Aantal kinderstoeltjes achterin Saab 900/9-3 Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RMartens
Geregistreerd lid

Aantal kinderstoeltjes achterin Saab 900/9-3 Cabrio

Bericht door RMartens » ma 01 aug, 2005 20:23

Hallo

wij overwegen een aanschaf van een Saab 900 of 9-3 cabrio van ongeveer 10 jaar oud. Ik vrees echter dat het aantal zitplaatsen acjtering ons parten gaat spelen. Passen daar namelijk 3 kinderstoeltjes achterin?

Groeten

Rob

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 aug, 2005 20:28

Passen misschien nog wel, maar er zitten (volgens mij) slechts 2 gordels achterin een cabrio, er is dan een typegoedkeuring voor totaal 4 mensen ivm de 4 gordels, ergo 5 mag niet.

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » ma 01 aug, 2005 22:20

Klopt hoor type goedkeuring voor vier personen (althans in mijn 9-3 )

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 01 aug, 2005 22:56

Maar zou je nu echt een bekeuring krijgen als je drie kindertjes (mits degelijk in zitjes geparkeerd) op de achterbank hebt staan. Die goedkeuring gaat toch wel uit van volwassen personen (lijkt mij).

Wellicht is er een 'tweeling zitje' te vinden dat met een enkele gordel valt te verankeren.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » ma 01 aug, 2005 22:59

Wellicht is er een 'tweeling zitje' te vinden dat met een enkele gordel valt te verankeren.[/quote]

:idea: :idea:

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 02 aug, 2005 7:59

Mijn idee: 3 zitjes gaan never nooit niet passen (in ieder geval niet in de 900 classic cabrio), al zouden er al 3 gordels in zitten. De cabrio is achterin smaller dan een normaal model (en zelfs daar is het denk ik ambitieus).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 aug, 2005 9:17

4 personen is 4 personen, kleine persoontjes incluis

93 cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door 93 cabrio » di 02 aug, 2005 10:24

Beste Rob,

Wij hebben een 9-3 cabrio uit 1998. Hier passen nooit 3 kinderzitjes achterin.
Onze twee dochters passen er met kinderstoel goed in maar zitten wel vlak naast elkaar. Nou vind ik wel dat die stoelen erg groot zijn maar kleiner bestaan ze geloof ik niet (versie tot 15 kilo).

Tja, lastige keuze... auto aanpassen aan gezin of andersom :lol:

Succes met je keuze!

Groet,
Marco

RPM
Geregistreerd lid

Bericht door RPM » zo 07 aug, 2005 11:53

93 cabrio schreef:Beste Rob,

Wij hebben een 9-3 cabrio uit 1998. Hier passen nooit 3 kinderzitjes achterin.
Onze twee dochters passen er met kinderstoel goed in maar zitten wel vlak naast elkaar. Nou vind ik wel dat die stoelen erg groot zijn maar kleiner bestaan ze geloof ik niet (versie tot 15 kilo).

Tja, lastige keuze... auto aanpassen aan gezin of andersom :lol:

Succes met je keuze!

Groet,
Marco
Klopt, maximaal 2 stoeltjes nagenoeg vast tegen elkaar

mickson
Geregistreerd lid

2 kinderzitjes

Bericht door mickson » zo 07 aug, 2005 23:00

Ik rij een 900 NG cabrio uit '95 en heb twee kinderzitjes achterin en daarmee is het echt vol...
Jammer!
Eén ding ter geruststelling: het valt mij nog steeds erg tegen hoeveel (weinig) plezier ik de kinderen doe met het dak open. Zal laster wel beter worden...

93 cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door 93 cabrio » ma 08 aug, 2005 9:02

Ook bij ons de situatie, de kids vinden er achtrerin niet veel aan als het dak open is. Teveel wind voor ze.
Tot ik op de voorstoel een zitje plaats en ze daarin meerijden, dan willen ze nooit meer naar huis :wink:

Ik heb wel eens een net gezien dat men vanaf de hoofdsteunen van de voorstoelen tot over de hoofdsteunen achter spande en de kids er onder op de achterbank. Dit schijnt veel te schelen.

Groet,
Marco

mickson
Geregistreerd lid

kinderen achterin

Bericht door mickson » ma 08 aug, 2005 23:08

Ik heb wel eens een net gezien dat men vanaf de hoofdsteunen van de voorstoelen tot over de hoofdsteunen achter spande en de kids er onder op de achterbank. Dit schijnt veel te schelen.
Ik heb zo'n windscherm en het helpt natuurlijk wel wat, zeker ook tegen al te felle zon, maar verwacht er niet te veel van. Overigens worden ze gemaakt bij Cabriopartners en kosten +- €150,-

Mick

Weijers
Geregistreerd lid

Mijn kinderen vinden het fantastisch!!!

Bericht door Weijers » wo 10 aug, 2005 2:48

1. Heb 3 kids! (5,5/3,5/1)
2. Er passen er echt maar 2 op de achterbank!
3. "Saab met papa" is ongeveer het grootste plezier dat men ze kan doen!
4. Open dak is nog beter (oo´k achterin; bedenk wel dat 80km/h ongeveer ideaal is!

Groet,

Vincent

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » ma 17 okt, 2005 21:25

Ik doe mijn dochter van 5 geen groter plezier dan naast me op de passagierstoel te laten zitten en rijden maar met de windbreaker erop. Voor grote afstanden heb ik bij cabriopartners in Amerongen op maat een windbreaker laten maken die doe ik alleen wanneer we met zijn vieren openrijden erop.

Vraag heeft iemand een tip hoe je de gordels achetrin makkelijk insteekt? Het kost me namelijk elke keer mijn rug om daar achterin die gordels vast te maken omdat ze standaard horizontaal in de bank verzonken liggen. Zou wat zijn om ze in half erecte toetstand te houden zodat de gordel er makleijker ingaat. Heb het al eens geprobeerd met een aantal sokken eronder, maar kan je deze niet met een sleutel vast zetten in een hoek van 45 graden?[/list]

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » ma 17 okt, 2005 21:25

tr

Plaats reactie