Legale uitlaat voor België
-
Kizzy
- Geregistreerd lid
Legale uitlaat voor België
Daar onze wetgever zo wijs is als... mogen wij in België niet zo maar een uitlaat monteren. Zijn er mensen onder jullie die weten welke toegelaten zijn en welke niet. Ik heb nu een 3' naamloos systeem, van bij Elkparts, zitten waarvan ik vermoed dat ik dat voor de technische controle moet veranderen.
Zou dus weer zotte kosten willen doen om een toegelaten systeem te zetten.
Heb nu al 2 dagen werk om de wagen klaar te stomen voor de keuring.
Is een uitlaat systeem van Hisrch gehomologeerd in dit apenland?
Zou dus weer zotte kosten willen doen om een toegelaten systeem te zetten.
Heb nu al 2 dagen werk om de wagen klaar te stomen voor de keuring.
Is een uitlaat systeem van Hisrch gehomologeerd in dit apenland?
-
Garrett
- Lid van verdienste
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Ook een idee, is je wagen een "tuning keuring" te laten ondergaan, dan ben je al dagen minder aan het werk per jaar.
Die keuren dan ook je uitlaat en de hele zooi staat op een bijlage van je keuringsbewijs. Wat moet je eigenlijk allemaal demonteren van je wagen tegen dat je gekeurd wordt dan, geef evt antwoord via PM.
Die keuren dan ook je uitlaat en de hele zooi staat op een bijlage van je keuringsbewijs. Wat moet je eigenlijk allemaal demonteren van je wagen tegen dat je gekeurd wordt dan, geef evt antwoord via PM.
-
Kizzy
- Geregistreerd lid
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Daar zou ik gewoon mee een tuning keuring doen.
Behalve die xenons, dat zien ze niet graag komen, MOET voorzien zijn van automatische hoogte regeling en koplampreiniging en dan nog heb ik mijn twijfels erover, nu als je aan die 2 voldoet, gewoon proberen, anders demonteren en dat duurt geen 2 dagen. Zonder tuning keuring ben je overigens strafbaar in B. Een uitgebreide radio-installatie, getinte ruiten of eenonnozel spoilertje, moet allemaal gekeurd tegenwoordig
Behalve die xenons, dat zien ze niet graag komen, MOET voorzien zijn van automatische hoogte regeling en koplampreiniging en dan nog heb ik mijn twijfels erover, nu als je aan die 2 voldoet, gewoon proberen, anders demonteren en dat duurt geen 2 dagen. Zonder tuning keuring ben je overigens strafbaar in B. Een uitgebreide radio-installatie, getinte ruiten of eenonnozel spoilertje, moet allemaal gekeurd tegenwoordig
-
koen77
- Geregistreerd lid
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Bel eens naar je keuringstation in de buurt, en gewoon vragen. Ik dacht dat het voor W-Vlaanderen Brugge is. Maar elders, ikke niet weet nie!
Als het een beperkte verlaging is, 1 à 2 cm gewoon binnenrijdenen toneel spelen. Normaal staat er op je keuringsbewijs een aantal bandenmaten die toegelaten zijn op het model, en bij een EU- gelijkvormigheid ook. Bel anders eens naar de invoerder of je maat evt is geleverd op je voiture, dan is hij toegestaan. Wel bevestiging via mail vragen.
Ik blijf voor mijn antieke Benz bv volharden dat hij ex US is, dit ivm US sidemarkers. "Enkel die lelijke bumpers ervan en EU koplampen ingezet, en waarom hebben jullie daar vroeger niet over gezeikt. Kom er al jaaaaaaren mee";
lukt tot nu toe
En Kizzy, gekeurd of volharden op 4 dagen conge voor je keuring??
Als het een beperkte verlaging is, 1 à 2 cm gewoon binnenrijdenen toneel spelen. Normaal staat er op je keuringsbewijs een aantal bandenmaten die toegelaten zijn op het model, en bij een EU- gelijkvormigheid ook. Bel anders eens naar de invoerder of je maat evt is geleverd op je voiture, dan is hij toegestaan. Wel bevestiging via mail vragen.
Ik blijf voor mijn antieke Benz bv volharden dat hij ex US is, dit ivm US sidemarkers. "Enkel die lelijke bumpers ervan en EU koplampen ingezet, en waarom hebben jullie daar vroeger niet over gezeikt. Kom er al jaaaaaaren mee";
En Kizzy, gekeurd of volharden op 4 dagen conge voor je keuring??
