Beste forummers,
Deze vakantie wil ik mijn Caab een beetje opknapen. De auto is prima in orde en de kap lekt gelukkig nergens. Inmiddels staat hij lekker droog in de garage.
Nu heb ik alleen twee problemen die ik niet weet op te lossen!
1. De achterruit zit niet helemaal goed vast. Nouja vast zit die wel, alleen de flap aan de onderkant(buitenkant kap) zit los. Hier komt na een regenbui of wasbeurt water in te staan. Hij lekt hier niet op, alleen kan het niet goed zijn voor de kap. Nu is mijn vraag welke lijm moet ik gebruiken om dit weer vast te lijmen aan de ruit? En hoe is dit het beste te doen?
2. Een van mijn achter speakers doet het niet meer. Nu wil ik de achterpanelen verwijderen om zo bij de speaker te komen. Nu heb ik hier al voor gekeken, alleen ik krijg hem niet los. Welke schroefjes moet ik nu allemaal precies losmaken en waar zitten die?
Btw het gaat hier om een classic caab uit '89
Bij voorbaat dank,
Sebastiaan
Opknap vakantie
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Dag Sebastiaan, vraag [ 1 ] kan ik zo niet voor je beantwoorden.
Vraag [ 2 ] wel.

Het kapje dat de speakers bedekt kun je eraf halen, door netjes verdeeld kracht te zetten en te trekken. Deze zit met een klittenband achtige verbinding vast. Die zwarte doppen op de bovenste foto met het witte midden-gedeelte zijn de 'kleef' stukken.
Mocht niet het draadje kapot zijn, maar de speaker. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar heb de originele nog liggen volgens mij. Kun je wel krijgen dan van me
Succes!
Vraag [ 2 ] wel.

Het kapje dat de speakers bedekt kun je eraf halen, door netjes verdeeld kracht te zetten en te trekken. Deze zit met een klittenband achtige verbinding vast. Die zwarte doppen op de bovenste foto met het witte midden-gedeelte zijn de 'kleef' stukken.
Mocht niet het draadje kapot zijn, maar de speaker. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar heb de originele nog liggen volgens mij. Kun je wel krijgen dan van me
Succes!
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Taaffert,
bedankt voor je reactie.
Het is me gelukt om het paneeltje los te krijgen. Het draadje van de speaker zat los, dus nu is het weer in orde. Nog bedankt voor je aan bod voor de speaker
Ik merk wel dat men hier op het saabforum heel sociaal is.
Nu heb ik nog een vraagje aan jou. Ik zie dat je zijpanelen mooi helder en schoon zijn. Heb je dit zelf schoongemaakt? en zo ja hoe?
Mvg
bedankt voor je reactie.
Het is me gelukt om het paneeltje los te krijgen. Het draadje van de speaker zat los, dus nu is het weer in orde. Nog bedankt voor je aan bod voor de speaker
Ik merk wel dat men hier op het saabforum heel sociaal is.
Nu heb ik nog een vraagje aan jou. Ik zie dat je zijpanelen mooi helder en schoon zijn. Heb je dit zelf schoongemaakt? en zo ja hoe?
Mvg
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Je hebt vakantie he?
Lees dit topic maar even
Caabbert, mijn cabrio
Daarin staat ook alles over het schoonmaken.
Lees dit topic maar even
Daarin staat ook alles over het schoonmaken.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: Opknap vakantie
The canvas has come unglued under the back window, How can I fix it?Sebusta schreef:1. De achterruit zit niet helemaal goed vast. Nouja vast zit die wel, alleen de flap aan de onderkant(buitenkant kap) zit los. Hier komt na een regenbui of wasbeurt water in te staan. Hij lekt hier niet op, alleen kan het niet goed zijn voor de kap. Nu is mijn vraag welke lijm moet ik gebruiken om dit weer vast te lijmen aan de ruit? En hoe is dit het beste te doen?
1. Lower the top an inch or two to take the stress off the material.
2. Clean the glass and the edge of the top with alcohol or lacquer thinner.
3. PUT ON RUBBER GLOVES!!! You have been warned!
4. Apply super fast windshield urethane [available at any auto body supply or windshield replacement shop] along the bottom of the window extending about an inch on each side. I keep this a little low of the top of the seam to avoid squeeze out along the seam.
5. Press the top fabric into the urethane and line it up with the material on the inside of the window.
6. Apply tape along the seam to hold the fabric to the window [duct tape works well here].
7. Let it set with the top ajar for 24 hours.
8. Remove tape and clean any squeeze out with a razor blade [be careful]
9. Raise top.
Zie ook: viewtopic.php?t=53134
-
roanmarada
- Donateur

zelfde bij 900 NG
bij mijn 900 NG zit deze flap onder de achterruit ook los , is dit normaal of hoort deze vast te zitten , ik zie met wassen dat daar water in gaat staan, waar blijft dit en kan en moet ik dit evt vastlijmen zoals in de topic van de classic?
Rob
Rob
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Beste mensen,
Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel gedaan aan mijn saabje afgelopen vakantie. Gelukkig heb ik afgelopen weekend wel tijd gevonden om eindelijk de losse flap van de kap vast te lijmen.
Ik kan het iedereen aanraden! Het is een vrij simpele klus die je prima zelf kunt doen. De kit is bij iedere autospeciaalzaak te halen en het aanbrengen is ook zo gebeurd.
Het is wel handig om een extra persoon erbij te hebben die de flap omhoog kan houden, zodat je de kit netjes op het raam kunt aanbrengen.
Dan de stof in de kit drukken en dan is het bijna klaar. Ik heb het nog extra vastgezet met tape en achteraf de kit resten weggesneden, maar je kan natuurlijk ook met een sopje en een theelepel de kit meteen weg halen.
Het is maar net wat je beter vindt.
Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel gedaan aan mijn saabje afgelopen vakantie. Gelukkig heb ik afgelopen weekend wel tijd gevonden om eindelijk de losse flap van de kap vast te lijmen.
Ik kan het iedereen aanraden! Het is een vrij simpele klus die je prima zelf kunt doen. De kit is bij iedere autospeciaalzaak te halen en het aanbrengen is ook zo gebeurd.
Het is wel handig om een extra persoon erbij te hebben die de flap omhoog kan houden, zodat je de kit netjes op het raam kunt aanbrengen.
Dan de stof in de kit drukken en dan is het bijna klaar. Ik heb het nog extra vastgezet met tape en achteraf de kit resten weggesneden, maar je kan natuurlijk ook met een sopje en een theelepel de kit meteen weg halen.
Het is maar net wat je beter vindt.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik heb het ook een keer gedaan en heb toen afplaktape vlak langs de lijmnaad op de ruit geplakt. En op de stof van de kap, precies langs de rand. Bij het kitten druk je de kit er een beetje uit, waarna je het goed kan afstrijken langs en op de tape. Meteen erna de tape verwijderen en je ziet er helemaal niets van.