ALARM CABRIOLET 9-3
-
dakkie af
- Geregistreerd lid
ALARM CABRIOLET 9-3
hallo
ik heb alarm op mijn 9-3 cabrio uit 11-2000
nou werkt het alam netjes behalve de sensor die in de daklijst zit in het midden boven in het voorraam,tussen de 2 verlichtingslampjes!!
-een dealer motorhuis haegstad zegt
dat het een bewegingsmelder is dat het een dummy is en standaard niet aangesloten is(DUS ZONDER BEDRADING) terwijl als ik het uit elkaar haal alles netjes is aangesloten,ze zeggen tevens omdat sensortje te laten werken moet er radarkast worden geplaatst van 168 euro ex btw en het koppelen aanhet alarm totaal zou het komen op 365 inc btw
vond het trikkeltje vreemd,juist omdat ik zelf had gezien dat het netjes zit aangesloten dus naar ander dealer geweest daar hoorde ik weer heel ander verhaal
-dealer 2 zegt harteveld delft/pijnacker
het is een glasbreukmelder als je ruit ingetikt word gaat hij af,hij werkt op geluid(eigenlijk vind ik dat ook opmerkelijk verhaal)
shoot me!!wat is het nou en wat te doen
VRAAG 1
dus wie weet wat de sensor werkelijk doet of voor is
VRAAG 2
zit er standaard klasse 3 alarm op 9-3
VRAAG 3
kunnen ze de sensor met behulp van computer hebben uitgezet
alvast bedankt!!!!
ik heb alarm op mijn 9-3 cabrio uit 11-2000
nou werkt het alam netjes behalve de sensor die in de daklijst zit in het midden boven in het voorraam,tussen de 2 verlichtingslampjes!!
-een dealer motorhuis haegstad zegt
dat het een bewegingsmelder is dat het een dummy is en standaard niet aangesloten is(DUS ZONDER BEDRADING) terwijl als ik het uit elkaar haal alles netjes is aangesloten,ze zeggen tevens omdat sensortje te laten werken moet er radarkast worden geplaatst van 168 euro ex btw en het koppelen aanhet alarm totaal zou het komen op 365 inc btw
vond het trikkeltje vreemd,juist omdat ik zelf had gezien dat het netjes zit aangesloten dus naar ander dealer geweest daar hoorde ik weer heel ander verhaal
-dealer 2 zegt harteveld delft/pijnacker
het is een glasbreukmelder als je ruit ingetikt word gaat hij af,hij werkt op geluid(eigenlijk vind ik dat ook opmerkelijk verhaal)
shoot me!!wat is het nou en wat te doen
VRAAG 1
dus wie weet wat de sensor werkelijk doet of voor is
VRAAG 2
zit er standaard klasse 3 alarm op 9-3
VRAAG 3
kunnen ze de sensor met behulp van computer hebben uitgezet
alvast bedankt!!!!
-
Arno A.
- Geregistreerd lid
Voor zover ik uit het bestuderen van het boekje heb begrepen kun je inderdaad delen van het alarmsysteem via het SID uitschakelen - hoe dat precies moet weet ik niet uit mijn hoofd, maar ja, dat kan. Voor als de hond in de auto wil laten zitten, bijvoorbeeld; en volgens mij staat die sensor ook uit als je de kap open hebt en de deuren op slot. Het zou best kunnen dat er de sensor zit die ruitbreuk registreert, want ik weet zeker dat dat er ook op zit. Als de bedrading er zit zou ik aannemen dat het inderdaad gewoon een softwarematige instelling is, en ik zou eerst zelf met het boekje in de hand kijken of dat gaat werken. Lijkt me goedkoper dan er allerlei zaken in laten bouwen die er al in zitten....
Groet, en succes,
Arno
Groet, en succes,
Arno
-
dakkie af
- Geregistreerd lid
je hebt gelijk boekje er op nageslagen en idd staat het in dat hij uit te schakelen is en dat het een glas breuk melder is wat dat betreft heeft saab harteveld delft gelijk gehad,daar in tegen had haeghstad deeld gelijk dat er aparte sonde ingebouwd woord voor bewegings melder alleen wisten zij als dealer niet corerct te vertellen dat het het een glas breukmelder is dat geeft mioj dan toch weer twijfels over DE DEALER,denk dat ik hem toch maar naar HARTEVELD breng.
maar toch bedankt voor de hulp!!
maar toch bedankt voor de hulp!!
