Hallo geachte forumleden,
Net als jullie heb ook ik een voorliefde gekregen voor een Saab. En wel de 9-3 cabriolet. :
Ik heb hem nog niet maar ga hem zeker aanschaffen.
Graag zou ik van jullie reacties willen ontvangen waar je op moet letten als je zo'n prachtige "slee" gaat kopen!
Hebben jullie tips om b.v. in Duitsland te kijken en evt. intermediairs die zich daar mee bezig houden, of is zelf importeren te doen?
Hoe erg is het probleem dat zich eventueel voor kan doen m.b.t. "BLack Sludge"? Enz. enz.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Antonio
"Verliefd" op de 9-3 cabriolet
-
Aerootje
- Geregistreerd lid
9-3 Cabriolet
Hoi Antonio,
Ben net nieuw hier op het forum.
Heb toevallig vorige week een 9-3 Aero Cabrio gekocht uit 2001. Een origineel Belgische auto.
Heb zelf ook moeite om zo'n auto klakkeloos te kopen.
Heb daarom de "Dekra" uit Uden de auto laten keuren. Doen ze uitgebreid, keuring duurt 2 tot 2 1/2 uur en kost 255 euro en ze komen op locatie.
Kwam op mij onafhankelijk en goed over.
Het kan geld schelen, maar houd rekening met de af te dragen BPM. Op www.autoweek.nl kun je het restant BPM uitrekenen. Auto moet ook nog langs de douane. Het importeren op zich duurt ongeveer een week.
Alleen jammer van het nieuwe kenteken, want origineel blijft beter.
Maar ook ik ben overstag gegaan en de eerste week in mijn Cabrio Aero was fantastisch!! Succes!
Groet,
Aerootje
Ben net nieuw hier op het forum.
Heb toevallig vorige week een 9-3 Aero Cabrio gekocht uit 2001. Een origineel Belgische auto.
Heb zelf ook moeite om zo'n auto klakkeloos te kopen.
Heb daarom de "Dekra" uit Uden de auto laten keuren. Doen ze uitgebreid, keuring duurt 2 tot 2 1/2 uur en kost 255 euro en ze komen op locatie.
Kwam op mij onafhankelijk en goed over.
Het kan geld schelen, maar houd rekening met de af te dragen BPM. Op www.autoweek.nl kun je het restant BPM uitrekenen. Auto moet ook nog langs de douane. Het importeren op zich duurt ongeveer een week.
Alleen jammer van het nieuwe kenteken, want origineel blijft beter.
Maar ook ik ben overstag gegaan en de eerste week in mijn Cabrio Aero was fantastisch!! Succes!
Groet,
Aerootje