Hoi,
Ik ben me nu al een tijdje aan het opwarmen voor een saab en kijk nu ook veel naar de cabrio's. Maar wat me opvalt is dat ze zo zwaar zijn.
Klopt dit, zijn alle modellen zo zwaar? Betaald iedereen met een cabrio zoveel wegenbelasting. Het benzineverbruik is ook een stuk hoger dan een 9-3.
groet
Gewicht van een cabrio
-
luk
- Geregistreerd lid
-
MaBo
- Geregistreerd lid
Klopt wat luk zegt. Ter vergelijking: neem een plastic koelkastdoosje en doe de deksel er goed op. Probeer het doosje dan te torderen. Haal het deksel eraf en probeer het nog eens -> veel slapper.
Om dat te compenseren wordt er aardig wat staal ingezet. Bij een classic cabrio zie je ook dat de dorpels bij de deuren wat hoger zitten.
Tot slot: moderne "cabrio's" met een stalen klapdak zijn nog veel zwaarder door de moeilijke en zware constructie.
Groeten
MaBo
Om dat te compenseren wordt er aardig wat staal ingezet. Bij een classic cabrio zie je ook dat de dorpels bij de deuren wat hoger zitten.
Tot slot: moderne "cabrio's" met een stalen klapdak zijn nog veel zwaarder door de moeilijke en zware constructie.
Groeten
MaBo
-
WimZ
- Geregistreerd lid
En ondanks de hoge dorpels is het nog bijna een plank met daarop aan de ene kant de neus en aan de andere kant de kont van een auto gemonteerd. Ik heb een paar keer het interieur eruit gehad en als je de auto (900 classic cabrio) dan zonder stoelen en met de deuren open van opzij bekijkt valt het op hoe weinig auto er in het midden zit. Er moeten dus wel zeer zware balken door die dorpels lopen om de boel enigszins in vorm te houden.
Dus betaal je met een cabrio meer wegenbelasting. Ik betaal voor mijn beide autos vrijwel hetzelfde. Maar ach, alle leuke dingen kosten geld
Dus betaal je met een cabrio meer wegenbelasting. Ik betaal voor mijn beide autos vrijwel hetzelfde. Maar ach, alle leuke dingen kosten geld
-
Hercules
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
-
Outje
- Geregistreerd lid