Voor alle Saab cabrio rijders
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » ma 06 apr, 2009 19:38
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 06 apr, 2009 19:41
Aan de kap, lak en wielen valt makkelijk wat te doen. Het belangrijkste is dat het interieur er goed uitziet en daar is hier zo te zien wel sprake van. Mooie cabrio hoor!
Gefeliciteerd.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Bericht
door De900C-GAS » ma 06 apr, 2009 19:58
Welkom op dit forum en vele fijne en veilige

toegewenst met de
SAAB 9-3 Cabrio.

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 06 apr, 2009 20:03
Ziet erg toch leuk uit deze Aero, zijn dat nu 16 inch ALU46 velgen?
Hij is wel een flink stuk lager gezet of lijkt dat maar zo?
In iedergeval welkom en veel zonnige dagen toegewenst

-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » ma 06 apr, 2009 20:50
Het zijn 17 inch Stilauto SR500 velgen, heb ik net opgezocht

Of het Alu 46 is, weet ik niet. Hij is inderdaad verlaagd. Of er iets met de motor is gebeurd weet ik niet, hoe kan ik snel checken of hij ooit is getuned?
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 06 apr, 2009 20:55
Dit zijn toch ALU 46's?

-
luk
- Geregistreerd lid
Bericht
door luk » ma 06 apr, 2009 21:19
Hi Anders
Mooie auto, heerlijk toeren en natuurlijk stoelverwarming voor de minder mooie dagen! have fun! (aan de bumpers/skirts en de turbometer te zien is het mij geen Aero maar een FPT Turbo , toch?)
-
paulzee
- Geregistreerd lid
Bericht
door paulzee » ma 06 apr, 2009 21:46
9-3aero is toch ook een FTP??
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 06 apr, 2009 22:04
@Henk-Jan,
Dat klopt ik bedoelde ALU43, de 16 inch tien spaaks, ik vond die velgen op die zwarte Aero als erg groot en die heeft standaard ook 17 inch velgen.
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » ma 06 apr, 2009 22:11
Bedankt voor het warme welkom mensen
luk schreef:Hi Anders
Mooie auto, heerlijk toeren en natuurlijk stoelverwarming voor de minder mooie dagen! have fun! (aan de bumpers/skirts en de turbometer te zien is het mij geen Aero maar een FPT Turbo , toch?)
Klopt, het is een reguliere Turbo MY09 (trionic 5) waarbij de plaatjes ooit zijn vervangen door Aero's denk ik. Voor mij gaat hij iig hard zat, nu nog zuinig leren rijden

Hij heeft ook geen spoiler, wat volgens mij elke aero wel heeft.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 06 apr, 2009 22:27
Officieel is het een S uitvoering met 185 pk, koppel 263 Nm, dat is een FPT.
Bij het RWD staat is sinds vandaag ook bij dat het niet gestolen is!!
Dat is weer wat nieuws.
Ik dacht eerst dat het een Aero was door die aanduidingen op de auto en vorm van de zijdorpels.
De Aero is met een 205 pk motor met 280 Nm koppel af fabriek uitgerust.
Voor de cabrio S werd een topsnelheid van 230 en 0-100 in 8,0 seconden opgegeven. De Aero 235 en 7,3 seconden.
Of hij is opgevoerd kun je op een testbank/rollenbank laten opmeten, zie elders. In de praktijk maken dergelijke verschillen niet echt veel uit.
Daarnaast kunnen er ook nog kleine verschillen zijn tussen dezelfde types zeker als hij al wat ouder is.
Die twintig extra pk's kunnen al door een beetje extra druk van de turbo worden opgewekt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » ma 06 apr, 2009 22:36
Dat komt door foto 1, daar lijkt de dorpel voor wat gewelfd te zijn, maar dat is een soort fatamorgana of een weerspiegeling.
Die huidige velgen zou je ook tzt voor de winterbanden kunnen gebruiken, dat is wel zo veilig en in sommige landen verplicht.
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » ma 06 apr, 2009 23:32
Bedankt voor de info!
Er zaten winterbanden bij, met originele Saab 5-spokes (15 of 16 inch). Volgens mij wordt niet aangeraden om 17 inch winterbanden te hebben, weet iemand hoe dat zit?
-
luk
- Geregistreerd lid
Bericht
door luk » ma 06 apr, 2009 23:37
gaat zeker hard zat, mijn vorige was een 9-3 cabrio met 185pk met automaat, heerlijk! ik had deze overigens op gas laten ombouwen.
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » di 07 apr, 2009 6:09
luk schreef:Hi Anders
PAs vanaf 2001 heeft de Aero De grotere bumpers zoals geleverd op de Viggen. De eerste aero's zagen er zo uit als dit exemplaar. En werden geleverd op 16"3 spaaks velgen. Dit kan heel goed wel een echte Aero zijn....