herstelling

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Fabbe
Geregistreerd lid

herstelling

Bericht door Fabbe » do 31 dec, 2009 16:15

Hallo,
Kan iemand me verder helpen met het volgende. Deze zomer heb ik een 9³ cabrio uit '99 gekocht. Na de aanschap heb ik de wagen binnen gedaan bij een erkende saab hersteller, na onderzoek bleek dat er enkele kosten aan waren zoals de hydraulische pompen van de kap. Deze herstelling heb ik allemaal laten uitvoeren met nieuwe onderdelen aangezien de hersteller geen gereviseerde wou gebruiken. De herstelling kostte dan ook het nodige.
Nu heb ik problemen met de kapmechaniek (de kap opent soms niet, en zit muurvast en ontgrendeld enkel. Na enkele uren de wachten slaat ze mestal wel aan) en ook met de temperatuursensor die zou vervangen moeten worden. Ik heb een prijsbestel ontvangen van de garage met allemaal nieuwe onderdelen waar ik toch niet onmiddelijk op inga.
Weet iemand een serieuse hersteller die dit zou kunnen oplossen met occassie/gereviseerde onderdelen?
Bedankt. Grtn

kaiki
Geregistreerd lid

herstelling

Bericht door kaiki » do 04 feb, 2010 15:21

hallo;
ze zullen eens de snelheidsunit moeten bekijken.
deze zorgt ervoor dat de kap wel ontgrendeld maar niet opengaat bij een snelheid hoger dan 30 km/hr of bepaalde luchtsnelheid.
volgens mij ligt het bij een foutief signaal of aansluiting.

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » di 09 feb, 2010 10:20

Neem eens contact op met Van Dongen in het plaatsje Zeeland (Noord Brabant NL).

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » do 11 feb, 2010 15:33

Als ik goed begrijp heb je dus afgelopen zomer reparaties uit laten voeren met nieuwe onderdelen. Dan heb je toch ook garantie op zowel de reparatie als de onderdelen?
Als hij toen de verkeerde zaken heeft aangepakt, is dat zijn probleem.

vanheerewaarden
Geregistreerd lid

Bericht door vanheerewaarden » zo 21 feb, 2010 19:11

Ik doe mijn onderhoud bij garage callens in oudenaarde (BE). Heb vorig jaar zelf op internet een gereviseerde cylinder geregeld. Hebben dat er er probleemloos ingezet. Al je dealer enkel mee wil denken met nieuwe onderdelen, dat moet ie er wel de bijhorende service verlenen !

Plaats reactie