even voorstellen
-
brours
- Geregistreerd lid
even voorstellen
Gisteren hebben mijn vrouw en ik de knoop doorgehakt en hebben een 9-3 cabrio uit 2000 aangeschaft, met 112000 km op de teller. De kleur is zwart met een beige interieur. Als extra de bloedmooie aero velgen en een spoiler om het geheel af te maken. Na dagen op dit forum te hebben gezworven ( met dank aan allen voor de bruikbare tips en achtergrondinfo) kan ons plezier aanstaande vrijdag dan toch echt beginnen. Foto's volgen uiteraard snel. Mijn vrouw gaat de auto voornamelijk gebruiken (15.000 km pj). Hiervoor reed zij een Toyota Aygo uit 2007. Een probleemloos karretje. Nu is het onze hoop dat de caab ook niet voor al teveel problemen gaat zorgen en dat is tevens mijn vraag. Hoe beoordelen jullie de betrouwbaarheis van deze beauty's?
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
welkom...
Wel een hele overstap, van de Aygo naar een 9-3 Cabrio. Qua betrouwbaarheid, denk ik dat je beter af was bij de Aygo
Wel afhankelijk van welk type motorisering en verwacht rijgedrag van jouw vrouw
Overigens: Op dit forum zul je voldoende info vinden om zelf wat dingen te kunnen fixen. Volgens mij bestaat er geen Aygo forum.
Welkom en veel veilige kilometers toegewenst in de caab
Wel een hele overstap, van de Aygo naar een 9-3 Cabrio. Qua betrouwbaarheid, denk ik dat je beter af was bij de Aygo
Wel afhankelijk van welk type motorisering en verwacht rijgedrag van jouw vrouw
Overigens: Op dit forum zul je voldoende info vinden om zelf wat dingen te kunnen fixen. Volgens mij bestaat er geen Aygo forum.
Welkom en veel veilige kilometers toegewenst in de caab
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
brours
- Geregistreerd lid
Het is een 2.0 lpt met 150 pk. Mijn vrouw rijdt over het algemeen redelijk rustig, wat niet wil zeggen dat zij de auto niet eens flink de sporen kan geven als het zo uitkomt. Net als ik overigens. We hebben bewust voor een lpt gekozen. We waren hevig aan het twijfelen tussen een aero en deze, maar de angst voor hogere onderhoudkosten bij de aero heeft ons doen laten besluiten voor deze te gaan. Ik kan me ook zo voorstellen dat er met een lpt iets rustiger wordt gereden, wat de levensduur positief beinvloed.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
om lang plezier van je auto te hebben is het een zaak eens te controleren ofdat er een modificatie opstaat van de carterontluchting (mod 6 ) en te informeren ofdat het carter reeds een keer uitgekuist is
ik weet dat ik degene ben die hier steeds iemand op attentmaakt en meerdere dit overroepen vinden echter neem van mij aan dat een andere motor tusen de 3 en de 6000 € ligt
ik probeer dit te voorkomen maar voor een andere motor kan je me ook contakteren
dit vind ik het probleem bij deze type de rest is pinuts
mvg werner
om lang plezier van je auto te hebben is het een zaak eens te controleren ofdat er een modificatie opstaat van de carterontluchting (mod 6 ) en te informeren ofdat het carter reeds een keer uitgekuist is
ik weet dat ik degene ben die hier steeds iemand op attentmaakt en meerdere dit overroepen vinden echter neem van mij aan dat een andere motor tusen de 3 en de 6000 € ligt
ik probeer dit te voorkomen maar voor een andere motor kan je me ook contakteren
dit vind ik het probleem bij deze type de rest is pinuts
mvg werner
-
brours
- Geregistreerd lid
-
900
- Geregistreerd lid
-
brours
- Geregistreerd lid
Vorige week hebben we de Saab gehaald en inmiddels zit er dus een weekje open rijden op. Wat een genot! Foto's plaatsen is me nog niet gelukt. Moet nog even uitvogelen hoe dat werkt.
Het kenteken van onze Saab is 90-FP-SH. Als het goed is moet deze uit de omgeving Zaandam komen. Kent iemand deze Saab toevallig?
Het kenteken van onze Saab is 90-FP-SH. Als het goed is moet deze uit de omgeving Zaandam komen. Kent iemand deze Saab toevallig?
