Saab 900 NG of 9-3 ??

Voor alle Saab cabrio rijders
Bandor
Geregistreerd lid

Saab 900 NG of 9-3 ??

Bericht door Bandor » do 28 jul, 2005 14:26

Beste Saab liefhebbers,

Morgen ga ik mijn saab 900 2.3 se ophalen.
Hij is uit 1998 (NL) maar afgifte 1e kentekendeel staat op 1997...
Ik heb dus een ingevoerde auto gekocht?
Heb ik nu een probleem?

Oh ja,
Kan iemand mij duidelijk maken wat het verschil is tussen een 900 en een 9-3, ik heb ooit gehoord dat je je 900 kunt laten ombouwen tot een 9-3?
Wat doen ze dan en wat zijn de kosten...?

Alvast bedankt voor jullie adviezen....

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 28 jul, 2005 14:44

Ombouwen 900-9-3

2 bumpers ( gebruikt goed te krijgen )€150,- kijk wel of je de bevestigings beugels aan de zijkant erbij zitten.

A-klep €860,- ex btw
2 hoekstukken onder de achterlichten €95,- per stuk ex btw
( heb ik nog liggen )
2 x embleem 15 en 10 euri
Mistlampen €250,-
Spuitkosten bumpers en klep €600,-
Binnen spatborden voor €57,-ex btw per stuk

Ongeveer €2.490,91

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » do 28 jul, 2005 22:17

Op zich heb je geen probleem. Er is nik msi met een 900 uit '97. Heb ik zelf ook :D .

Als je hem gekocht hebt voor een 98-er en hier ook voor betaald hebt klopt er iets niet. Auto zal inderdaad geïmporteerd zijn.

Ombouw naar 9-3 is een kwestie van smaak versus kosten.

Ik vind de 9-3 iets mooier, maar niet dusdanig anders dat ombouwen de moeite waard is.

Ik vind de sierstrips in de bumpers van de 900 wel wat hebben. De afgelopen twee jaar zie je dit steeds meer terug komen. Staat wel chicque (moeilijk woord!) toch?

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » do 28 jul, 2005 22:24

Ik vind de sierstrips in de bumpers van de 900 wel wat hebben. De afgelopen twee jaar zie je dit steeds meer terug komen. Staat we chicque (moeilijk woord!) toch?
Inderdaad,als er zijn die hun 9-3 willen ombouwen naar een 900,laat maar iets weten. :)
Ik heb ze beiden.
Wel niet te lang wachten,want eenmaal de trend echt gezet is worden ze nog duurder.
:-P+

MXL
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 NG of 9-3 ??

Bericht door MXL » do 28 jul, 2005 23:08

Bandor schreef:Beste Saab liefhebbers,

Oh ja,
Kan iemand mij duidelijk maken wat het verschil is tussen een 900 en een 9-3, ik heb ooit gehoord dat je je 900 kunt laten ombouwen tot een 9-3?
Wat doen ze dan en wat zijn de kosten...?

Alvast bedankt voor jullie adviezen....
Je kan een 900 optisch ombouwen naar een 9-3. Technisch zal dat wat moeilijker gaan.

De 9-3 is op flink wat verschillen verbeterd/aangepast tov. de 900. Een paar verschillen: De wielophanging voor, de remmen voor, de electronica (buscommunicatie voor de 9-3), meer airbags, anders stoelen. Wat in grote lijnen hetzelfde is gebleven zijn de motoren tot 2000, wel is er vanaf de 9-3 een dieselmotor leverbaar.

Ikzelf vind de 9-3 net iets mooier dan de 900, maar ik moet zeggen dat een mooie lage 900 ook niet verkeerd is. Persoonlijk vind ik wel dat je een 900 lekker een 900 moet laten, niet ombouwen.

900plus
Donateur (4x)
Donateur (4x)

ombouwen

Bericht door 900plus » do 28 jul, 2005 23:29

ik heb een 900 uit '97 en vond hem iets gedateerd. De 900 bumpers heb ik vervangen door 93 bumpers en de auto ziet er in mijn ogen een stuk moderner en ook stoerder uit. Kosten: 200 Euro bij elkaar.......wel zelf even lopen zagen maar werkt erg ontspannend :D en het resultaat is erg fraai...

Vervolgens ben ik iets doorgeslagen en heb ook turbo velgen gekocht voor 500 Euro en side skirts (incl. voor- en achterbumper) voor totaal 670 Euro incl. spuiten). De achterklep nog niet gedaan en ga ik ook niet doen. Dus totaal kosten bij mij: 1370 Euro.....oude velgen verkocht voor 350 Euro..dus al met al iets meer dan 1000 Euro....

Oh en ik lees dat de 900 bumpers opeens populair zijn..ik heb nog een setje liggen voor weinig al naar gelang de vraag natuurlijk..... :wink:

Succes!!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 29 jul, 2005 0:05

"chicque (moeilijk woord!)"

idd... moeilijk woord; chique :wink:

dus als ik het goed heb zijn bumpers V+A minimaal 300 en de skirts L+R minimaal 600. Dus met een beetje speuren moet je zo rond de 1000 klaar zijn. Dan heb je dus de 'trim' van een vroege aero (MY98-00) cq een 9-3 met edition pakket.

Wat moet een viggen/aero(MY01-03) dan wel niet kosten? Dus dikke bumpers V+A en de dikkere skirts L+R?

Ik weet nog dat de NG900 uitkwam. Vond m lelijk. Vervolgens een tijdje niet actief geweest in saabland (verstandsverbijstering?) en weer 'ontwaakt' toen de 9-3 aero's (1e type) bij Asm stonden. Oei wat mooi. Ergo; 1) smaak is subjectief en aansluitend 2) de juiste bumpers, skirts en velgen maken écht het verschil (lees NG900 mwoah, 9-3 ja!)

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » vr 29 jul, 2005 0:21

Style&Co schreef:Wat moet een viggen/aero(MY01-03) dan wel niet kosten? Dus dikke bumpers V+A en de dikkere skirts L+R?
Geloof mij... Dat wil je niet weten :lol:

Groetjes,
Kenny

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 29 jul, 2005 0:40

2e hands bedoel ik

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 29 jul, 2005 0:40

Dan nog steeds :(

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 29 jul, 2005 0:51

ok... voor de echte liefhebber dus. Wat voor bedrag moet ik aan denken dan? 1500 excl. spuitwerk en excl. montage?

Dit afgezet tegen de 1000 voor 9-3 bumpers V+A met skirts en bumperspoilers.

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » vr 29 jul, 2005 0:53

Bel maar eens naar de dealer :lol:
Enkel de achterspoiler (2 delig) komt rond de €2000 (zonder montage / spuiten). Ik had je gewaarschuwd :lol:

Groetjes,
Kenny

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 29 jul, 2005 0:57

dat Ken-nie! :wink:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » vr 29 jul, 2005 6:40

Kenny schreef:Bel maar eens naar de dealer :lol:
Enkel de achterspoiler (2 delig) komt rond de €2000 (zonder montage / spuiten). Ik had je gewaarschuwd :lol:

Groetjes,
Kenny
Spoiler van een cabrio kost maar €120,- nieuw!

Bij mij dan :D

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 29 jul, 2005 7:05

Style&Co schreef:dat Ken-nie! :wink:
Da is!

Plaats reactie