startproblemen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
tarzan
Geregistreerd lid

startproblemen

Bericht door tarzan » do 12 mar, 2009 14:39

Ik heb het volgende probleem met mijn Saab Cabrio 9.3 aero (2002)

Zo nu en dan start de motor niet. Als de motor koud is, start ie altijd. Dus s-'ochtends naar mijn werk doet ie altijd. Maar als ik een tussenstop maak start ie soms niet. Bijvoorbeeld als ik uit kantoor ongeveer 15 km rij en dan even 10 minuten stop om de kleine op te halen, dan start ie soms niet. Het rare is dat ie het s'ochtends als ik m'n kleine man naar school breng ( is ongeveer 5 km) wel altijd doet.
Hij doet even helemaal niks, maar na ruim een uur start ie altijd weer.
Dat is een beetje lastig, want de ANWB is er nooit binnen die tijd en bij de garage kunnen ze pas doormeten op het moment dat ie niet doet.
Het ligt in ieder geval niet aan de startmotor (is al vervangen) of het contactslot/sleutel.
Wie heeft er een suggestie???

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 12 mar, 2009 15:03

Mogelijke oorzaken kunne de accu, de accukabels en/of de massapunten zijn. :idea:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 12 mar, 2009 17:33

Ik zou de DI casette of BDP sensor checken.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 12 mar, 2009 17:36

Al is een DI-casette nog zo slecht dat heeft niets te maken met het starten, maar met het aanslaan en lopen van
de motor. :idea:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 12 mar, 2009 17:38

misschien wel eigenwijs, maar ik zou hem toch checken. Ik heb te veel startproblemen voorbij zien komen dat ik het zeker zou willen weten. :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 12 mar, 2009 17:40

Dan zeg ik mijn beurt weer: "Dan moet de klacht beter omschreven worden." :wink:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 12 mar, 2009 18:24

heey
ik vergok men geld op de bdp sensor (all in )
mvg werner

Plaats reactie