Tunen Saab 93 2.0T ( 150 pk ) Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Ron Sotthewes
Geregistreerd lid

Tunen Saab 93 2.0T ( 150 pk ) Cabrio

Bericht door Ron Sotthewes » ma 27 jul, 2009 12:38

Is er iemand die ervaring heeft met het tunen van een cabrio 150 pk?
Wat zijn de voordelen, hoeveel ben ik ongeveer kwijt en bij wie kan ik dat het beste laten doen.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 27 jul, 2009 13:00

Ik ben het meest gecharmeerd van Maptun en Hirsch. Maptun voelt wat krachtiger, Hirsch wat smoother.

Tegenwoordigkun je ook kiezen voor T7 suite. Aanzienlijk goedkoper en zover ik gezien heb doet het niet veel onder voor bovengenoemde tuners.

Zelf zou ik op dit moment voor een stage 1 voor T7 suite gaan als het mijn auto was.

Met andere tuners heb ik geen ervaringen maar hoor ik niet altijd even positieve dingen van mensen die ik beschouw als "op de hoogte va de materie".

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » di 28 jul, 2009 21:38

Zoek even op het forum, er is al veel over geschreven. Gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 28 jul, 2009 22:18

En vooral het Subforum Tuning is een aanrader.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 28 jul, 2009 22:30

Het voordeel is zeker bij een cabrio interessant want die is een stuk zwaarder als de sedan. Naast circa 30% meer pk's krijg je ook 30% meer koppel, bij een stage 1 die de meeste tuners aanbieden. Dan wordt de motor ook iets soepelder en het verbruik neemt niet echt toe bij normaal gebruik. Voor optimale prestaties moet er dan wel RON 98 benzine getankt worden.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 28 jul, 2009 23:26

Beste Ron,

je gaat leuke dingen doen zie ik.
Helaas moet ik concluderen dat jouw vraag reeds zoveel beantwoord is dat er hier geen sprake is van iets nieuws.

Doe me een lol en lees je eerst even in. Ik denk dat bijna alle vragen dan al beantwoord zullen zijn. Mocht er dan nog een vraag overblijven dat graag daarvoor een topic openen.

Succes en vooral heel veel plezier met de extra power.
Voor nu een slotje.

M.vr.gr.
Erik

Gesloten