-
werli
- Donateur (2x)

heey
hirsch levert een papier bij de 3 " uitlaatlijn met tuv nr en is dus gehomologeerd
de rest is billen knijpen op de keuring dat ze het niet zien
downpipe 3" mag (ik ben naar de keuring gegaan met een fonkel nieuw ;geen probleem )
verlagingsveren kun je plaatsen dat het merk niet zichtbaar is voor de man die onder de auto staat en dan speelt de kleur een rol zwart is goed ;steekt er een ander kleurke onder dan wil je ook echt hun aandacht naar daar trekken en krijg je de kleur rood ook op je kaart
maar bilstein levert wel documenten die je dan in een garage dient in te laten vullen (als ze het willen doen en het kost dan weer ook wat )
maar dan mag het wel icm tunings keuring
mvg werner
hirsch levert een papier bij de 3 " uitlaatlijn met tuv nr en is dus gehomologeerd
de rest is billen knijpen op de keuring dat ze het niet zien
downpipe 3" mag (ik ben naar de keuring gegaan met een fonkel nieuw ;geen probleem )
verlagingsveren kun je plaatsen dat het merk niet zichtbaar is voor de man die onder de auto staat en dan speelt de kleur een rol zwart is goed ;steekt er een ander kleurke onder dan wil je ook echt hun aandacht naar daar trekken en krijg je de kleur rood ook op je kaart
maar bilstein levert wel documenten die je dan in een garage dient in te laten vullen (als ze het willen doen en het kost dan weer ook wat )
maar dan mag het wel icm tunings keuring
mvg werner
-
patje007
- Geregistreerd lid
-
yrhen
- Geregistreerd lid
-
Garrett
- Lid van verdienste
ik heb -4cm H&R veren.
Met toneel spelen kom ik nu al 4 jaar door de keuring
Vorig jaar was het billetjes knijpen toen ze de gele koni's zagen zitten. Op de vraag "is deze wagen verlaagd?" is het meest onnozele antwoord het beste:
"Ik weet het niet meneer. Deze auto heb ik al vier jaar en ik denk het niet hoor!"
Het merk konden ze (gelukkig) niet vinden op de veren. Kort daarna heeft peter zenden er Sachs dempers onder gezet dus de keuring voor mei dit jaar moet normaal gezien toch geen problemen opleveren.
Gewoon mooi weer spelen, laat die mannen het maar lekker zelf uitzoeken!
Met toneel spelen kom ik nu al 4 jaar door de keuring
Vorig jaar was het billetjes knijpen toen ze de gele koni's zagen zitten. Op de vraag "is deze wagen verlaagd?" is het meest onnozele antwoord het beste:
"Ik weet het niet meneer. Deze auto heb ik al vier jaar en ik denk het niet hoor!"
Gewoon mooi weer spelen, laat die mannen het maar lekker zelf uitzoeken!
-
ceke1985
- Geregistreerd lid
Hallo iedereen
Ik was net van plan Bilstein schokdempers te bestellen voor mijn Saab 9-3 LPT van 2001, maar als ik dit hier lees geraak je daar niet zomaar mee door de Belgische keuring, ofwel?
Let op, ik ga dus voor de Bilstein B6 schokdempers in combinatie met originele veren of aero veren (slechts 1cm verlaging van Saab).
Graag jullie advies.
Als ik toch alleen maar problemen ga hebben met de keuring ga ik toch maar mooi voor een AERO onderstel met Sachs dempers.
Groeten
Cé
Ik was net van plan Bilstein schokdempers te bestellen voor mijn Saab 9-3 LPT van 2001, maar als ik dit hier lees geraak je daar niet zomaar mee door de Belgische keuring, ofwel?
Let op, ik ga dus voor de Bilstein B6 schokdempers in combinatie met originele veren of aero veren (slechts 1cm verlaging van Saab).
Graag jullie advies.
Als ik toch alleen maar problemen ga hebben met de keuring ga ik toch maar mooi voor een AERO onderstel met Sachs dempers.
Groeten
Cé
-
DiedX
- Geregistreerd lid
-
hymn
- Geregistreerd lid
Als je alleen de dempers vervangt, krijg je geen gezeur.ceke1985 schreef:Hallo iedereen
Graag jullie advies.
Groeten
Cé
Enkel als je verlaagd en ze zien het...
Ik heb rode koni dempers in combi met eibach veren, vooraan veel te laag. Maar heb enkel de voorste veren origineel gezet voor de keuring