Beschermhoes voor Cabrio?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Cabouter
Geregistreerd lid

Beschermhoes voor Cabrio?

Bericht door Cabouter » di 13 jan, 2009 14:08

Bij de Lidl is binnenkort een beschermhoes in de aanbieding voor erg weinig geld. Zou het iets zijn om de kap van de buiten slapende cabrio tijdens de vakanties te beschermen tegen rommel (zoals vogeluitwerpselen) ?

Afbeelding

Klik voor advertentie

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 13 jan, 2009 15:07

is een goed idee! Ik zal er wel eentje halen die de auto volledig bedekt. Beetje vogelpoep op de lak in de zon brandt al in een paar minuten in de lak :evil:

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » di 13 jan, 2009 15:40

Ik vraag me alleen af hoe het zit met condens/vocht onder het doek. Als dat eronder blijft, lijkt het met ook niet echt goed voor de auto.

of zitten er luchtgaten in ofzo?

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » di 13 jan, 2009 17:11

ZUlke goedkope afdekkingen schaden meer dan ze baten.

Kondens
Ze zijn meestal zooo licht dat je ze alleen er ook moeilijk op krijgt.

Koop een duurder ademactive doek met een gewaddeerde binnenkant. Alles anders is naar mijn mening het geld niet echt waard.

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » di 13 jan, 2009 17:26

aan welke schade moet ik dan denken?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 13 jan, 2009 17:32

Vanwege het lichte materiaal zal zo'n 'doek' door de wind gaan klapperen en als de auto vuil is, je kan immers niet elke
dag je auto gaan wassen, al was het maar vanwege de tijd dat dat vergt, krijg je krassen op de lak en het vocht dat
vastgehouden wordt kan eerder roesten gaan veroorzaken, hoe goed ook dat een auto daar tegen beschermd is. :idea:

martienez
Geregistreerd lid

hoes

Bericht door martienez » di 13 jan, 2009 23:22

Beste saabvriendenvriendinnen.

Vorig jaar een hoes gekocht van Tyvek( dupont) vederlicht een soort astronauten pak stof.
Werkelijk fantastische hoes , ademt ,is sterk, laat geen zon/stof/fijn zand etc door, mooi passend tot onder, voorzijde/achterzijde elestiek+twee span bandjes voor onderdoor.

Kosten 120 euro.

Is prijzig maar m i zeker waard .

even google voor verkoopadressen ik heb hem in belgie net bij ons over de grens gekocht (nl prijs was 2008- 157,- euro)

met vriendelijke groet uit het mooie etten-leur,
Martienez

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » wo 14 jan, 2009 9:08

Inmiddels ben ik wat wijzer geworden door dit topic: als ik een hoes koop, koop er wel een die de gehele auto bedekt, zodat ik geen schade door geklapper krijg. Ook wil ik er graag een die adment en hierdoor voorkomt dat er vocht onder het doek achterblijft.

Ik zou er 120 euro voor over hebben als de Cabrio vaak stil zou staan, maar de mijne wordt vrijwel dagelijks gebruikt. Het doek zou slechts enkele weken per jaar gebruikt worden. De beschermhoes mag van mij wel wat meer kosten dan 7 euro, maar maximaal 50 euro.

Zijn er voor max 50 euro ook redelijke/goede (ademende) beschermhoezen voor incidenteel gebruik?

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 19 jan, 2009 14:01

Ik weet dat er weinig zo niet geen hoezen zijn die aan al je eisen voldoen - voor minder dan E20 heb je en goede hoes bij de Halford's - ademt niet maar is wel waterdicht dus hoef je hem alleen maar droog weg te zetten. Een ander soort hoes is van heel licht katoen, m.n. voor gebruik in de zomer en/of op vakantie - beschermt tegen zonlicht, uitwerpselen en stof.
Cabouter schreef:Inmiddels ben ik wat wijzer geworden door dit topic: als ik een hoes koop, koop er wel een die de gehele auto bedekt, zodat ik geen schade door geklapper krijg. Ook wil ik er graag een die adment en hierdoor voorkomt dat er vocht onder het doek achterblijft.

Ik zou er 120 euro voor over hebben als de Cabrio vaak stil zou staan, maar de mijne wordt vrijwel dagelijks gebruikt. Het doek zou slechts enkele weken per jaar gebruikt worden. De beschermhoes mag van mij wel wat meer kosten dan 7 euro, maar maximaal 50 euro.

Zijn er voor max 50 euro ook redelijke/goede (ademende) beschermhoezen voor incidenteel gebruik?

Cabouter
Geregistreerd lid

Bericht door Cabouter » ma 19 jan, 2009 14:25

900 SE C schreef:Ik weet dat er weinig zo niet geen hoezen zijn die aan al je eisen voldoen - voor minder dan E20 heb je en goede hoes bij de Halford's - ademt niet maar is wel waterdicht dus hoef je hem alleen maar droog weg te zetten. Een ander soort hoes is van heel licht katoen, m.n. voor gebruik in de zomer en/of op vakantie - beschermt tegen zonlicht, uitwerpselen en stof.
Dank voor de tip.
Droog wegzetten is wat vervelend, omdat de cabrio buiten slaapt. Dus daar heb ik geen invloed op.
Een doek van licht katoen is misschien wel een optie. De auto blijft beschermd tegen rommel. Dat zo'n doek niet waterdicht zal zijn, lijkt me geen probleem, omdat doek EN auto weer zullen drogen bij droog weer. Klopt deze redenatie?

ThunderRobert
Geregistreerd lid

Bericht door ThunderRobert » ma 19 jan, 2009 16:50

Ik heb zelf een hoes gekocht bij AST voor €30. Deze bedekt de hele wagen en is redelijk gemakkelijk te bevestigen.

hymn
Geregistreerd lid

Bericht door hymn » ma 19 jan, 2009 18:56

Heb ook zo'n hoes, weliswaar voor men golf mk2 (bolt alleen in weekends).
Deze is van nylon, niet 100% waterdicht maar beschermt wel tegen vogelpoep, vuil van bomen....
En dat is waarom ik die hoes gekocht heb.

Grts

Plaats reactie