lekkage bij me A style. iemand ervaring? of tips??

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jonathan
Geregistreerd lid

Bericht door Jonathan » za 23 jan, 2010 17:22

hallo allemaal,

Ik heb een saab 900NG en me dak lekt een beetje bij me A style. ik weet niet of me ruit niet goed aansluit of dat het van me dak afkomt. weet iemand hoe je dit moet behandelen of wat je het beste kunt doen? alvast bedankt.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 23 jan, 2010 17:36

Meestal een kwestie van rubbers die het langste leven hebben gehad.

Jonathan
Geregistreerd lid

Bericht door Jonathan » za 23 jan, 2010 18:51

moet ik dan alle rubbers vervangen?

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: lekkage bij de A stijl.

Bericht door 72sonett3 » za 23 jan, 2010 19:00

Onze '95 900SE cabrio heeft dat ook, alleen aan de linkerkant. Er komt water tussen de ruit en het rubber door en dat lekt aan de binnenkant langs de deur...
Ik heb er nog niets aan gedaan, het regent ook niet zo vaak waar die auto staat...

Jonathan
Geregistreerd lid

Bericht door Jonathan » za 23 jan, 2010 19:27

ja precies dat is ook wat ik denk. maar weet jij een oplossing of is dat iets waar je niets tegen kunt doen? want bij mij lekt het wel. niet zo heel erg maar na een poosje voel het toch een beetje vochtig op de grond. dusja is wel vervelend!!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 jan, 2010 20:25

Tuinsproeier er op dan zie je precies waar het lekt.

Ik heb er nog niet serieus naar gekeken.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 23 jan, 2010 21:20

Ik zou de methode van sonett aanhouden en als het er inderdaad doorheen komt, dat rubber wel vervangen. Is geen drama om te doen...

Jonathan
Geregistreerd lid

Bericht door Jonathan » zo 24 jan, 2010 0:21

ja in zeeland regent het nu hevig maar ik kan niet goed zien of het nou via me dak komt of door het rubber heen. en de saab is een cabriolet dus als ik de rubbers moet vervangen hoe doe je dat dan? Want die zitten aan je dak vast toch? Het is ieder geval een vervelend probleempje! In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Crispy
Donateur
Donateur

Bericht door Crispy » zo 24 jan, 2010 12:35

Hallo,

Ik heb dat bij mijn cabrio (classic) ook gehad en dat bleek te komen doordat het achterste ruitje niet goed meer was afgesteld.
Daardoor drukt dat ruitje de deurruit naar buiten en dan heb je
onvoldoende druk op je ruitrubber waardoor het water wat van de kap afstroomt een weg vindt tussen het rubber en de ruit.
Vervolgens loopt dat water aan de binnenkant van de ruit naar het hoekpunt van die ruit ter hoogte van de A-stijl en drupt dan beneden op de vloer.

Mvg,
Chrispy.

Plaats reactie