Keuring alarm klasse 3

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Eindelijk
Geregistreerd lid

Keuring alarm klasse 3

Bericht door Eindelijk » di 05 apr, 2005 15:44

Ik ben nieuwsgierig of iedereen hier zijn klasse drie alarm jaarlijks laat keuren met uitzondering van de eerste drie jaar na aanschaf van het alarm. Mijn verzekeraar stelt dat; bij diefstal ik een geldig scm certificaat moet kunnen overleggen. Dit gaat dus inhouden dat ik elk jaar mijn alarm moet laten keuren. Inmiddels mijn auto net laten keuren omdat de vorige eigenaar dit toch al 3 jaar vergeten was :? .

Jeffhercules
Geregistreerd lid

Re: Keuring alarm klasse 3

Bericht door Jeffhercules » di 05 apr, 2005 17:08

ookay dat is en goeie, ik moet dat dan ook doen!
Waar kunje je auto dan laten keuren voor dat klasse 3 certificaat?
En wat zijn de kosten hiervan?

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » di 05 apr, 2005 18:30

Nou dat kan bij de meeste audio zaken die het ook kunnen inbouwen wel. let wel even op dat je goede afspraken maakt over de prijs. Want ik was even wezen vragen wat het zou gaan kosten de man zei €35. En toen ik de auto op ging halen rekende hij er nog even een uurtje arbeids loon bij. typisch gevalletje van; leuke cabrio meneer even de rekening verdubbelen :x Maar ik wist dus ook niet dat dit keuren jaarlijks moest en ben dan ook wel nieuwsgierig naar hoeveel van jullie dit doen.

Jeffhercules
Geregistreerd lid

Bericht door Jeffhercules » di 05 apr, 2005 18:59

Dus dit is in principe ook mogelijk bij je eigen saabdealer?
Of is het 't beste om dit te doen bij een inbuowstation die diverse merken audioapperatuur verkoopt en inbouwd?

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » di 05 apr, 2005 19:18

Ja dealer zal het ook wel kunnen alleen dit was voor de mij de handigste oplossing. Dit aangezien mij dealer wat verder weg zit.

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » di 05 apr, 2005 22:50

Heb mijn auto nog niet zo lang. Alarm werkte niet goed. Vorige eigenaar had het 4 jaar niet laten keuren. Ben nu zelf naar de garage geweest die het ook heeft ingebouwd voor reparatie en keuring. Op dit moment is de startonderbreker terug naar de fabriek. Weet nog niet wat alleen een jaarlijkse keuring kost.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 05 apr, 2005 23:03

ClassicS schreef:Heb mijn auto nog niet zo lang. Alarm werkte niet goed. Vorige eigenaar had het 4 jaar niet laten keuren. Ben nu zelf naar de garage geweest die het ook heeft ingebouwd voor reparatie en keuring. Op dit moment is de startonderbreker terug naar de fabriek. Weet nog niet wat alleen een jaarlijkse keuring kost.
Naar de fabriek? SAAB had geen fabrieksalarm op een klassieke 900, er was niet eens een afstandsbediening af fabriek leverbaar.

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » di 05 apr, 2005 23:11

Heel scherp. Naar de fabrikant van het alarm (GT?).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 05 apr, 2005 23:17

Een jaarlijkse keuring is simpelweg constateren dat het systeem werkt en dat middels een stempeltje op een papiertje verklaren.
Knappe garagist die daar een half uur werk aan heeft.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 05 apr, 2005 23:42

verde900 schreef:Een jaarlijkse keuring is simpelweg constateren dat het systeem werkt en dat middels een stempeltje op een papiertje verklaren.
Knappe garagist die daar een half uur werk aan heeft.
kortom gewoon vragen om die stempel.... :mrgreen:

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » wo 06 apr, 2005 10:21

Nou ik ben ook van mening dat het niet veel mag kosten en het kan dus normaal ook gewoon mee met de apk en grote beurt. Alleen ben ik er nooit eerder op gewezen. Het lijkt me iets dat je makkelijk vergeet!

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 06 apr, 2005 19:50

Als ik mijn 900 turbo classic cabrio naar de dealer Jansse in A'doorn breng voor de APK, zit de keuring van het alarm er altijd gratis bij. :P
Merk op: de keuring moet wel door een erkend SCM inbouwbedrijf gebeuren.

Kijk, dat is dan weer het voordeel van de dealer.

Rob05
Geregistreerd lid

Bericht door Rob05 » vr 08 apr, 2005 12:27

Heb recent een Cabriolet waar geen certificaat bij zat. Na kontakt met SCM, diegene die de certificaten afgeeft kreeg ik een voorlopig certificaat, op voorwaarde dat het alarm gekeurd werd. De Saab dealer had hier echter nog nooit van gehoord. Inmiddels is dit gebeurd, samen met wat andere klusjes dus geen zicht op de kosten hiervan. Een dag na de keuring en het melden hiervan aan SCM een certificaat voor een jaar ontvangen.

Michel Amsterdam
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Amsterdam » zo 10 apr, 2005 8:16

Ik had een certifcaat van een hele andere Saab, en voor de verzekering moest het dus even geregeld worden. Diverse inbouwbedrijven gebeld die kwamen met het verhaal dat er een nieuw alarmsysteem in moest :shock:
Toen de auto een beurtje moest hebben even bij ASM in Amsterdam gevraagd, was allemaal geen enkel probleem: systeem keuren en een nieuw certificaat voor € 15,- ex BTW.
De dealer lost dit probleem dus zo voor je op. :D

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 10 apr, 2005 20:59

Het gaat bij het keuren van een bestaan alarm uitsluitend of het voldoet aan de gestelde criteria, niet meer en niet minder, en die constatering moet dan even op papier gezet worden.
Goed van ASM, slecht van al die anderen, die willen graag een alarm verkopen.

Plaats reactie