Achterruit 900NG 1997 Cabriolet
-
laurensdejong
- Geregistreerd lid
Achterruit 900NG 1997 Cabriolet
hallo!
Volgende probleem met mijn wonderschone 900 NG! Onlangs mijn achterruit geknapt! Maar probeer er maar eens een nieuw raam in te krijgen. Van nieuwe kap tot ??????
Graag tips en advies! Kap is op zich goed dus geen zin om 1600 euro te investeren in nieuwe kap met ruit! Dealer biedt oplossing voor 835 euro excl. montage...Dus AU! Verder diverse glasboeren die alleen 9-3 ruiten aanbieden maar deze zijn groter!
Iemand hier ooit mee gedeald? Anders dan toch maar een nieuwe kap!
Groeten
Volgende probleem met mijn wonderschone 900 NG! Onlangs mijn achterruit geknapt! Maar probeer er maar eens een nieuw raam in te krijgen. Van nieuwe kap tot ??????
Graag tips en advies! Kap is op zich goed dus geen zin om 1600 euro te investeren in nieuwe kap met ruit! Dealer biedt oplossing voor 835 euro excl. montage...Dus AU! Verder diverse glasboeren die alleen 9-3 ruiten aanbieden maar deze zijn groter!
Iemand hier ooit mee gedeald? Anders dan toch maar een nieuwe kap!
Groeten
-
WimZ
- Geregistreerd lid
bel eens een van de kappenbedrijven die er zijn (even de zoek gebruiken, ze zijn allemaal genoemd op t forum). Wanneer een kap wordt vervangen blijft bij een NG900 de ruit over. Deze wordt normaal gesproken met de oude kap weggegooid volgens mij. Met een beetje handigheid en de juiste lijm enzo zou je een andere ruit in je kap moeten kunnen plakken.
-
laurensdejong
- Geregistreerd lid
-
MennoB
- Geregistreerd lid
Achterruit
Ik zou eens bellen met auto bedrijf van Dongen in Zeeland (brabant) Wij hebben laatst ook wat gehad met de kap en zij kunnen gewoon naar buiten lopen en uit een van de ....heel erg veel.....sloop cabrio's een geschikt onderdeel halen. Waarschijnlijk ook gewoon een ruit dus......
-
laurensdejong
- Geregistreerd lid
Jaja.....ze hebben een, alleen moet er even zeker van zijn dat deze geschikt is voor de mijne! Blijkt nogal wat verschil te zitten in de bevestiging voor 1997 zijn deze ruiten geseald en daarna met clips...
Dus als dat goed is....ben ik reuze blij!
Voor 150 euro een ruit! is beter dan 835 bij de Saab dealer! Zelfs Pilkington (ruitenboer) was opzoek alleen deze ruiten zijn slechts in licentie gemaakt puur en alleen voor Saab!
Bedankt voor de tip!
Laurens
Dus als dat goed is....ben ik reuze blij!
Voor 150 euro een ruit! is beter dan 835 bij de Saab dealer! Zelfs Pilkington (ruitenboer) was opzoek alleen deze ruiten zijn slechts in licentie gemaakt puur en alleen voor Saab!
Bedankt voor de tip!
Laurens
-
Cabouter
- Geregistreerd lid
Hè, dat snap ik even niet
. Als die ruit sinds '97 met clips is vastgezet, én een bestaande ruit normaliter naar een nieuwe kap wordt overgezet, dan is die ruit toch vervangbaar?
En als die vervangbaar is, dan moet deze toch gewoon los te koop zijn.... ? Of is dat de "oplossing" van 835 euro waar Laurens het over had?
En als die vervangbaar is, dan moet deze toch gewoon los te koop zijn.... ? Of is dat de "oplossing" van 835 euro waar Laurens het over had?
-
laurensdejong
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens zo dacht ik dus ook! Maar het ruit is alleen te koop bij Saab dealers voor het luttele bedrag van 835 euro. Ik heb nu via een goede tip autobedrijf van Dongen in Zeeland N.br. benadert en deze leveren mij een gebruikte ruit voor 250 euro marge. Donderdag in huis en dan vrijdag montage.....Dus dit zijn betere tarieven dan 1000 euro voor een nieuw achterruitje!
Bedankt voor alle tips!!
Bedankt voor alle tips!!
-
MennoB
- Geregistreerd lid
laurensdejong schreef:Helemaal mee eens zo dacht ik dus ook! Maar het ruit is alleen te koop bij Saab dealers voor het luttele bedrag van 835 euro. Ik heb nu via een goede tip autobedrijf van Dongen in Zeeland N.br. benadert en deze leveren mij een gebruikte ruit voor 250 euro marge. Donderdag in huis en dan vrijdag montage.....Dus dit zijn beteretarieven dan 1000 euro voor een nieuw achterruitje!
Vertel wel even aan van Dongen dat je de tip van mij hebt....ze moeten nl mijn drukgroep nog gaan vervangen....en daar word je, ondanks het feit dat ze er alles aan doen om het zo goedkoop mogelijk te houden....niet vrolijk van