Luidsprekers achterin?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arbilen
Geregistreerd lid

Luidsprekers achterin?

Bericht door Arbilen » di 01 dec, 2009 23:30

Ik heb in de Caab 9-3 van '98 voorin de kleine luidsprekers vervangen, maar ben wel benieuwd of een caabrijder hier ervaring heeft met de speakers achterin de cabrio. Hoop op goede tip voor vervanging met andere passende luidsprekers...

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Luidsprekers achterin?

Bericht door sander69 » wo 02 dec, 2009 10:02

Arbilen schreef:Ik heb in de Caab 9-3 van '98 voorin de kleine luidsprekers vervangen, maar ben wel benieuwd of een caabrijder hier ervaring heeft met de speakers achterin de cabrio. Hoop op goede tip voor vervanging met andere passende luidsprekers...
Wil ik ooit nog eens gaan doen, maar schijnt een flinke klus te zijn.....hele panelen moeten er verwijdert worden geloof ik.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 02 dec, 2009 10:22

Dat is toch niet zo'n punt? Ik heb die panelen bij de 9-3 cabrio wel eens los gehad, om de windschermbevestiging weer goed vast te zetten dacht ik, of anders voor de interieurverlichtingsarmatuurtjes. 't is vooral even zoeken de eerste keer, hoe het vast zit.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 02 dec, 2009 20:46

Ah oke, dus niet heel simpel roostertje eraf en speaker verwisselen. Lijkt een zomerklus te worden dusch :-)

cderidder
Geregistreerd lid

Bericht door cderidder » di 08 dec, 2009 0:02

Volgens mij moet de achterbank er uit, wat goed te doen schijnt te zijn, en dan kunnen de panelen er zo uit en kan je bij de speakers komen. Deze klus heb ik ook in de wacht staan in afwachting van mooi weer. Ik ben heel benieuwd of er inderdaad iemand is met een tip voor goede speakers die zonder aanpassingen te monteren zijn. Heb veel gezocht maar nog niets gevonden.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 08 dec, 2009 0:07

We wachten maar af. Zomer duurt nog lang :-)

patje007
Geregistreerd lid

Re: Luidsprekers achterin?

Bericht door patje007 » di 08 dec, 2009 0:07

Arbilen schreef:Ik heb in de Caab 9-3 van '98 voorin de kleine luidsprekers vervangen, maar ben wel benieuwd of een caabrijder hier ervaring heeft met de speakers achterin de cabrio. Hoop op goede tip voor vervanging met andere passende luidsprekers...
Ik heb de achterste vervangen door een setje van Hertz (net als vooraan) , klankkwaliteit verbetert uiteraard gevoelig .

cderidder
Geregistreerd lid

Bericht door cderidder » di 08 dec, 2009 0:12

patje007 schreef:
Ik heb de achterste vervangen door een setje van Hertz (net als vooraan) , klankkwaliteit verbetert uiteraard gevoelig .
Bedankt voor de tip!
Heb je toevallig een linkje naar deze speakers? Of anders het typenummer?

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » di 08 dec, 2009 0:30

achteraan : Hertz ECX 165

vooraan : Hertz ESK 165L

HU : Alpine CDE-9880R

versterker : phoenix gold V754

Je kan ze ook terugvinden in m'n topic :wink:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 08 dec, 2009 0:43

Dank je Patje. Das een goeie tip. Prijs is ook goed te doen!

cderidder
Geregistreerd lid

Bericht door cderidder » wo 09 dec, 2009 21:18

Hey Patje,

Had je topic gelezen. Indrukwekkend, mijn complimenten wat je allemaal met je Saab gedaan hebt.
Nog 1 vraag. Konden de speakers "plug&play" gemonteerd worden of zijn er aanpassingen nodig om ze te plaatsen?

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » do 10 dec, 2009 16:23

cderidder schreef:Hey Patje,

Had je topic gelezen. Indrukwekkend, mijn complimenten wat je allemaal met je Saab gedaan hebt.
Nog 1 vraag. Konden de speakers "plug&play" gemonteerd worden of zijn er aanpassingen nodig om ze te plaatsen?
Als ik eerlijk ben ... ik heb ze laten plaatsen bij de audiozaak . :wink:

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » do 10 dec, 2009 20:41

Bij mijn Aero zaten ze erin, dus neem aan dat de normale versies dus wel bekabeling hebben, zoals in de deuren?

Even uit m'n hoofd... dus er kunnen wat zaken niet volledig wezen.

* Zijruit volledig laten zakken.

* Instap/dorpellijst even verwijderen compleet (ivm krom maken of beschadigen).

* Zitting v.d. achterbank eruit (zit geklikt).

* Plastic + metalen schroefjes losdraaien, daarna rugleuning voorover.

* Dan de rest v.d. plastic schroefjes losdraaien.

* Dan zit er bij het deurrubber in de buurt nog een torxschroef.

* Daarna paneel omhoog wrikken, er zit een steun aan het paneel (niet direct zichtbaar) welke geklemt zit, deze voorzichtig met een vlakke schroevendraaier los klikken.

* Bedrading van interieurlampjes loskoppelen, daarna kan het paneel eruit.

Vond het opzich vrij simpel, als je de schroefpunten maar even goed weet te zitten, klusje van 10 minuten per keer.

cderidder
Geregistreerd lid

Bericht door cderidder » do 10 dec, 2009 21:56

Bedankt Viggen!
Volgens mij heeft iedere 9-3 cabrio standaard ook speakers achterin, de portieren als optie met AS3. In de portieren en achter wil ik graag nieuwe speakers plaatsen alleen gaat mijn voorkeur uit naar setjes die dezelfde afmetingen en ook de schroefgaten op dezelfde plek zodat ik ze er direct in kan zetten. Die Hertz speakers lijken me prima, ik hoop dat iemand weet of deze direct gemonteerd kunnen worden.

Plaats reactie