-
Ron Sotthewes
- Geregistreerd lid
Het is altijd een goede keuze een 9-3 Cabrio te kopen. Fantastisch mooie auto. Ik ben echter niet tevreden met mijn 2002 versie. Heb reeds na aankoop in April jl. € 5000 aan reparaties gehad na een aankoopbedrag van € 11.000,--
Eerst 2 x de multiriem eraf gelopen, nu de airco en turbo kapot en tot slot een nieuwe distributieriem. :cry: Met dank aan Auto Oldenburg in Loenersloot. Kat in de zak, maar ik laat het repareren en heb dan weer een plaatje van een Cabrio.
Eerst 2 x de multiriem eraf gelopen, nu de airco en turbo kapot en tot slot een nieuwe distributieriem. :cry: Met dank aan Auto Oldenburg in Loenersloot. Kat in de zak, maar ik laat het repareren en heb dan weer een plaatje van een Cabrio.
-
werli
- Donateur (2x)

-
Anders D
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd met je nieuwe auto en welkom op het forum. Jouw auto klinkt als precies de auto waar ik een tijd naar op zoek ben geweest
Ik lees aan je verhaal alleen niet of je een turbo hebt of niet (ik vermoed van wel). Dat is volgens mij duidelijk van invloed op de onderhoudsgevoeligheid, al hangt dat ook af van het rijgedrag en het type ritten natuurlijk.
Qua onderhoud zaken heb ik alleen slijtage-problemen gehad tot nu toe (nieuwe koppeling). Verder is die van mij een redelijke zuipschuit (1 op 9 ongeveer), maar dat heeft ook deels met mijn rijstijl en 17 km woon/werk verkeer te maken. Als ik mijn best doe, is 1 op 10 net aan mogelijk. Geen Aygo, met andere woorden!
Qua onderhoud zaken heb ik alleen slijtage-problemen gehad tot nu toe (nieuwe koppeling). Verder is die van mij een redelijke zuipschuit (1 op 9 ongeveer), maar dat heeft ook deels met mijn rijstijl en 17 km woon/werk verkeer te maken. Als ik mijn best doe, is 1 op 10 net aan mogelijk. Geen Aygo, met andere woorden!
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Brours, mooie keuze hebben jullie gemaakt hoor.
Ik rij nu ook reeds 6 jaar met een 9-3 cabrio uit 2000 die inmiddels 137000 km op de teller heeft staan, en op LPG rijd.
Dit is zonder meer de fijnste auto waar ik ooit mee gereden heb, en behalve de gewone onderhoudsbeurten of slijtage van rubbers ophanging nog geen speciale onkosten gehad.
Verbruik op benzine behaal ik op autostrade makkelijk 7,5 tot 8 liter, en op LPG verbruik ik steevast 10 a 10,50 liter, stad en autoweg gemengd.
Voor de rest is het gewoon een fijne en tijdloze wagen waar je ook zelden het 'foute' volk in zult vinden, en waar je op een comfortabele manier nog vele km's mee kunt afmalen in de toekomst.
Veel succes ermee!
Ik rij nu ook reeds 6 jaar met een 9-3 cabrio uit 2000 die inmiddels 137000 km op de teller heeft staan, en op LPG rijd.
Dit is zonder meer de fijnste auto waar ik ooit mee gereden heb, en behalve de gewone onderhoudsbeurten of slijtage van rubbers ophanging nog geen speciale onkosten gehad.
Verbruik op benzine behaal ik op autostrade makkelijk 7,5 tot 8 liter, en op LPG verbruik ik steevast 10 a 10,50 liter, stad en autoweg gemengd.
Voor de rest is het gewoon een fijne en tijdloze wagen waar je ook zelden het 'foute' volk in zult vinden, en waar je op een comfortabele manier nog vele km's mee kunt afmalen in de toekomst.
Veel succes ermee!
-
brours
- Geregistreerd lid
Dank allen voor het hart onder de riem. Het heeft wat wikken en wegen gekost om van de aygo naar de Saab te gaan. Maar de keuze eenmaal gemaakt wil ik nooit meer terug. Nogmaals, wat een genot! Onze Saab heeft een low pressure turbo en deze bevalt ons uitstekend. Het gemiddeld verbruik krijgen we met een beetje goede wil op 1:11 en de prestaties zijn daar als ze nodig cq gewild zijn. Vraagje voor Ron; hoeveel km heeft jouw Saab reeds gereden met zoveel brokken zo vlak na aanschaf?
-
Ron Sotthewes
- Geregistreerd lid