Wie kan mij helpen. Ik heb een Saab Cabrio 1.8t sinds 8 januari 2004 in bezit. Nieuw gekocht in België waar ik destijds woonde. Ik heb er lpg in laten bouwen en afgelopen zaterdag bij een kilometerstand van 38000 kilometer liep de motor warm. Ik heb het water bijgevuld en de temperatuurmeter is niet boven driekwart geweest. Saab Assistence kon mij van het weekend niet helpen omdat België en Nederland naar elkaar wezen. Toen heb ik hem zelf naar de dealer gesleept en deze kon mij vandaag melden dat ik zware motorschade heb. Ze ramen de kosten op 8800 euro en dat werd niet onder garantie gemaakt omdat er geen Vialle systeem in ligt. Kan dit zomaar??? Ik heb hier dus geen garantiebepalingen omdat die in de auto liggen maar het lijkt me erg makkelijk om zo naar elkaar te wijzen. Dit is mijn eerste nieuwe saab in een historie van 5 saabs met kilometerstanden om en nabij de 400.000 kilometer (allen op lpg). Nooit problemen gehad, nu dus een PROBLEEM met hoofdletters. Is er misschien een jurist actief op het forum die mij wat tips zou kunnen geven??
Alvast bedankt,
Rob Peeters
06-26586214 :(
Problemen met Saab Garantie
-
Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
Re: Problemen met Saab Garantie
Ik zou eerst om een goede motivatie vragen, liefst schriftelijk, waarom een gasinstallatie anders dan een van Vialle meer kans geeft op motorschade. Wat het in dit geval lastig maakt is het feit dat de auto in Belgie is gekocht en ik ken de wetsbepalingen van Belgie niet. In Nederland geldt produktaansprakelijkheid wat in kan houden dat de fabrikant zelfs na de garantietermijn verplicht is bepaalde gebreken op te heffen.
Hoop dat je een rechtsbijstand hebt.
P.
Hoop dat je een rechtsbijstand hebt.
P.
-
Robbiepeeters
- Geregistreerd lid
Probleem opgelost
Ik kan jullie melden dat ik inmiddels weer rond rij. Na lang soebatten en een expertise heeft Saab onder garantie gerepareerd. Helaas heb ik twee-en-een halve maand niet kunnen rijden maar rij weer helemaal gelukkig rond met een nieuw hart erin!
Gr
Rob
En nee, had wel rechtsbijstand maar die had ik nog niet lang genoeg om te kunnen claimen.
Gr
Rob
En nee, had wel rechtsbijstand maar die had ik nog niet lang genoeg om te kunnen claimen.