Wet van Murphy in garage :(

Voor alle Saab cabrio rijders
Anders D
Geregistreerd lid

Wet van Murphy in garage :(

Bericht door Anders D » za 30 mei, 2009 20:12

Hallo mensen,

Op onnavolgbare wijze heb ik het vanmiddag voor elkaar gekregen om bij het parkeren uit en later in mijn garage zowel de rechtervoorkant als het linker achterscherm flink te beschadigen :oops: :(

Het achterscherm, rechtervoorscherm (denk ik) en de voorbumper moet ik opnieuw laten spuiten. In de kast van de richtingaanwijzer rechtsvoor zit een scheur en het voorscherm is er iets ondergeschoven. De afdekplaat in de wielkast is gescheurd. De stootstrips zien er ook niet echt echt florissant meer uit.

Ik heb echt het idee alsof ik in een slapstick zat, of iets gruwelijks heb misdaan waarvoor ik word gestraft. Bij een routineklusje twee keer achter elkaar zo blunderen...Eigen schuld is goud waard zullen we maar zeggen :lol: Foto's durf ik niet te maken, daarbij ben ik de auto direct met een lakstift te lijf gegaan omdat ik het niet kon aanzien.

Nu heb ik een paar vragen:
- waar kan ik de auto goed laten repareren/spuiten (omgeving Den Haag/Delft);
- in welke ordegrootte moet ik denken, is dat 500 euro of eerder 1000 euro?
- is het misschien de moeite waard om de hele auto direct te laten spuiten, (hij heeft redelijk wat plekjes en parkeerschade)?

Alvast bedankt voor de reacties, domme #@$ roepen mag ook!

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Wet van Murphy in garage :(

Bericht door 72sonett3 » za 30 mei, 2009 21:08

Dat laatste is het makkelijkst:

"Domme #@$"

Ik heb het ook wel eens gehad, maar nooit twee keer op één dag.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 30 mei, 2009 21:37

Sterkte met het opknappen.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 30 mei, 2009 21:42

Kl%te, ik leef met je mee. Ik heb het zelf eens gehad met mijn 1e mini. Compleet laten strakmaken en spuiten en ik reed er de garage mee uit, langs een aanhanger. Gelukkig ben ik toen gematst en heeft de garage het voor zeer weinig opnieuw laten spuiten.

Inschatting van de kosten? Moeilijk, maar reken voor een complete auto op zo'n 3000 euro. Kortgeleden heb ik een offerte gevraagd voor mijn voorbumper en motorkap, samen ca. 700 euro (incl. BTW) :( .

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » za 30 mei, 2009 22:02

Doe zelfs de moeite niet meer om mijn auto's in orde te krijgen.
Steeds als ze helemaal in orde zijn maak ik er wel krassen of blutsen in.
Je ka eens je voorrang nemen en zo de schade verhalen op de tegen partij.
Is niet ethisch maar wel het goedkoopst.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 30 mei, 2009 22:11

Pas dan op dat je je auto niet total loss rijdt.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 31 mei, 2009 9:55

Moge het een schrale troost zijn: ik heb in mijn leven één keer een gloednieuwe auto gekocht (o.k., een Suzuki, maar toch), ik rijd ermee voor de eerste keer mijn eigen oprit op en blijf met de rechterzijkant hangen aan een paaltje dat ik daar zelf heb neergezet om een ketting aan vast te maken die diende om te voorkomen dat iedereen er zomaar ging parkeren.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
En zo zijn er nog vele voorbeelden van hoe ik uit voorzorg iets heb gemold.

Dus ik leef met je mee, met een Saab cabrio lijkt me dit nog veel erger dan met een Suzi, hoe nieuw ook.

Over (lange?) tijd kun je er om lachen!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 31 mei, 2009 10:01

Kizzy schreef:Doe zelfs de moeite niet meer om mijn auto's in orde te krijgen.
Steeds als ze helemaal in orde zijn maak ik er wel krassen of blutsen in.
Je ka eens je voorrang nemen en zo de schade verhalen op de tegen partij.
Is niet ethisch maar wel het goedkoopst.
:donot:

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » za 06 jun, 2009 20:37

Ondertussen is mijn saab ontmaagd en heb ik er het eerste blutsje in gemaakt met een bloembak op de voorstoel te wurmen.
Zo lang het niet te erg is doe ik niets aan deze zaken. Je kan zoiets zelf oplossen maar het is veel werk en de lak van uit de spuitbus is niet half zo hard als de originele autolak.

John
Geregistreerd lid

Re: Wet van Murphy in garage :(

Bericht door John » za 06 jun, 2009 20:54

Anders D schreef:- in welke ordegrootte moet ik denken, is dat 500 euro of eerder 1000 euro?
ik denk eerder 2500. 5 jaar terug had ik bij mijn toenmalige S60 het linkervoorscherm en het portier beschadigd. Kostte toen al meer dan 1500 Euro

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 06 jun, 2009 21:08

Jezus, ik word duizelig van die prijzen :freak: .
Je zou ook een spuitbeurt in België kunnen overwegen; dan ben je wellicht voor de helft van de prijs geholpen.

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » za 06 jun, 2009 23:08

S@@bman schreef:Jezus, ik word duizelig van die prijzen :freak: .
Je zou ook een spuitbeurt in België kunnen overwegen; dan ben je wellicht voor de helft van de prijs geholpen.
En wat doet een spuitbeurt in België? (complete cabrio)

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » za 06 jun, 2009 23:11

Die prijs is inderdaad schrikken! Op het moment ben ik van plan om te kijken hoever ik zelf kom (met wat hulp). Wat ik hoe dan ook binnenkort wil verhelpen, is de bekleding van de wielkast en het rechtervoorscherm weer goed laten aansluiten bij de richtingaanwijzer. Het voorscherm is er nu iets ondergeschoten. Is er een officiële naam voor de bekleding van de wielkast? Ik vind er nergens iets over.

Links en rechts heb ik al gehoord dat het niet eens heel erg opvalt, maar misschien was dat vooral om me gerust te stellen :lol:

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » zo 07 jun, 2009 8:27

Beetje off-topic:
maar gisteren sta ik van uit mijn winkel naar een a5 cabrio te kijken en bedenk,deze moet toch 1 van de eerste zijn,was een verkochte want had geen garageplaat er op.
Plots boem!!!
Grote oplaaiende discussie.
Reed er daar een petje op met zijn astra....
Ik ga naar buiten om mijn parking ter beschikking te stellen want het was druk.Blijkt dat die man net van de garage kwam om zijn nieuwe auto op te halen en het zijn zoon was die er van achter in reed.

Nog meer off-topic:zo een A5 vindt ik bloedmooi,maar open met die 2 uitstekende kopsteunen achteraan,pfff,dan is de mijne toch mooier.

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » zo 07 jun, 2009 8:32

Oewww... pijnlijk. :( Dat wordt een oorverdovende stilte aan tafel.

Plaats reactie