Voor alle Saab cabrio rijders
-
MaBo
- Geregistreerd lid
Bericht
door MaBo » do 08 okt, 2009 11:40
Zou het inderdaad zo zijn dat cabriorijders slechte oren hebben:
http://www.carros.nl/autonieuws/cabrio- ... r-de-oren/
Ik heb er nog geen last van, maar die kinderen van mij luisteren soms echt niet

! Dan maar de cabrio weg
MaBo
Artikeltje wel met een foto van een echte Saab Cabrio!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Bericht
door Garrett » do 08 okt, 2009 11:45
Ik kan het me goed voorstellen. Motorrijders worden niet voor niks aangeraden oordoppen in te doen.
In mijn optiek zijn de moderne cabrio's zijn nog nauwelijks cabrio's te noemen. De oudere cabrio's -die nog het echte cabriogevoel geven- hebben ook een hoger windgeklapper aan de kop. Maarja. Hoe intensief worden ze gebruikt is dan de vraag toch?
-
Nick
- Donateur (2x)

Bericht
door Nick » do 08 okt, 2009 12:10
Edit
te snel gelezen. Dan maar oorpluggen in bij 200+

-
Jens Dekker
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jens Dekker » do 08 okt, 2009 12:12
Dat staat er toch ook niet

-
paulzee
- Geregistreerd lid
Bericht
door paulzee » do 08 okt, 2009 15:14
HaHa, ik rij nogal eens door de tunnel onder w schelde en heb idd oordopjes in de auto liggen...

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » do 08 okt, 2009 20:15
Wat dacht je van van al die I-pots en andere oorplug apparaten waar je automobilisten ook mee ronden rijden.
Ik heb vroeger eens een R5Alpine gehad met semi-race uitlaat, daar werd je wel doof van zonder oordoppen

-
blackers
- Geregistreerd lid
Bericht
door blackers » do 08 okt, 2009 20:50
Als motorrijder weet ik als geen ander dat oordoppen een absolute noodzaak is. Bij 120 km per uur, goede helm en ruit in hoogste stand is er toch al gauw sprake van 100dB of hoger. Met doppen in zakt het niveau tot onder de 80dB.
Geluid boven de 85dB is schadelijk. Als het niveau in de cabrio dus boven de 85dB komt is het verstandig om doppen te gebruiken.
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Bericht
door blafwoef » do 08 okt, 2009 20:53
paulc schreef:HaHa, ik rij nogal eens door de tunnel onder w schelde en heb idd oordopjes in de auto liggen...

Met zo'n lekkere 3" zonder kat eronder, dan klinkt dat wel prima....
Dan maar doof, dat geluid is prachtig...

-
WimZ
- Geregistreerd lid
Bericht
door WimZ » vr 09 okt, 2009 9:50
Ik rij op de snelweg altijd met de ramen omhoog en meestal ook met het windscherm op. Ik vind het geluid dan niet storend. Kan Radio 1 ook nog goed verstaan enzo. Een ander geval wordt het in een tunnel, zeker als er nog een of andere motorjoker effe lekker in een lage versnelling naast je door diezelfde tunnel blaft.
In de stad en op regionale weggetjes gaan de ramen wel helemaal omlaag, maar doordat je dan veel langzamer rijdt is er geen sprake van hinderlijk gewapper.
Ik zie wel eens die-hards in auto's als een klassieke MG met alles omlaag over de snelweg gaan. In dat soort situaties kan ik me goed voorstellen dat je echt wel gehoorbescherming nodig hebt.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Bericht
door DaVinz » vr 09 okt, 2009 10:14
heb ook nooit last van geluid/wind. Wel dat mn haar compleet door elkaar is.. maarja boeie
Heb dan wel op de snelweg altijd mijn raampjes omhoog
-
il2
- Geregistreerd lid
Bericht
door il2 » vr 09 okt, 2009 17:20
was al doof voordat de cabrio kwam... heb dus weinig last van de herrie

-
robertw
Bericht
door robertw » vr 09 okt, 2009 17:24
wat zeg je?

-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Bericht
door 900 SE C » vr 09 okt, 2009 18:06
blafwoef schreef:Dan maar doof, dat geluid is prachtig...

??
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » zo 11 okt, 2009 21:55
Eigenlijk haakte ik al af bij de eerste regel, ik zie zelf eigenlijk alleen voordelen
Er kleven sowieso veel nadelen aan het rijden in een cabrio met geopend dak, maar eentje daarvan is minder bekend: het kan het gehoor beschadigen.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Bericht
door 900 SE C » zo 11 okt, 2009 23:11
Er kleven sowieso veel nadelen aan het rijden in een cabrio met geopend dak, maar eentje daarvan is minder bekend: het kan het gehoor beschadigen.[/quote] ?? ->
Er kleven sowieso nog veel meer nadelen aan het rijden in een cabrio zonder geopend dak !!
1. dan hoor je de ietwat gierende v-snaren wel
2.