Geluk bij een ongeluk

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hans 900
Geregistreerd lid

Geluk bij een ongeluk

Bericht door Hans 900 » ma 21 sep, 2009 18:03

Vandaag weer heerlijk cabrio weer. Dus vanmiddag maar een ritje gaan maken. Ben net goed een half uur onderweg, rij ergens in de weilanden bij Achterberg. Plots geen tegendruk meer op het koppelingspedaal. Laten uitlopen op een iets breder stukje weg en de garage gaan bellen. Mijn geluk, 3 dagen voor het aflopen van de garantie gaat ie door z'n koppeling heen.

Toch sympatiek van mijn Saab om het keurig op tijd te doen. Nu hopen dat ik 'm snel weer terug heb.

Hier 2 foto's van het optakelen.
Afbeelding

Afbeelding

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 22 sep, 2009 11:05

Een NG 900 heeft toch een koppelingskabel? Die zal dan wel gebroken zijn.
Ik ben eens op weg van Frankrijk naar Haarlem bij de Belgisch-Nederlandse grens geconfronteerd met een niet werkende koppeling. Ik heb toen gang gehouden en op de toerenteller voorzichtig geschakeld. En zo ben ik thuis gekomen :-)

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » wo 23 sep, 2009 14:13

Klopt. Vandaag ben ik gebeld door de garage, valt mee. Enkel een gebroken kabel. Vrijdagmiddag hebben we 'm weer terug.

Hierdoor kan er verder niks kapot gegaan zijn, bv in de versnellingsbak ?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 23 sep, 2009 15:05

Kan geen kwaad als je het direct laat vervangen uiteraard.
Is mij ook eens gebeurt met een oude Alfa Romeo, gelukkig net op de oprit. Even twee schoeven los en een nieuwe kabeltje.
Was ooit vergeten de massakabel goed vast te draaien en daardoor fungeerde de stalen koppelingskabel als massa :oops:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 23 sep, 2009 16:26

Een gebroken koppelingskabel kan absoluut geen kwaad voor de bak of wat dan ook. Hij kan alleen niet meer ontkoppeld worden.
Het meest elegante zou zijn geweest als je de versnellingspook voorzichtig uit de versnelling had geduwd terwijl je heel licht gas gaf (zodat er niet wordt geremd op de motor en er ook niet wordt geaccelereerd). Maar ook als je de motor gewoon hebt laten afslaan door te remmen is er niets aan de hand.

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » vr 25 sep, 2009 17:34

Hij staat weer thuis. Gemaakt en al.
Goed dat er garantie op heeft gezeten.
-schokbrekers achter versleten, nieuwe onder garantie
- Lekkage in koplamp is gerepareerd
- Gebrokken koppelingskabel, ook vervangen.

Niet veel, maar toch prettig dat het mij geen geld heeft gekost.

Plaats reactie