Nokia CK-100 (telefoonvoorbereiding)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vanschipstal
Geregistreerd lid

Nokia CK-100 (telefoonvoorbereiding)

Bericht door vanschipstal » di 01 sep, 2009 14:53

Ik wil graag de Nokia CK-100 carkit monteren in onze 9-3 Cabrio uit 1998. Op dit moment heb ik twee concrete vragen:

- Moet ik altijd een Kram kabel gebruiken om het werkend te krijgen of is dit ook om het mooie SID plaatje tevoorschijn te toveren (de nokia zelf is voorzien van iso-stekker)

- Lees over microfoonvoorbereiding (in een Cabrio?!) is deze aanwezig?

BVD

NB suggesties voor waar eventueel een microfoon te plaatsen zijn welkom

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » wo 02 sep, 2009 13:51

Nogmaals (ik geloof voor de 4e keer) eea nagelezen, ik ga het als volgt oppakken:

- Installeren carkit middels de meegeleverde ISO connector
- Microfoon in dash tussen benzine en temp meter plaatsen

Na het weekend (want dan begin ik) meer....

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 02 sep, 2009 15:42

kan via kram, ik heb het uiteindelijk via iso gedaan,omdat de bestelde kram stekkers niet juist geleverd waren. Ik krijg nu geen " telephone" in mijn SID, maar dat is het enige.
Ik zou je trouwens aan willen raden een zwanenhalsmicrofoon aan te sluiten en deze aan je hoofdsteun van je stoel weg te werken, dan kan je ook bellen als je open rijdt 8)

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » wo 02 sep, 2009 21:10

Ik dacht dat die microfoons alleen voor Volvo's bestonden.... :roll:

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » wo 02 sep, 2009 22:24

Is per merk verschillend naar mijn mening.

Ik heb onlangs deze in mijn cabrio gemonteerd:
http://www.bury.com/de/fse/bluetooth/cc_9060/

De microfoon zit bijna bovenaan de a-stijl, microfoon heeft een soort schuimpje ter demping, onlangs met vriendin gebeld, en nog eens extra gevraagd, maar kon niet merken dat ik 80km/h reed buitenaf.

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » vr 04 sep, 2009 20:36

Helaas, de AS3 versterker gaat niet via de ISO stekker op mute (zoals al eerder op het forum gemeld :oops: )

Nu heb ik in de telefoonstekker 5 van de 10 zitten;

Waarbij volgens mij de rode en zwarte overbodig zijn omdat de carkit reeds voeding heeft. De Grijs Geel (2) is m.i. ook overbodig...

Moet ik nog aansluiten de Groen Wit (6) voor de SID en de Bruin Rood (5) voor de mute?

Volgens mij los ik het niet muten van de AS3 op door de 5 op een mute van de Nokia stekker (los van de ISO stekker aan de boom zijn extra mute slots) aan te sluiten, maar op welke positie van de ISO oid hoort de 6???

Of maar de Kram kabels bestellen (68740 en 68868)

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » za 05 sep, 2009 20:01

-deleted-

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 08 sep, 2009 17:04

Die CK100 heeft een relaisbox die de boxen als het ware afkoppelt, de AS3 zit echter niet op de iso plug. Op de bovenkant van de radio zit een plaatje met een pinbezetting, ik kan je niet precies zo uit mijn hoofd zeggen welke, maar er is er eentje met de melding Tel of Mute. Die moet op de gele draad van de carkit, dan gaat de radio echt uit en geeft Mute in beeld. Lukt het je om wat voor reden dan ook niet op die pin op de isoplug van de radio te vinden, dan kun je ook de mute draad op de Tel0 voorbereiding gebruiken.

Jeff Leiden
Geregistreerd lid

Bericht door Jeff Leiden » di 08 sep, 2009 17:24

Hoi vanschipstal,

Ik heb zelf een parrot 3100 in mijn cabrio laten bouwen ( zelf heb ik er de technische kennis niet voor) en die van mij welk zoals hij hoort te werken , automatische mute en de aanduiding in de SID van dat de telefoon aanstaat.

Voordeel van de Parrot vind ik dat je via blue tooth ook je Ipod of Iphone de muziek kan laten afspelen.

succes met het inbouwen van jouw handsfree

Groet Jeff

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » wo 09 sep, 2009 20:31

Het ei gevonden (ikzelf dus...) Met dank aan Jwaterink....

Aan de Nokia ISO stekker zit een gele radiomute kabel, stop deze in de Mute 3 plug en alles werkt... uiteindelijk, er zit een vertraging in het in mute gaan van de AS3.

Al met al erg eenvoudig aan te sluiten, achteraf... je kan dus met de ISO stekker van Nokia uit de voeten en hoeft niet additioneel te knippen oid.

Ook de melding Telephone verschijnt in de SID

Plaats reactie