Van m'n classic cabrio weigeren alle 4 de ramen dienst. Volgens mij zijn de schakelaars goed. De ramen zijn gefaseerd uitgevallen, eerst voor, en een paar dagen later achter.
Heb de zekering gecontroleerd, deze is goed.
Onder de achterbank zitten 4 relais 1 kleine en drie grote.. Een van deze vier moet de ramen bedienen. Het kleine relais werkt, van de rest weet ik het niet.
Wie weet raad?
Alvast bedankt,
Rob
Electrische ramen van Classic cabrio (87) weigeren dienst
-
S@@B
- Geregistreerd lid
Re: Electrische ramen van Classic cabrio (87) weigeren diens
Ik heb me hier eens in verdiept en kwam tot de conclusie dat de ramen helemaal niet via een relais geschakeld zijn.
Ik heb verschillende schakelschema's uit verschillende bronnen bekeken (waaronder het officiële SAAB werkplaatshandboek, de Bentley en de Haynes)
Er zit inderdaad een relais voor de ramen onder de achterbank maar dat is een timer-relais. Die zorgt er voor dat het bestuuurders raam met een korte druk op de knop helemaal naar beneden gaat.
Als de zekeringen heel zijn, is het niet te hopen dat stuk voor stuk de motoren zijn doorgebrand. Ik zou eerst de motoren even checken dan slaap je beter.
M.vr.gr,
Edwin
Ik heb verschillende schakelschema's uit verschillende bronnen bekeken (waaronder het officiële SAAB werkplaatshandboek, de Bentley en de Haynes)
Er zit inderdaad een relais voor de ramen onder de achterbank maar dat is een timer-relais. Die zorgt er voor dat het bestuuurders raam met een korte druk op de knop helemaal naar beneden gaat.
Als de zekeringen heel zijn, is het niet te hopen dat stuk voor stuk de motoren zijn doorgebrand. Ik zou eerst de motoren even checken dan slaap je beter.
M.vr.gr,
Edwin