Vandaal heeft mijn dak met een mes bewerkt. Kortom: HELP
-
xtensive
- Geregistreerd lid
Vandaal heeft mijn dak met een mes bewerkt. Kortom: HELP
Afgelopen zaterdag heeft een idioot mijn mooie Saab 900s bewerkt met een mes. Gevolg: 2 scheuren van elk 30 cm in mijn dak, aan beide kanten (wat een lolbroek.....)
Ik heb even wat rondgebeld en ben me helemaal gek geschrokken van de prijs: € 1600-1800
Ik heb 3 vragen
1) kent iemand iemand die het goedkoper kan doen?
2) ik heb op internet verschillende leveranciers die een dak kunnen leveren van Sonnenland kwaliteit. Je moet hem er dan zelf opzetten en er zit een instructievideo bij. Is dit een beetje te doen? Scheelt nl ruim 1000 E
3) moet de achterruit ook vervangen worden??? Tis namelijk een prima ruit en dat zou ook weer moeten schelen, toch....
Ik hoop op een aantal reacties.....
thnx
michel
Ik heb even wat rondgebeld en ben me helemaal gek geschrokken van de prijs: € 1600-1800
Ik heb 3 vragen
1) kent iemand iemand die het goedkoper kan doen?
2) ik heb op internet verschillende leveranciers die een dak kunnen leveren van Sonnenland kwaliteit. Je moet hem er dan zelf opzetten en er zit een instructievideo bij. Is dit een beetje te doen? Scheelt nl ruim 1000 E
3) moet de achterruit ook vervangen worden??? Tis namelijk een prima ruit en dat zou ook weer moeten schelen, toch....
Ik hoop op een aantal reacties.....
thnx
michel
-
werli
- Donateur (2x)

-
sander69
- Donateur (2x)

Is het een classic; een 900 NG of een 93?
ik zou Elferink eens bellen of hij nog een goed dak heeft liggen....
in welke plaats woon je? dit voor als iemand nog een cabrio weet staan met een goed dak..
Blijft kloten als iemand zoiets flikt...ik heb er ook geen goed woord voor over...
hoe heb je hem verzekerd?
ik zou Elferink eens bellen of hij nog een goed dak heeft liggen....
in welke plaats woon je? dit voor als iemand nog een cabrio weet staan met een goed dak..
Blijft kloten als iemand zoiets flikt...ik heb er ook geen goed woord voor over...
hoe heb je hem verzekerd?
-
sander69
- Donateur (2x)

-
Psychotic
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

-
xtensive
- Geregistreerd lid
-
cabrui q
- Geregistreerd lid
Makker, op Zuid heb je Hamé Carbio's (http://www.cabrioletkappen.nl/) die is er goed, en ben zelf vorige week bij Scherpenisse Auto's (http://www.scherpenisseautos.nl/) in Oud Beijerland geweest voor het her-programmeren van m'n kap ('84 900NG 2,5l. V6 automaat).
Succes!
Succes!
-
Janwa
- Geregistreerd lid
-
Ronald en Mariska
- Geregistreerd lid
Toen wij onze cabrio kochten heb ik bij onze verzekering (Centraal Beheer) nagevraagd of zoiets gedekt zou zijn. De vraag is natuurlijk of het onder vandalisme valt of onder poging tot inbraak. Er werd mij verteld dat het meestal valt onder poging tot inbraak, mits je uiteraard aangifte daarvan doet.
Groetjes, Mariska
Groetjes, Mariska
-
xtensive
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

Is het hele dak kapot of alleen de buitenste laag.... mocht die nog heel zijn, dan kun je volgens mij het raam laten zitten en alleen de toplaag ( laten ) bekledenxtensive schreef:Danj jullie wel voor alle antwoorden. Er is niks uit gestolen......pure baldadigheid
Weet iemand of het echt noodzakelijk is ook de achterruit te vervangen.....kost nl een lieve duit.
gr
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Mijn cabrio had 4 jaar geleden bij de aankoop een relatief jong dak (pakweg 5 jaar), want ook deze was ten prooi gevallen aan vandalisme (en ook in Rotterdam). De eigenaar had besloten alleen het dak te vervangen en de achterruit te laten zitten, maar inmiddels was het achterruitpand van pure ouderdom uitelkaar aan het vallen en had hij spijt dat hij het dak indertijd niet helemaal had laten vervangen.
Ik heb er niet lang na aankoop een (overigens niet eenvoudig te vinden) tweedehands achterruitpand ingezet, zodat beide delen nu weer ongeveer even oud zijn en te zijner tijd tegelijk vervangen kunnen worden.
Het alleen de kap vervangen bespaart je nu wat geld, maar straks ben je voor de achterkant aan de beurt en betaal je de arbeid opnieuw, zodat je onderaan de streep duurder uit bent. Bovendien heb je je in de tussentijd jaren lopen ergeren aan het kleur- en textuurverschil tussen beide delen.
Ik heb er niet lang na aankoop een (overigens niet eenvoudig te vinden) tweedehands achterruitpand ingezet, zodat beide delen nu weer ongeveer even oud zijn en te zijner tijd tegelijk vervangen kunnen worden.
Het alleen de kap vervangen bespaart je nu wat geld, maar straks ben je voor de achterkant aan de beurt en betaal je de arbeid opnieuw, zodat je onderaan de streep duurder uit bent. Bovendien heb je je in de tussentijd jaren lopen ergeren aan het kleur- en textuurverschil tussen beide delen.