Dak beschermen tegen algenaanslag

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Silke
Geregistreerd lid

Dak beschermen tegen algenaanslag

Bericht door Silke » wo 23 mar, 2005 0:53

Ik krijg dus binnenkort een nieuwe kap maar nu woon ik dus aan de kust en je raad het al...nog meer algenaanslag dan elders in het land. Hoe kan ik mijn nieuwe kap het beste tegen algen beschermen of reinigen ?

MXL
Geregistreerd lid

Re: Dak beschermen tegen algenaanslag

Bericht door MXL » wo 23 mar, 2005 9:27

Ik heb altijd geleerd dat je een cabrio kap het beste kan reinigen met een groenezeep oplossing en een zachte bostel. Met zachte borstel bedoel ik dan bijvoorbeeld de borstel van een stoffer en blik. Daarna afspoelen met de tuinslang, NOOIT hogedruk.

Ik woon ook aan de kust, ik heb hier alleen nooit last van algen groei.

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » wo 23 mar, 2005 9:29

Mijn saabje krijgt volgende week een nieuw dak. Het dak dat er nu op zit is ook een groen uitgeslagen en heeft lichte slijtage plekken. In eerste instantie heb ik een poging ondernomen het groen van de kap te krijgen met groene zeep en een borsteltje. Dit werkte voor mij dus niet meer. Toen nog eens even wat adviezen ingewonnen en voor die groene aanslag is er een cabriocleaner van sonax in de handel. Dit werkt wel en is ook niet schadelijk voor de kap.
Naar ik heb begrepen ik het goed een nieuwe kap regelmatig schoon te spuiten met gewoon water en eventueel met een beetje groene zeep. Voor de rest eigenlijk niet al te veel aan doen dat is wat ik nu weet.

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » wo 23 mar, 2005 10:26

Het dak wat er nu op zit is heeft behoorlijke aanslag, heb hem trouwens al zo gekocht, ook is hij goed versleten. Ik heb dus op dit dak van alles uitgeprobeerd, ging er geleidelijk vanaf met algenverdelger op biologische basis maar op mijn nieuwe dak wil ik dit toch echt niet meer doen biologisch of niet het blijft agressief spul. Ga het dus maar met groene zeep doen en even naar het Sonax produkt kijken. Bedankt voor jullie tips...

Plaats reactie