probleem pje bij openen kap

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
black ie
Geregistreerd lid

probleem pje bij openen kap

Bericht door black ie » di 03 feb, 2009 20:42

hoi als we de kap van de 9-3 willen openen gaat dit niet helemaal goed
nl de afdekplaat achter bij de koffer wordt wel ontgrendelt maar gaat niet zelf omhoog
als we dit met de hand doen gaat het prima
terug dicht het zelfde knop indrukken dan gaat het dak achter omhoog dan met de hand afdelplaat sluiten en daarna gaat alles weer automatisch

dit is gekomen nadat iemand tijdens het dicht doen van de kap de kofferklep heeft geopend waaar de afdekplaat toen i s tegen aan gekomen

iemand een idee hoe dit komt
of een adres in de omgeving van Eindhoven die dit netjes kan oplossen

nu heb ik wel gezien dat er achter aan de binnenzijde van de kap net onder de raam 2 staalkabeltjes horen te zitten

deze zijn kapot los
maar ik kan niet vinden waar die aan horen te zitten

heeft mischien iemand een beschrijving -tekening waar dit op staat

weet niet zeker of dit het probleem veroorzakt (kabeltjes waren mischien al kapot)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 03 feb, 2009 20:45

Neem eens contact op met: www.autobedrijfvandongen.nl in de plaats Zeeland en daar zijn al meerdere mensen
van dit forum met dergelijke problemen goed geholpen. :wink:

Herbie
Geregistreerd lid

afdekplaat

Bericht door Herbie » di 03 feb, 2009 21:38

Volgens mij is dan het breekpennetje afgebroken van de aandrijving van de afdekplaat. De aandrijving zit onder de bekleding in de koffer, als je dit wegtrekt zou je even kunnen kijken wat het probleem is. Waarschijnlijk is er wat geforceerd tijdens het openen van de koffer en het dak. Het meest waarschijnlijke is het breekpennetje in de aandrijving. Ik denk dat er wel meer te vinden is op dit forum over de afdekklep. Van Dongen is inderdaad een expert, dus die lossen dit wel op.

jelleiden
Geregistreerd lid

Re: probleem pje bij openen kap

Bericht door jelleiden » di 03 feb, 2009 21:50

black ie schreef:hoi als we de kap van de 9-3 willen openen gaat dit niet helemaal goed
R.e.s.p.e.c.t. Met dit weer de kap open :D Is vast eerder dit jaar gebeurd = vorig jaar :arrow:

Overigens heb ik al eerder gehoord dat iemand op deze wijze schade heeft veroorzaakt aan zijn caab. Kofferbak zou eigenlijk tijdens het openen en sluiten vergrendeld moeten zijn.

beeldspraak
Geregistreerd lid

Bericht door beeldspraak » di 03 feb, 2009 22:38

Ik heb ook goede ervaringen met BNL cars in Boxtel.
Prettig bedrijf en nette prijzen.

black ie
Geregistreerd lid

Bericht door black ie » di 03 feb, 2009 23:49

bnl cars ook al door een kennis genoemd

dat breekpennetje zit dit in de as die de klep aandrijft heb nl even gekeken

Herbie
Geregistreerd lid

openen kap

Bericht door Herbie » wo 04 feb, 2009 21:57

Kijk eens bij zoeken en tik de trefwoorden cabrio en breekpen in dan komt er waarschijlijk een reeks aan toelichtingen.

Plaats reactie