telefoonantenne --> radio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

telefoonantenne --> radio

Bericht door Doc » zo 24 jan, 2010 23:25

Allen,

Ik heb een classic Caab uit '93 met op de achterklep zo'n klein telefoonantennetje. Nu vindt ik het wat suf om met 2 antennes omhoog te rijden wanneer de radio aan is. Is het mogelijk om van die telefoonantenne de radio-antenne te maken? Kwestie van draad van radio-antenne naar telefoonantenne voeren?
De optie van een plastic dop ipv de telefoonantenne vind ik sowieso minder, dus dan maar 2 antennes, mocht het niet mogelijk zijn.

Enige foto die ik hier zo heb met beide antennes:
Afbeelding
Alleen de kleine antenne:
Afbeelding
Dank voor de input.

hymn
Geregistreerd lid

Bericht door hymn » ma 25 jan, 2010 0:40

Normaal gezien is het niet mogelijk om van een telefoonantenne een ontvangst te krijgen voor de radio, dit zijn verschillende stekkers...

Ik heb op mijn cabrio de lange spriet van de radio vervangen door een telefoonantenne, maar dan moet je nog een extra antenne plaatsen voor de radio-ontvangst.

Afbeelding

Gr

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » ma 25 jan, 2010 9:50

De telefoonantenne wordt niet gebruikt, maakt dat nog uit?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 25 jan, 2010 13:29

Dan zou ik hem (dat telefoonding) weghalen en tijdelijk vervangen door een dopje ofzo. Of direct het gat laten wegwerken door een schadebedrijf. Ik vind die antenne middenop de achterklep geen gezicht. Ik had er ook eentje (iets korter, maar toch net zo storend en bovendien ook allang niet meer in gebruik) op mijn vorige cabrio.
Verder is het wellicht een idee om in de antennedraad (die uit de radio komt) een schakelaartje op te nemen waarmee je de antenne naar beneden kan halen als je bijvoorbeeld een CD afspeelt, of naar de iPod luisterd oid, mocht je je storen aan de antennespriet op momenten dat je hem niet nodig hebt. Eigenlijk wel suf dat autoradio's daarin geen slimmere schakeling hebben, maar dat terzijde.

hymn
Geregistreerd lid

Bericht door hymn » di 26 jan, 2010 21:06

Het is maar wat je zelf graag ziet, ik vind het maar niets zo'n telegeleide antenne.
Je kan ook de radioantenne afkoppelen en een onzichtbare antenne plaatsen voor de radio-ontvangst.

Gr

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » zo 31 jan, 2010 16:11

WimZ schreef:t. Eigenlijk wel suf dat autoradio's daarin geen slimmere schakeling hebben, maar dat terzijde.
Er zijn radio's die dat wel hebben, echter als je verkeersinfo wilt ontvangen tijdens het luisteren naar een CD heb je toch de radio nodig.
Enkele Sony radio's (type's weet ik niet) laten de antenne zakken als je cd luistert en je verkeersinfo uit heb staan.

Plaats reactie