Hey,
Ik zoek een 900 classic turbo cabrio. Dus:
-Heeft iemand belangrijke kooptips?
-Is zo'n auto echt geschikt voor dagelijks gebruik, zowel qua betrouwbaarheid als kostentechnisch?
-Heeft iemand zelf misschien een hele mooie te koop?
-Of heeft iemand betrouwbaar adres daarvoor?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Leuk trouwens dit forum!!!
Floris
Gezocht: 900 classic turbo cabrio; Advies?
-
AeroHank
- Donateur

Re: Gezocht: 900 classic turbo cabrio; Advies?
Welkom Floris,
Goed plan ! Nu nog een "young-timer", straks een echte klassieker.
De afschrijving is vrijwel nihil, wees dus niet bang om iets méér uit te geven voor een mooi exemplaar. Prima geschikt voor dagelijks gebruik,
in Amsterdam wel oppassen voor diefstal en vandalisme.
Je kunt prima zaken doen via dit forum of de Saabclub. Mijn advies : laat hem voor aankoop keuren bij een off. Saabdealer. Voor 70 euro weet je alles, inclusief de te verwachten kosten in de toekomst.
Succes,
Hank.
Goed plan ! Nu nog een "young-timer", straks een echte klassieker.
De afschrijving is vrijwel nihil, wees dus niet bang om iets méér uit te geven voor een mooi exemplaar. Prima geschikt voor dagelijks gebruik,
in Amsterdam wel oppassen voor diefstal en vandalisme.
Je kunt prima zaken doen via dit forum of de Saabclub. Mijn advies : laat hem voor aankoop keuren bij een off. Saabdealer. Voor 70 euro weet je alles, inclusief de te verwachten kosten in de toekomst.
Succes,
Hank.
-
S@@B
- Geregistreerd lid
Provinciale fabeltjesin Amsterdam wel oppassen voor diefstal en vandalisme.
Ik laat zomers in Amsterdam zelfs de kap open als ik niet te lang weg ben. Gaat altijd goed terwijl de eerste zomer vond ik kauwgom (N-Limburg) en spuug (Brabant) in de auto en sindsdien doe ik juist in de provincie alles op slot. Misgunnen en jaloezie. (Wat ook irritant is van de provincie, is dat al die opgeschoten jongeren wedstrijdjes met je willen doen (wrsch omdat er turbo achterop staat). Heb je in Amsterdam niet want je staat met z´n allen stil in één lange rij voor het stoplicht of een lossende vrachtwagen.
Wat wel zo is in Amsterdam is dat de auto meer kleine deukjes en krassen oploopt. De stad is vol en mensen lopen met jassen, tassen en fietsen tussen de geparkeerde auto´s door. Bovendien is parkeren zo krap en schaars dat de kans groot is iemand bij het uitstappen met de portier tegen jouw auto stoot (of trekhaak tegen bumper).
Ik rij nu 3 jaar dagelijks in een classic cabrio en de auto heeft tot een paar maanden geleden altijd buiten gestaan. Nooit problemen en niet overdreven duur. Ik doe wel heel veel zelf aan de auto, dus voor mij is het zelfs erg goedkoop rijden.
Mijn dochter van 1,5 vindt het ook briljant. Wel hebben we sinds de geboorte van onze dochter een A4 Avant voor ons gezinnetje maar daar mag mijn vrouw in rijden. Geef mij maar mijn classic 900 turbo´s.
Drie inmiddels, dus weet waar je aan begint.
Kortom doen! Rijden was nog nooit zo leuk!!!!
M.vr.gr,
Edwin
-
AeroHank
- Donateur

Haha Edwin,
Lekker fel, hou ik wel van. Overigens wonen de meeste "stedelijken" inmiddels in de provincie hoor. Maar je hebt gelijk, (dak-)vandalisme en diefstal is zeker niet aan Amsterdam voorbehouden. Verstandig dus om hem binnen te zetten !
(En komende week weer snel naar buiten : 15 graden én zon !)
Mvg,
Hank.
Lekker fel, hou ik wel van. Overigens wonen de meeste "stedelijken" inmiddels in de provincie hoor. Maar je hebt gelijk, (dak-)vandalisme en diefstal is zeker niet aan Amsterdam voorbehouden. Verstandig dus om hem binnen te zetten !
(En komende week weer snel naar buiten : 15 graden én zon !)
Mvg,
Hank.
-
S@@B
- Geregistreerd lid
'Lekker fel' klinkt niet zo SAAB. Ik hou het liever op `Lekker emotioneel´
Maar ach, ik ben allang blij dat je mijn bijdrage op waarde weet te schatten en niet te serieus neemt
.
Maar euh, jij hebt toch ook een classic cabrio?
Daar vind ik niets van terug in je profiel.
M.vr.gr,
Edwin
Maar ach, ik ben allang blij dat je mijn bijdrage op waarde weet te schatten en niet te serieus neemt
Maar euh, jij hebt toch ook een classic cabrio?
Daar vind ik niets van terug in je profiel.
M.vr.gr,
Edwin
-
AeroHank
- Donateur

Klopt, een zwarte italiaanse aero uit 1993. Zoek ooit nog eens een zwarte
steilschnautzer cabrio ; nog meer "Saab-emotie" !
Mvg,
Hank.
steilschnautzer cabrio ; nog meer "Saab-emotie" !
Mvg,
Hank.
-
DV
- Geregistreerd lid
bij mij begon het in december ook met 'eentje maar'.
Moet je nu m'n onderschrift 'ns zien
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Saabs lijken wel konijnen... begon ook ooit met een 1 zwarte... nadat ik uiteindelijk een hok vol had heb ik rigoreus geruimd maar heb er nog steeds 3.... verschrikkuluk
volgens mij waren alle steilschnautz cabrio's turbo en silver grey. Dus niet zwart. Alhoewel dat wel een mooie combi was geweest, zeker in combi met aeroskirtpakket+velgen (ook toen niet geleverd op de eerste cabrio's).
volgens mij waren alle steilschnautz cabrio's turbo en silver grey. Dus niet zwart. Alhoewel dat wel een mooie combi was geweest, zeker in combi met aeroskirtpakket+velgen (ook toen niet geleverd op de eerste cabrio's).