Dakvandalen !!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
eli
Geregistreerd lid

Dakvandalen !!

Bericht door eli » do 24 feb, 2005 17:03

De middagvoor kerst 2004 hebben vandalen op een parkeerterrein bij de supermarkt een forse winkelhaak in het dak van onze cabrio gesneden...
klote dus :twisted:
Na opgave van de verzekering bericht terug gekregen dat ik het dak kon laten maken met een eigen risico van 1700,- !! :(
Ik heb toen geeist dt er dan ook weer een origineel saab-dak op moest komen. Nu eindelijk na 2 maanden is de cabrio eergisteren gemaakt.
Volgens het schadebedrijf een schadepost van 4350,- excl BTW !!

Mijn vrouw mocht in december,n a het maken van een afspraak hiervoor, een dag later aangifte komen doen. Uiteraard wist de politie welk gropeje van 5 vandalen er verantwoordelijk was voor de schade bij dat bewuste parkeerterrein, maar viel men bijna van hun stoel toen mijn vrouw voorstelde deze 5 man ( 15 - 17jr ) maar eens op te halen zodat wij ze prive aansprakelijk konden stellen.....Neeee....dat ging toch echt niet. Ze hadden het veel te druk, en het zou toch niets helpen....

Zeer ergerlijk dat lakse gedrag van de politie...zeker als je ze daarna met 4 man in een busje de hele dag door de stad ziet rijden om op diverse plekken met een radarpistool snelheidsovertredingen op te sporen... Da's pas respect afdwingen bij de burger....bahh!!

Maar goed. De saab ziet er weer geweldig uit. Mooi strak dak.
Ik maptun weer lekker door !!

Zo....dat ben ik ff lekker kwijt :wink:

Eli

Geert
Geregistreerd lid

Re: Dakvandalen !!

Bericht door Geert » do 24 feb, 2005 17:38

Dan heb je goudisolatie in je kap?

Voor de helft inkl. BTW krijg je hier (D) ook topwerk.

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » do 24 feb, 2005 18:05

Geert schreef:Dan heb je goudisolatie in je kap?

Voor de helft inkl. BTW krijg je hier (D) ook topwerk.
Klopt...hier in belgie en nederland ook...maar dan krijg je een dak uit de accessoire handel waarvan de achterruit moet worden overgezet. Nu heeft men van uit saab zweden keurig een nieuw compleet dak aangeleverd....

Stef cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Stef cabrio » do 24 feb, 2005 18:58

Hopelijk blijven die debielen nu van je dak af, want dat is iets waar ik ook veel aan denk bij de mijne... :?

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » do 24 feb, 2005 20:31

Het is idd mooi klote dat je op zo'n manier aan een nieuw dak moet.
En de polite die heeft het idd te druk met zich verstoppen in de bosjes om op een niet conftonterende manier de burger te naaien met snelheids bonnen e.d.
De klojo's

anyway, veel en lang plezier met jullie saabie.

Grts,

René L.

-Chris-
Geregistreerd lid

Bericht door -Chris- » di 01 mar, 2005 10:23

Vervelend dat dit gebeurd is. En diep triest dat de politie wel weet wie het is maar toch niks doet. Ik zou het hier niet bij laten zitten...
eli schreef:Volgens het schadebedrijf een schadepost van 4350,- excl BTW !!
4350 :shock: (euro?)

Nou die moeten ze niet te vaak opensnijden. :?

Even voor mij ter info:
Wat kost een "normale" kap voor een 900 classic?

JMvB
Geregistreerd lid

Bericht door JMvB » zo 13 mar, 2005 14:33

EUR 4.350 exclusief BTW voor een nieuw dak??? Ik heb vorig jaar het zelfde gehad. Met een mes mijn dak bewerkt om de auto open te kunnen breken. Ik heb een nieuw dak voor EUR 1.450 inclusief BTW erop laten zetten. Dat was ook de originele stof (voor een saab 900 cabrio uit 1993). Ziet er zeer strak uit.

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » zo 13 mar, 2005 18:06

JMvB schreef:EUR 4.350 exclusief BTW voor een nieuw dak??? Ik heb vorig jaar het zelfde gehad. Met een mes mijn dak bewerkt om de auto open te kunnen breken. Ik heb een nieuw dak voor EUR 1.450 inclusief BTW erop laten zetten. Dat was ook de originele stof (voor een saab 900 cabrio uit 1993). Ziet er zeer strak uit.
Je kunt ze wel goedkoper krijgen, maar een dak voor een cabio uit 2002 kost in de accessoirehandel altijd nog 2500 - 2800 incl BTW en montage.

Daar de verzekering mij aan een eigen risico hield van 1680,- heb ik geeist dat ik dan ook een origineel saab-dak kreeg. Heb rekening inmiddels hier :
Dak : 3930,-
Montage: 360,-
BTW(21%): 900,-
Totaal dus : 5190, - harde Euri's incl BTW !!!! Waanzinnig maar waar.

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 23 mar, 2005 0:28

Ik heb net een offerte aangevraagd voor een nieuw dak, een org. Saab kap...die garagehouder viel bijna van zijn stoel toen hij mij heel voorzichtig vertelde dat alleen al de ruit op 1495 ex BTW kwam...en nu die kap nog...zit met spanning bij de fax te wachten op de offerte alhoewel ik al weet wat het gaat kosten. Misschien heeft die arme man wel medelijden met mij en gaat me matsen en als hij dat niet doet, dan maar de vezekering, de ruit wordt toch al door hun betaald, lag iets in de opbergruimte van de kap en toen ik die liet zakken auau daar was ie dan gebroken ;-(+

-Chris-
Geregistreerd lid

Bericht door -Chris- » ma 18 apr, 2005 12:56

*kuch*

Tip voor de classic rijders:

Voor een classic kost een kap bij cabrioland tussen de 1.000 en 1.500 euro.

Plaats reactie