hoi als we de kap van de 9-3 willen openen gaat dit niet helemaal goed
nl de afdekplaat achter bij de koffer wordt wel ontgrendelt maar gaat niet zelf omhoog
als we dit met de hand doen gaat het prima
terug dicht het zelfde knop indrukken dan gaat het dak achter omhoog dan met de hand afdelplaat sluiten en daarna gaat alles weer automatisch
dit is gekomen nadat iemand tijdens het dicht doen van de kap de kofferklep heeft geopend waaar de afdekplaat toen i s tegen aan gekomen
iemand een idee hoe dit komt
of een adres in de omgeving van Eindhoven die dit netjes kan oplossen
nu heb ik wel gezien dat er achter aan de binnenzijde van de kap net onder de raam 2 staalkabeltjes horen te zitten
deze zijn kapot los
maar ik kan niet vinden waar die aan horen te zitten
heeft mischien iemand een beschrijving -tekening waar dit op staat
weet niet zeker of dit het probleem veroorzakt (kabeltjes waren mischien al kapot)
probleem pje bij openen kap
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Neem eens contact op met: www.autobedrijfvandongen.nl in de plaats Zeeland en daar zijn al meerdere mensen
van dit forum met dergelijke problemen goed geholpen.
van dit forum met dergelijke problemen goed geholpen.
-
Herbie
- Geregistreerd lid
afdekplaat
Volgens mij is dan het breekpennetje afgebroken van de aandrijving van de afdekplaat. De aandrijving zit onder de bekleding in de koffer, als je dit wegtrekt zou je even kunnen kijken wat het probleem is. Waarschijnlijk is er wat geforceerd tijdens het openen van de koffer en het dak. Het meest waarschijnlijke is het breekpennetje in de aandrijving. Ik denk dat er wel meer te vinden is op dit forum over de afdekklep. Van Dongen is inderdaad een expert, dus die lossen dit wel op.
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Re: probleem pje bij openen kap
R.e.s.p.e.c.t. Met dit weer de kap openblack ie schreef:hoi als we de kap van de 9-3 willen openen gaat dit niet helemaal goed
Overigens heb ik al eerder gehoord dat iemand op deze wijze schade heeft veroorzaakt aan zijn caab. Kofferbak zou eigenlijk tijdens het openen en sluiten vergrendeld moeten zijn.
-
beeldspraak
- Geregistreerd lid
-
black ie
- Geregistreerd lid
-
Herbie
- Geregistreerd lid
openen kap
Kijk eens bij zoeken en tik de trefwoorden cabrio en breekpen in dan komt er waarschijlijk een reeks aan toelichtingen.