Eindelijk een cabrio, laat de zon maar komen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
93 cabrio
Geregistreerd lid

Eindelijk een cabrio, laat de zon maar komen

Bericht door 93 cabrio » di 17 mei, 2005 20:56

Beste cabrio rijders / levensgenieters.

Eindelijk bezit ik nu dan ook een cabrio!
Vroeger altijd al een 900 cabrio gewild, is er alleen nooit van gekomen..... duur in aanschaf en nog duurder in combinatie met kinderen.

De kinderen zijn er gelukkig nog steeds maar twee weken geleden heb ik dan toch een 93 se cabrio uit 1998 gekocht.
Er staan 115.000 km's op de teller, lijkt mij niet veel voor een 2.3 met automaat.
Gelukkig heb ik al wat kilometers met droog weer kunnen rijden, echt een genot.
Nu heb ik dan eindelijk de luxe om tijdens het rijden van de zon te genieten, heerlijk om na een dag werken kilometers naar huis te maken ;-)

Bij deze wil ik iedereen veel zonnige kilometers toewensen :D

Zonnige groet,
Marco

Jeffhercules
Geregistreerd lid

Re: Eindelijk een cabrio, laat de zon maar komen

Bericht door Jeffhercules » wo 18 mei, 2005 7:12

Gefelicitieerd Marco
met je mooie cabrio!

Kijk eens op http://www.saabcabrioclub.nl

Leuke club , kost niks, en maken mooie toertochten waarbij je ook heel veel andere caab rijders zult treffen en ook info kunt uitwisselen!

22 mei is de volgende rit, geef je op!

Misschien dan tot de 22 mei!!

groet
Jeff

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 18 mei, 2005 8:16

93 cabrio schreef:Beste cabrio rijders / levensgenieters.

Eindelijk bezit ik nu dan ook een cabrio!
Vroeger altijd al een 900 cabrio gewild, is er alleen nooit van gekomen..... duur in aanschaf en nog duurder in combinatie met kinderen.

Gelukkig heb ik al wat kilometers met droog weer kunnen rijden, echt een genot.
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Een cabrio is er overigens niet alleen maar voor als de zon schijnt, hij kan ook prima gebruikt worden bij lichte regen en op koude dagen. Ik vind het persoonlijk ook altijd erg leuk om lekker ingepakt op een wintersedag of een regenachtige dag te rijden, het merendeel van de regen gaat toch over de auto heen.

93 cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door 93 cabrio » wo 18 mei, 2005 9:28

Hoi Jeff en MXL,

Ik ben al lid van de cabrio club.
Goed initiatief overigens!
Helaas kan ik de 22e niet meerijden :(

Wat betreft het rijden met open kap moet ik MXL helemaal gelijk geven.
Laatst met een krappe 10 graden (wel met zon) lekker gereden. Kachel aan en in het begin ook even de stoelverwarming.

Vraagje, bij regen, slaat deze dan niet achter in de auto?
Wel leren bekleding maar weet niet of dit wel goed is.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je het dak niet nat moet openen, is dit waar? Ook schijnt het beneden de 4 a 5 graden niet goed te zijn, misschien dat de stof enzo dan erg stug is en defect kan raken van het vouwen.

Overigens is de auto voor mij echt een 4 seizoenen wagen.
Ik verwacht hier veel kilometers mee te maken en zie het als een luxe dat ik me nu kan permitteren om lekker zonder kap te rijden.
Voor mijn werk zit ik door het hele land, dus de kilometers dat komt wel goed :P

Groet,
Marco

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 18 mei, 2005 14:30

93 cabrio schreef: Vraagje, bij regen, slaat deze dan niet achter in de auto?
Wel leren bekleding maar weet niet of dit wel goed is.
Teveel vocht is natuurlijk nooit goed, dus zorg na het rijden dat je het ff afdroogt (handdoekje oid) en de kachel iets opdraaien (bij het rijden met dichte kap). En vergeet je lederen bekleding niet, die moet je ook af en toe te behandelen met lederbeschermings producten dan heb je er nog lang plezier van.
93 cabrio schreef: Ik heb ook wel eens gehoord dat je het dak niet nat moet openen, is dit waar? Ook schijnt het beneden de 4 a 5 graden niet goed te zijn, misschien dat de stof enzo dan erg stug is en defect kan raken van het vouwen.
Ja dat klopt beter niet openen als ie zeiknat is, ivm met vouwen onder het raam e.d. Dat van die tempratuur weet ik zo niet, er zit natuurlijk wel iets in. Maar of het directe gevolg nou is dat het een defect zal veroorzaken..... :roll:

Plaats reactie