Een cabrio... of toch maar niet? *Ja, echt wel; hij is er!!*

Voor alle Saab cabrio rijders
*Annelies*
Geregistreerd lid

Een cabrio... of toch maar niet? *Ja, echt wel; hij is er!!*

Bericht door *Annelies* » do 26 nov, 2009 0:13

Als echt buitenmens lijkt het me heerlijk, als het even kan met open kap rondrijden.
Bovendien heb ik iets met de aanblik van een cabrio en dan speciaal met de Saab.
Nu vraag ik me eigenlijk niet zozeer af of de Saab cabrio voor mij geschikt is, maar eerder andersom... :?
Ik kan deze auto geen overdekte stalling bieden, ik woon aan een open natuurgebied waar het eigenlijk altijd waait en het zou mijn enige auto zijn, dus niet 'voor erbij'....

Overigens wil ik graag een Saab uit 2005, zo ongeveer.
Wat vinden jullie?

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 26 nov, 2009 0:45

Doen! Saabjes kunnen een hoop hebben, in Zweden heben ze het nog veel zwaarder dan hier. En anders koop je zo'n zeil dat er overheen kan.

Ivo

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Re: Een cabrio... of toch maar niet?

Bericht door christiaanjanssen » do 26 nov, 2009 8:17

Ik zou zeker doen. Mijn cabrio staat ook altijd buiten, is mijn enige auto en ik geniet van iedere rit met dak eraf. Dat was zelfs afgelopen zaterdag nog.

Christiaan
*Annelies* schreef:Als echt buitenmens lijkt het me heerlijk, als het even kan met open kap rondrijden.
Bovendien heb ik iets met de aanblik van een cabrio en dan speciaal met de Saab.
Nu vraag ik me eigenlijk niet zozeer af of de Saab cabrio voor mij geschikt is, maar eerder andersom... :?
Ik kan deze auto geen overdekte stalling bieden, ik woon aan een open natuurgebied waar het eigenlijk altijd waait en het zou mijn enige auto zijn, dus niet 'voor erbij'....

Overigens wil ik graag een Saab uit 2005, zo ongeveer.
Wat vinden jullie?

9900
Donateur
Donateur

Re: Een cabrio... of toch maar niet?

Bericht door 9900 » do 26 nov, 2009 9:00

christiaanjanssen schreef:Ik zou zeker doen. Mijn cabrio staat ook altijd buiten, is mijn enige auto en ik geniet van iedere rit met dak eraf. Dat was zelfs afgelopen zaterdag nog.
Precies zoals bij mij dus, gewoon doen!!!
En inderdaad afgelopen zaterdag nog zo'n 300 kilometer zonder kap gereden, was heerlijk.

*Annelies*
Geregistreerd lid

Bericht door *Annelies* » do 26 nov, 2009 10:20

Kijk, op deze antwoorden hoopte ik... :D

In een autotest las ik dat de Saab (die ik graag wil) zeer comfortabel rijdt met open kap en dat van hinderlijke wind geen sprake is.
Ik kan me er dus geen voorstelling van maken hoe het werkelijk is.
Zodra het kan wil ik een proefrit gaan maken.

Misschien wat onhandig van me om juist in dit jaargetijde verliefd te worden op een Caab... 8)

Hoe beleven jullie eigenlijk het rijden met een Caab..? Hoe kun je dat omschrijven?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 26 nov, 2009 10:26

*Annelies* schreef:
Misschien wat onhandig van me om juist in dit jaargetijde verliefd te worden op een Caab... 8)

Hoe beleven jullie eigenlijk het rijden met een Caab..? Hoe kun je dat omschrijven?
heey
ik denk dat je geen beter moment kunt kiezen dan nu om op een saab verliefd te worden "de prijzen "zijn op dit ogenblik gunstiger dan in de zomer

dak open en op de radio "born to be wild " en luidkeels meebrullen dat is het gevoel
mvg werner

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 26 nov, 2009 11:32

Je kan het hele jaar door open rijden. Je ontdekt vanzelf bij welke buitentemp het nog lekker is om open te rijden. Op de ondergrens van zeg 10 a 12 graden (is dus persoonlijk) is het goed te doen als je niet de snelweg op hoeft. En dan heb je de stoelverwarming lekker aan en het windscherm omhoog. Bij een zonnetje is de gevoelstemperatuur al snel hoger dan bij bewolking. Ook 's avonds is het nog prima open rijden (veel cabriorijders weten dat niet of staan er niet bij stil).

