Nieuwe cabriokap te strak?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Nieuwe cabriokap te strak?
Ik heb vrijdag j.l. bij CabrioCare een nieuwe kap laten monteren. Toen ik mijn CC einde van de dag ging ophalen schrok ik mij rot toen ik de bestuurdersdeur openmaakte. Dit ging erg zwaar. Je merkte en zag dat de auto naar elkaar toe gedrukt was. Er stond een enorme spanning op.
Ik kreeg de uitleg dat dit normaal is en dat het vanzelf weer goed komt. Dak kan wel slapper afgesteld worden, maar daar zou ik later spijt van krijgen. Gaat dan sneller slap worden.
Moet zeggen: Strak is mijn kap wel. Net een trommel als je erop slaat.
Na een dagje met de Cabrioclub op stap te zijn geweest (kap open), wil ik thuis de kap dichtdoen. Dit heeft mij een 20 min gekost met een hoop zweet en ergernis. Kwam gewoon een paar cm te kort om hem in de vergrendeling te laten vallen.
Uiteindelijk met 2 man is het dan toch gelukt. Er staat heel veel kracht op de hendels en je voelt de krachten in de voorruit.
Ik wil natuurlijk wel geloven dat er rek zit in de kap, maar vraag mij nu toch wel af of dit zo wel goed komt. (BTW: Cabrio Care is bereid om de kap losser te zetten- 1,5 uur werk- maar raden dit af)
Heeft iemand hiermee ervaring ?
Ik kreeg de uitleg dat dit normaal is en dat het vanzelf weer goed komt. Dak kan wel slapper afgesteld worden, maar daar zou ik later spijt van krijgen. Gaat dan sneller slap worden.
Moet zeggen: Strak is mijn kap wel. Net een trommel als je erop slaat.
Na een dagje met de Cabrioclub op stap te zijn geweest (kap open), wil ik thuis de kap dichtdoen. Dit heeft mij een 20 min gekost met een hoop zweet en ergernis. Kwam gewoon een paar cm te kort om hem in de vergrendeling te laten vallen.
Uiteindelijk met 2 man is het dan toch gelukt. Er staat heel veel kracht op de hendels en je voelt de krachten in de voorruit.
Ik wil natuurlijk wel geloven dat er rek zit in de kap, maar vraag mij nu toch wel af of dit zo wel goed komt. (BTW: Cabrio Care is bereid om de kap losser te zetten- 1,5 uur werk- maar raden dit af)
Heeft iemand hiermee ervaring ?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
paulzee
- Geregistreerd lid
-
hymn
- Geregistreerd lid
-
maus
- Geregistreerd lid
Hallo Cobra, ik heb dit jaar mijn kap laten vervangen bij Hame in R'Dam.
Deze kap kon ik de eerste week bijna niet dicht krijgen. Na een week ging het beter,sindsdien sluit hij super en zit de kap er goed strak op!! Ik denk dus dat dicht doen met twee man niet goed is maar de eerste paar keren gaat het echt zwaar. Succes
Deze kap kon ik de eerste week bijna niet dicht krijgen. Na een week ging het beter,sindsdien sluit hij super en zit de kap er goed strak op!! Ik denk dus dat dicht doen met twee man niet goed is maar de eerste paar keren gaat het echt zwaar. Succes
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Dat is goed te horen. Ik zal nog een week geduld hebben.maus schreef:Hallo Cobra, ik heb dit jaar mijn kap laten vervangen bij Hame in R'Dam.
Voordeel is dus dat het dak strak blijft?
Heb ook nog geen regen gehad . Wellicht dat het dak dan nog iets gaat rekken.
Vandaag ging hij redelijk makkelijk open en dicht (zonder open gereden te hebben)
morgen maar eens een stukje open rijden en dan kijken hoe hij dicht gaat.
-
Michail
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
2e dag stond ik al bij Peter op de stoep. Zo strak had hij ze nog niet gezien. Begreep mijn ongerustheid. Na telefoontje met CabrioCare hebben wij besloten om het nog even aan te kijken.Michail schreef:Vraag je "vriend" Peter Haaima eens: Hij laat regelmatig nieuwe kappen plaatsen op zijn aangeboden cabrio's. Ik ga ervan uit dat hij je eea kan vertellen over wat goed/ slecht is bij een nieuwe kap
Morgen gaat de kap een paar uur open. We zullen zien.
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Hmm.. bij mijn dak is er net wat spanning uit het dak gehaald.
De wijze waarop gun ik alleen niemand:
Messteken en scheuren door inbrekers....
Prutsers bovendien.
Ze konden nog geen autoradio demonteren en moesten daarvoor al (mijn!) drop etende het halve dashboard slopen alvorens hem mee te nemen, samen met een reserve relais (What the F**k moeten ze er mee? ik heb er MAANDEN op moeten wachten totdat het geleverd werd...), kentekenbewijskopieën, CDs, BT GPS muis etc...
Langleve de ducktape met plastic om de regen buiten te houden....
Dank voor de info over de gebruikelijke "hoge" spanning bij een vers vervangen dak (ik kan niet wachten
)
De wijze waarop gun ik alleen niemand:
Messteken en scheuren door inbrekers....
Prutsers bovendien.
Ze konden nog geen autoradio demonteren en moesten daarvoor al (mijn!) drop etende het halve dashboard slopen alvorens hem mee te nemen, samen met een reserve relais (What the F**k moeten ze er mee? ik heb er MAANDEN op moeten wachten totdat het geleverd werd...), kentekenbewijskopieën, CDs, BT GPS muis etc...
Langleve de ducktape met plastic om de regen buiten te houden....
Dank voor de info over de gebruikelijke "hoge" spanning bij een vers vervangen dak (ik kan niet wachten
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
avarkevj
- Geregistreerd lid
dak te strak
Hallo Cobra (sorry ik ben je naam vergeten, ik was het met die witte Saab tijdens die "rampenroute" in Zeeland).
Hoe is het nog afgelopen met je dak? Volgens mij moet het nu een stuk beter gaan. Ik had in het begin ook last met het dichtkrijgen. Ondanks ander prutswerk (oa lekkage en geen rvs nieten) staat het dakje nu op de juiste spanning. Hopelijk komt het bij je ook zo.
Gegroet,
Jaap
Hoe is het nog afgelopen met je dak? Volgens mij moet het nu een stuk beter gaan. Ik had in het begin ook last met het dichtkrijgen. Ondanks ander prutswerk (oa lekkage en geen rvs nieten) staat het dakje nu op de juiste spanning. Hopelijk komt het bij je ook zo.
Gegroet,
Jaap