Afstellen Ramen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rinse
Geregistreerd lid

Afstellen Ramen

Bericht door Rinse » ma 26 okt, 2009 13:37

Ik ben benieuwd, nog niemand op het forum gevonden die de (achter)ruiten kon verstellen in de "breedte". Wel in de hoogte. Ik wil ze toch graag verstellen ivm windgeruis bij hoge snelheden (>100)
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb gelezen dat er een stelbout zit achter de kleurcodesticker, maar deze is enkel voor de hoogte.

Wie is het gelukt en heeft tips?

VisOpHetDroge
Geregistreerd lid

Bericht door VisOpHetDroge » do 29 okt, 2009 23:46

Bij mijn eigen auto heb ik het idee dat de deuren iets zijn gaan hangen. Ze lijnen niet precies met de rest van de auto aan de achterkant. Zou dat het kunnen zijn? Op die manier komen de ramen namelijk ook niet goed bij elkaar, waardoor er windgeruis kan ontstaan.

Zelf heb ik nog niets geprobeerd hiermee, maar volgens mij kan je de deuren wel stellen.

rovako
Geregistreerd lid

ramen afstellen

Bericht door rovako » vr 30 okt, 2009 10:06

je kunt wel de rubbers van het cabriodak(boven je zijruiten)naar binnen en buiten afstellen.waardoor je raam beter kan aansluiten.
:wink:

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » vr 30 okt, 2009 10:50

Rinse,
is een lastig klusje hoor, maar er zijn diverse mogelijkheden. Allereerst kan je de ruit kantelen door stelbouten op de rails te verdraaien. Daarvoor moet wel de binnenbekleding eruit (lastig heel te houden) en dan vind je achter het plastic folie volgens mij inbusboutjes op de bevestigingspunten waar de geleiderails van de ruiten op het chassis zitten.
Daarnaast kan je volgens mij ook iets stellen bij de bovenste geleider (waar de ruit "uit de bekleding komt" (weet niet hoe je het anders moet zeggen).
je kunt wel de rubbers van het cabriodak(boven je zijruiten)naar binnen en buiten afstellen.waardoor je raam beter kan aansluiten.
Hoe werkt dat dan?

groeten Marc

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » vr 30 okt, 2009 11:24

Die plastic stijl van de achterruit is in mijn geval na de ruitvervanging gewoon los erop geklemd.... deze stelt zichzelf af, ik weet niet hoe oud jouw ruit is maar ben er wel blij mee, aan de andere zijde nog een oude ruit die precies op dat punt aan het roesten is misschien tikken ze die ook nog wel eens in :cry:

rovako
Geregistreerd lid

ramen

Bericht door rovako » vr 30 okt, 2009 13:33

cavok schreef:Rinse,
is een lastig klusje hoor, maar er zijn diverse mogelijkheden. Allereerst kan je de ruit kantelen door stelbouten op de rails te verdraaien. Daarvoor moet wel de binnenbekleding eruit (lastig heel te houden) en dan vind je achter het plastic folie volgens mij inbusboutjes op de bevestigingspunten waar de geleiderails van de ruiten op het chassis zitten.
Daarnaast kan je volgens mij ook iets stellen bij de bovenste geleider (waar de ruit "uit de bekleding komt" (weet niet hoe je het anders moet zeggen).
Hoe werkt dat dan?

groeten Marc

de rubbers zitten geschroefd.maar dit zijn gleuf gaten daar door kun je ze wat meer naar binnen of buiten zetten. :wink:

Plaats reactie