Er wordt wel gezegd dat de prijzen in het najaar lager zijn, zoals Werli al opmerkte. Het zal volgens mij niet heel veel schelen, want een cabrio is doorgaans geen impulsaankoop.

Dan je vraag over het buiten slapen: een Saab cabrio is een all season convertible. Zeker de jongere versie (waar je naar op zoek bent) kan prima tegen weer en wind. Probeer hem wel zodanig neer te zetten dat ie niet direct onder een boom staat, want dan heb je meer last van vogelpoep, hars, luizenkleefspul en algvorming en dat is allemaal niet echt lekker voor de kap (en ook niet voor de lak). Wat dat betreft is het open veld nog beter dan het bos.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 26 nov, 2009 11:43

Over het ervaren van het Caab-gevoel: ik denk dat als je de regio waar je woont noemt, er vast wel een Caab-rijdende forummer bereid zal zijn om je ervan te laten proeven.

Ivo

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 26 nov, 2009 12:12

Doen! Ik woon ook in de 'buitengebieden' onze beide saabs zijn 'buitenslapers'. De cabrio kan daar prima tegen, misschien dat het dak ietsje meer onderhoud vergt, maar dat hoeft geen beletsel te zijn. De cabrio bevalt zó goed, dat bij vervanging van de Estate en de Cabrio er beslist weer een Saab Cabriolet komt. Open rijden is zo heerlijk - een extra dimensie- en als buitenmens zal het toegenomen contact met kwinkelerende leeuwerikken, kwakende eenden, klepperende ooievaars, bloemen- en boerengeuren alleen maar tot grote vreugde leiden. Echt waar.

*Annelies*
Geregistreerd lid

Bericht door *Annelies* » do 26 nov, 2009 14:00

Ontzettend bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Ik denk dat ik er helemaal voor zal gaan. Eerst nog mijn Ford Fusion (2004) verkopen, hoop dat ik hem snel kwijt ben, maar dat zal toch moeten lukken, met maar 38.000 op de teller en in perfecte staat.

Ondertussen ga ik de Caabs van rond 2005 maar eens bestuderen. Welke uitvoeringen op de markt zijn e.d.
Ik wil graag weten waar ik het over heb als het eenmaal zover is.

Jullie belevingservaringen kan ik me voorstellen. Ik vergelijk het maar met het op de motor uitvaren van de haven, zeilen omhoog, lekker briesje, motor uit en genieten van het kabbelende water langs de romp en de wind door je haar.... zoiets... :mrgreen:

Wim, ik heb een oprit zonder bomen en alleen weilanden en water voor de deur. Lijkt me op zich prima.

Ivo, wellicht trek ik binnenkort een paar stoute schoenen aan en doe ik een oproep (regio Zaanstreek). Dank voor de tip!

blackers
Geregistreerd lid

Bericht door blackers » do 26 nov, 2009 15:23

*Annelies* schreef:Ontzettend bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Misschien is dit een mooie (sowieso)

http://link.marktplaats.nl/296616976

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 26 nov, 2009 15:36

*Annelies* schreef: Ik vergelijk het maar met het op de motor uitvaren van de haven, zeilen omhoog, lekker briesje, motor uit en genieten van het kabbelende water langs de romp en de wind door je haar.... zoiets... :mrgreen:
Goede vergelijking en komt aardig in de buurt van mijn beleving op (1) klein detail na: "motor aan!" - zeker met zo'n bolide als hierboven aangegeven - welkom hier.

Hercules
Geregistreerd lid

Bericht door Hercules » vr 27 nov, 2009 20:55

blackers schreef:Misschien is dit een mooie (sowieso)

http://link.marktplaats.nl/296616976
NL auto met LPG van 5 jaar oud met 63.000km ....

*Annelies*
Geregistreerd lid

Bericht door *Annelies* » vr 27 nov, 2009 23:36

Vertrouw je de km. stand niet..?

Mooie auto, inderdaad, maar geen LPG voor mij... :wink:

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » zo 29 nov, 2009 2:17

Een caab is altijd OK, ik heb vandaag mijn tweede aangeschaft, niets leuker dan open rijden.

Plaats reactie