HELP dringend: dak gaat niet meer (volledig) toe

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
MizzV
Geregistreerd lid

HELP dringend: dak gaat niet meer (volledig) toe

Bericht door MizzV » vr 29 mei, 2009 17:58

Ik heb een saab 9-3 bj 2000.

Al een tijdje doet het dak wat grillig bij het sluiten, en nu is het zover: het gaat niet meer toe.

De garage is meer dan een uur rijden en tegen dan is alles toe EN het is pinksterweekend dus ze gaat pas dinsdag open.

Concreet: de 5de boog (laatste boog, op koffer neerkomt) klapt neer maar wordt niet aangetrokken door die haken vanuit de koffer. Het is alsof de kap niet laag genoeg komt (hoewel op het zicht wel). het motortje dat de kap doet zakken naar de koffer toe maakt zo een zeurderig geluid. In het begin kon je 'eeuwig' proberen en hoorde je een motortje (of zoiets) blijven proberen om de kap te doen zakken, maar nu slaat het af na enkele seconden.

Iemand enig idee hoe ik hem dicht krijg (behalve manueel dan) want ik heb geen garage om hem binnen te zetten :-(

bedankt!
V

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 29 mei, 2009 18:27

Je zou Werli in Wuustewezel eens kunnen proberen en een pb sturen.

Geen idee of hij vrij krijgt van zijn baas ;)

MizzV
Geregistreerd lid

hoe olie nakijken in dakcilinders?

Bericht door MizzV » vr 29 mei, 2009 20:44

De aanhouder wint en het dak is toegegaan (al is de saab overtuigd van niet want hij zegt 'check soft top' en de koffer wil ook niet openen met de deurknop).

Mijn garagist vraagt of ik alvast wil kijken of de cilinders nog genoeg olie hebben (ook al is de 5de boog een puur electrische zaak blijkbaar).

Iemand enig idee hoe ik kan zien of er nog genoeg olie in zit? Verder dan 'via de koffer' en 'kijk in je boekje' kom ik niet met mijn moeilijk bereikbare garagist :-)

bedankt!
V

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 29 mei, 2009 21:33

SSH (Saab Self Healing)

:)

En nu niet besluiten om morgen het dakje open te gooien ;)

Plaats reactie