvast bedankt voor de reacties
mvrgr, Rob
-
Janwa
- Geregistreerd lid
Sorry voor de wat late reactie.
Wij hebben in de c900 zo'n plexiglasscherm en bij ons werkt het. De achterbank wordt helemaal afgesloten met een met zwart kunststof beklede plaat. (2 delen) Daarop is met een hoeklijst het scherm vastgemaakt.
Aan de lijst hangt een kunststof zeil dat achter de stoelen voor de achterbank hangt. Een en ander is achter de stoelen met een soort van klipjes aan de beide zijkanten van de auto vastgemaakt. Die klipjes draai je zo in de zijbekleding en blijven daar zitten. (zie je niets van, ook niet als het scherm er niet op zit)
Aan de achterkant gaat de plaat onder de hoofdsteunen. (past perfect)
Het belangrijkste vonden wij dat een en ander niet opvalt en dat je (zelfs bij hogere snelheden - 180+) geen last van de wind hebt.
Met het andere scherm hebben wij geen ervaring. De minimale verstoring van de lijn was voor ons het belangrijkst toen we dit scherm kochten.
Mvg,
Jan
Wij hebben in de c900 zo'n plexiglasscherm en bij ons werkt het. De achterbank wordt helemaal afgesloten met een met zwart kunststof beklede plaat. (2 delen) Daarop is met een hoeklijst het scherm vastgemaakt.
Aan de lijst hangt een kunststof zeil dat achter de stoelen voor de achterbank hangt. Een en ander is achter de stoelen met een soort van klipjes aan de beide zijkanten van de auto vastgemaakt. Die klipjes draai je zo in de zijbekleding en blijven daar zitten. (zie je niets van, ook niet als het scherm er niet op zit)
Aan de achterkant gaat de plaat onder de hoofdsteunen. (past perfect)
Het belangrijkste vonden wij dat een en ander niet opvalt en dat je (zelfs bij hogere snelheden - 180+) geen last van de wind hebt.
Met het andere scherm hebben wij geen ervaring. De minimale verstoring van de lijn was voor ons het belangrijkst toen we dit scherm kochten.
Mvg,
Jan
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

Mischien heb je je keus al gemaakt maar ik wou toch ook mijn ervaringen weergeven ...........
+ punten
* Het afdekken van de achterbank is perfect en chique.
* Bovendien kun je de achterbank gebruiken voor spullen, papieren of bagage is goed afgedekt (niet te zien door inbrekers) kap kan dus ook gewoon dicht, met vakantie erg makkelijk.
* Wat windgeleiding betreft lijkt me dit beter dan een netje, omdat nu de gehele ruimte van de achterbank wordt afgeschermt (hoewel ik ook geen ervaringen heb met een gewoon scherm).
* Last but not least, ik vind het veel mooier om te zien.
- punten
* Verwijdern gaat er wordt zelfs een opbergzak bij geleverd, maar valt in de praktijk erg tegen, met name om het plexiglas te scheiden van de zwarte plaat.
* Plexiglas is kras gevoelig.
* Plexiglas zit te dicht op de achterkant van de stoel (dit heb ik zelf aangepast) zodat ik de stoel toch in de achterste stand kan zetten, met de rugleuning in de juiste stand.
Opmerking
Op de snelweg ziet bijna niemand dat je een scherm hebt door het plexiglas ik had er een reclame sticker op willen plakken van Sisa/Cabrio Design om reclame te maken (bij gratis levering) maar dit feest ging niet door.
+ punten
* Het afdekken van de achterbank is perfect en chique.
* Bovendien kun je de achterbank gebruiken voor spullen, papieren of bagage is goed afgedekt (niet te zien door inbrekers) kap kan dus ook gewoon dicht, met vakantie erg makkelijk.
* Wat windgeleiding betreft lijkt me dit beter dan een netje, omdat nu de gehele ruimte van de achterbank wordt afgeschermt (hoewel ik ook geen ervaringen heb met een gewoon scherm).
* Last but not least, ik vind het veel mooier om te zien.
- punten
* Verwijdern gaat er wordt zelfs een opbergzak bij geleverd, maar valt in de praktijk erg tegen, met name om het plexiglas te scheiden van de zwarte plaat.
* Plexiglas is kras gevoelig.
* Plexiglas zit te dicht op de achterkant van de stoel (dit heb ik zelf aangepast) zodat ik de stoel toch in de achterste stand kan zetten, met de rugleuning in de juiste stand.
Opmerking
Op de snelweg ziet bijna niemand dat je een scherm hebt door het plexiglas ik had er een reclame sticker op willen plakken van Sisa/Cabrio Design om reclame te maken (bij gratis levering) maar dit feest ging niet door.
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

-
Paul Viking
- Donateur (2x)

-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
-
Dobrov
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

ook ik wacht in spanning af hoe je het sisa scherm vind.....Dobrov schreef:Ik ben benieuwd Niels hoe je ervaring hiermee is.
Ik twijfel er ook aan om over te gaan tot aanschaf, alhoewel ik zo'n 'gaatjesding' ook erg mooi vind.
Ik zie dat de Sisa-fabrikant hier dicht in de buurt zit.
ik twijfel nog steeds tussen die 2 soorten
-
sander69
- Donateur (2x)

-
Dobrov
- Geregistreerd lid
Ik vond zo'n gaatjesding eigenlijk wel mooier, maar de leverancier waar Sander hem kocht had geen deflector voor de 9-3 2004 en nieuwer.
Bij Saab is hij echter ernstig duur.
Heb de mijne nu hier besteld:
http://cgi.ebay.nl/Collapsible-Wind-Def ... dZViewItem
Ben benieuwd ...
Bij Saab is hij echter ernstig duur.
Heb de mijne nu hier besteld:
http://cgi.ebay.nl/Collapsible-Wind-Def ... dZViewItem
Ben benieuwd ...