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Bij mijn weten zit er inderdaad een glasbreukmelder in, of dat daar tussen die twee lampjes zit durf ik niet te zeggen.
Of je klasse 3 alarm hebt, zou je kunnen testen door het alarm aan te zetten en dan de auto op te krikken. Klasse 3 betreft hellingssensor. Verschilt per land of het er al dan niet op zit en misschien ook wel per uitvoering?
Om de bewegingssensot uit te zetten, zou je twee keer op je afstandbedining moeten drukken zodat die wordt uitgeschakeld bij open dak of hond in de auto. Althans zo is het bij de mijne, de toeter geeft dan ook een signaal wat hij bij één keer drukken niet doet...
Of je klasse 3 alarm hebt, zou je kunnen testen door het alarm aan te zetten en dan de auto op te krikken. Klasse 3 betreft hellingssensor. Verschilt per land of het er al dan niet op zit en misschien ook wel per uitvoering?
Om de bewegingssensot uit te zetten, zou je twee keer op je afstandbedining moeten drukken zodat die wordt uitgeschakeld bij open dak of hond in de auto. Althans zo is het bij de mijne, de toeter geeft dan ook een signaal wat hij bij één keer drukken niet doet...
-
Herman W
- Geregistreerd lid
Vreemd verhaal. Ter illustratie: onze 2002 9-3 reageert (in open stand) op een kat die er in springt. Alarm gaat dus af, dat had ik niet verwacht, lees de onderstaande ervaring:
Tijdens onze vakantie 2 jaar geleden met een 9-3 type 2004 in Frankrijk hingen er allerlei vreemde types rond de auto, die gooiden van alles naar binnen (wij keken toe vanaf een tegenover gelegen terras), geen alarm.
Volgens ons waren ze aan het testen of er alarm af zou gaan... niet dus.
Heb dus ook geen idee meer of het nu wel of niet werkt met de kap open.
Hamvraag blijft dus: hoe weet je dat de sensor niet werkt? Raam in slaan is ook geen optie, lijkt mij.....
Tijdens onze vakantie 2 jaar geleden met een 9-3 type 2004 in Frankrijk hingen er allerlei vreemde types rond de auto, die gooiden van alles naar binnen (wij keken toe vanaf een tegenover gelegen terras), geen alarm.
Volgens ons waren ze aan het testen of er alarm af zou gaan... niet dus.
Heb dus ook geen idee meer of het nu wel of niet werkt met de kap open.
Hamvraag blijft dus: hoe weet je dat de sensor niet werkt? Raam in slaan is ook geen optie, lijkt mij.....
-
Hansos
- Donateur (2x)

-
dakkie af
- Geregistreerd lid
hoi
dit zijn mijn voorlopige bevindingen
1 x op slot drukken op afstandbediening
gaat alleen alarm af als ik motorkap,achterklep of deuren open,deuren kunnen ook van binnen uit geopend worden,reageert niet op bewegingen aan de binnenkant zowel met open raam als zittend in de auto als ik het alarm activeer!!
2 x op slot drukken op afstandbediening met claxonerende toeter
gaat alleen alarm af als ik van buiten deuren open met sleutel en achterklep,als ik in de auto zit gaat het knopje op de deur om die te ontgrendelen niet meer omhoog,reageert niet op bewegingen aan de binnenkant zowel met open raam als zittend in de auto als ik het alarm activeer!!
morgen ga ik de hellingshoek proberen
dit zijn mijn voorlopige bevindingen
1 x op slot drukken op afstandbediening
gaat alleen alarm af als ik motorkap,achterklep of deuren open,deuren kunnen ook van binnen uit geopend worden,reageert niet op bewegingen aan de binnenkant zowel met open raam als zittend in de auto als ik het alarm activeer!!
2 x op slot drukken op afstandbediening met claxonerende toeter
gaat alleen alarm af als ik van buiten deuren open met sleutel en achterklep,als ik in de auto zit gaat het knopje op de deur om die te ontgrendelen niet meer omhoog,reageert niet op bewegingen aan de binnenkant zowel met open raam als zittend in de auto als ik het alarm activeer!!
morgen ga ik de hellingshoek proberen
-
PaKu
- Geregistreerd lid