Voor alle Saab cabrio rijders
-
Sneepie
- Geregistreerd lid
Bericht
door Sneepie » zo 18 okt, 2009 9:56
Als ik de kap open:
is de kap droog
is de kap schoon (ligt er niets op i.i.g.)
staat de auto recht (geen helling/stoeprand)
draait de motor
staat de airco/ecc uit gezet
staat de verlichting uit
staat de auto stil..
staat de auto niet in de wind
wellicht niet allemaal noodzakelijk, maar hij gaat zo vaak open en dicht

dat ik het zekere maar voor het onzekere neem
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » zo 18 okt, 2009 10:21
Als ik de kap open...
rijd ik vaak de laatste meters naar een stoplicht toe / in de file, weg uit een parkeervak, of staat ie stil met de lichten en airco aan en de motor uit...
Ik deel dus blijkbaar je bezorgdheid niet... Ik vind het al irri dat ie bij meer dan 10 km/u niet verder open / dicht wil

-
yrhen
- Geregistreerd lid
Bericht
door yrhen » zo 18 okt, 2009 22:59
als ik de kap open: staat de handrem aangetrokken. rara welk type?
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Bericht
door Sebusta » ma 19 okt, 2009 10:46
yrhen schreef:als ik de kap open: staat de handrem aangetrokken. rara welk type?
Hé, dat klinkt bekend

Ik heb wel een vermoeden welk type dat kan zijn

-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Bericht
door 900 SE C » ma 19 okt, 2009 10:57
Sneepie schreef:Als ik de kap open: is de kap droog is de kap schoon (ligt er niets op i.i.g.) staat de auto recht (geen helling/stoeprand) draait de motor staat de airco/ecc uit gezet staat de verlichting uit staat de auto stil.. staat de auto niet in de wind wellicht niet allemaal noodzakelijk, maar hij gaat zo vaak open en dicht

dat ik het zekere maar voor het onzekere neem
Gaat vanzelf over
.. heb ik de vergrendeling los (en als ik hem sluit de tonneau-covers eraf

) & bij openen en sluiten laat ik de kap niet stoppen om de grendel-hendels te ont-/vergrendelen maar doe dat terwijl kap in beweging is.
-
bestway
- Donateur (2x)

Bericht
door bestway » ma 19 okt, 2009 12:28
Als het lekker weer is

doe ik hem gewoon open zonder er verder bij na te denken, dat doen de controlefuncties wel .........

-
WimZ
- Geregistreerd lid
Bericht
door WimZ » di 20 okt, 2009 14:15
Als ik mijn kap open doe, dan staat mijn handrem net 1 tikje aan zodat het lampje brandt en de kap werkt, terwijl de auto nog / al wel kan rollen. Want uitrollend bij een stoplicht of in de file, of langzaam wegrijdend van huis kan die kap namelijk best open of dicht. En zeker als ie bij het openen bijna open is gaat het gas er alweer op. De rijwind heeft dan geen vat meer op de kap. Of als ik word overvallen door een zware regenbui (ik neem nog wel eens een risico door met een loodgrijze lucht gewoon open te rijden) dan begin ik de kap al te sluiten terwijl ik op de vluchtstrook in de ankers aan het gaan ben.
Overigens kan je met de NG900 met de elektrische motors, diverse tandheugeltjes, nokjes, piefjes en wat dies meer zij maar beter geen enkel risico nemen met de kap, dus Sneepie is zo gek nog niet. Aan het mechanisme van de classic kan je niet zoveel beschadigen, mits je niet te raar doet natuurlijk.
-
yrhen
- Geregistreerd lid
Bericht
door yrhen » di 20 okt, 2009 19:47
900 SE C schreef:maar doe dat terwijl kap in beweging is.
jah, dat ook ......
WimZ schreef:Want uitrollend bij een stoplicht of in de file, of langzaam wegrijdend van huis kan die kap namelijk best open of dicht.
link vind ik dat. je hebt toch minder aandacht bij weg & verkeer.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Bericht
door WimZ » wo 21 okt, 2009 21:34
valt mee hoor. Het is niet dat je achterstevoren moet zitten om het knopje van je kapbediening in te drukken.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » wo 21 okt, 2009 21:50
Sneepie schreef:Als ik de kap open:
Is het mooi weer

-
bestway
- Donateur (2x)

Bericht
door bestway » wo 21 okt, 2009 22:01
Zoals vandaag !!
gj900 schreef:Sneepie schreef:Als ik de kap open:
Is het mooi weer

-
Anders D
- Geregistreerd lid
Bericht
door Anders D » wo 21 okt, 2009 22:39
morgen wordt het 15 graden, voor mij waarschijnlijk het einde van het open seizoen maar ik ga er nog wel even van genieten

-
yrhen
- Geregistreerd lid
Bericht
door yrhen » vr 23 okt, 2009 21:52
WimZ schreef:valt mee hoor. Het is niet dat je achterstevoren moet zitten om het knopje van je kapbediening in te drukken.
Ja, weet ik. Maar je hebt toch (even) tenminste 1 hand aan de hendels en/of de bediening. En je hebt toch je aandacht verdeeld. Er hoeft maar (als je van huis weg tuft) een kind de weg op te schieten of (als je uitrijdt naar de file) een gek op zijn remmen te hangen......
Ik houd er niet van - maar daarvoor ben ik ook een ouwe zeur