Ik heb van een SAABdealer begrepen dat een classic cabrio van 1993 ,als roest preventie, is gegalvaniseerd.
Heeft iemand een tekening/overzicht van deze delen??
Heeft de classic ondanks deze behandeling toch plaatsen waarop moet worden gelet bij aanschaf??
kwaliteit carrosserie cabrio classic
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Re: kwaliteit carrosserie cabrio classic
Voorzover ik weet is bij elke classic een veel voorkomend probleem waterlekkage bij de rubbers van de achterlichten. Is al veel over geschreven; veelt tips kun je bij zoeken vinden. Ik weet niet of dit 'probleem' ook nog bij modeljaar '93 het geval is.
Maar wanneer er langdurig water in de koffer heeft gestaan kan hier roestvorming zijn. Haal dus goed de achterbakbekleding en het reservewiel en alles weg om dit te bekijken.
Verder is volgens mij roest niet het grootste probleem, helemaal niet bij de latere modeljaren van de Classic Cabrio. Mijn cabrio uit '87 heeft ook nauwelijks last van roestvorming!
Ook andere aankooptips zijn al veel gegeven in het forum: hier heb ik ook gebruik van gemaakt! (zoekfunctie linksboven)
Maar wanneer er langdurig water in de koffer heeft gestaan kan hier roestvorming zijn. Haal dus goed de achterbakbekleding en het reservewiel en alles weg om dit te bekijken.
Verder is volgens mij roest niet het grootste probleem, helemaal niet bij de latere modeljaren van de Classic Cabrio. Mijn cabrio uit '87 heeft ook nauwelijks last van roestvorming!
Ook andere aankooptips zijn al veel gegeven in het forum: hier heb ik ook gebruik van gemaakt! (zoekfunctie linksboven)
-
Geert
- Geregistreerd lid
Re: kwaliteit carrosserie cabrio classic
Bij mijn 1993 Cabrio vind ik minimale roestplekjes op volgende plaatsen (beginstadium):
- op de traverse onder het achterlicht
- op de B-ziul boven het slot (hebben veel cabs)
- De lijstjes van de achterramen (krijgen ze allemaal)
- de lasnaad onder de batterij
- Door niet optimale passing tussen kofferklep en karroserie voor in de hoek
- Rond Nummerplaatverlichting (ook een klassieker)
Wat ik erg vindt maar het is oo zo duidelijk: Een deel van de schroeven waarmee de Cabverstijving is bevestigd is niet roestvrij uitgevoerd. een echte flater van formaat. Nu ziet het er niet uit en krijg je het niet los.
De wax zit er overal nog goed op. Gelukkig was de vorige eigenaar geen poetsfanaat die zich daar op uitleefde.
Mijn wagen heeft de 200000km bijna vol en dus ook zout gezien. Anders is ie 100% roestvrij. (Geen enkele waterinbreuk).
- op de traverse onder het achterlicht
- op de B-ziul boven het slot (hebben veel cabs)
- De lijstjes van de achterramen (krijgen ze allemaal)
- de lasnaad onder de batterij
- Door niet optimale passing tussen kofferklep en karroserie voor in de hoek
- Rond Nummerplaatverlichting (ook een klassieker)
Wat ik erg vindt maar het is oo zo duidelijk: Een deel van de schroeven waarmee de Cabverstijving is bevestigd is niet roestvrij uitgevoerd. een echte flater van formaat. Nu ziet het er niet uit en krijg je het niet los.
De wax zit er overal nog goed op. Gelukkig was de vorige eigenaar geen poetsfanaat die zich daar op uitleefde.
Mijn wagen heeft de 200000km bijna vol en dus ook zout gezien. Anders is ie 100% roestvrij. (Geen enkele waterinbreuk).