invoer engelse cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
roanmarada
Donateur
Donateur

invoer engelse cabrio

Bericht door roanmarada » vr 05 mar, 2010 9:18

wie kan mij de voor en nadelen vertellen van engelse invoer? moeilijk , of niet , heb je last met rijden met een rechts stuur of went dat.

iemand ooit iets ingevoerd en tips

gr

Rob

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » vr 05 mar, 2010 9:24

Het invoeren word regelmatig gedaan.
Schijnt niet al te moeilijk te zijn.
Staat heel wat over geschreven hier.
Het stuur aan de rechterkant is even wennen maar dat gaat snel.
Een van de nadelen is als je bij een slagboom komt.

Succes

scabrio
Geregistreerd lid

Bericht door scabrio » vr 05 mar, 2010 14:50

Het verschil in prijs t.o.v. Nederlandse / vaste land Europese auto's is aanzienlijk, maar bij verkoop zal dat verschil er ook weer zijn.

Het argument dat het snel went is een vaak gehoorde, ik kan daar niet over meepraten. Je zal er waarschijnlijk een stuk langer mee zitten als je de auto wilt verkopen tzt.

Houd er rekening mee dat je Europese koplampen moet monteren voor je de auto hier laat keuren bij het RDW.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 05 mar, 2010 15:05

10-4 heeft toch aan het begin van het jaar een viggen ingevoerd.. dus die weet hoe het tegenwoordig is met het invoeren.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 05 mar, 2010 17:47

Er is geen voor- of nadeel bij Engelse import tov import uit een ander land. Het stuur zit alleen aan de andere kant en dat went snel :wink: Bij slagbomen moet je even flink naar één kant hangen en dan krijg je het kaartje ook wel te pakken zonder uit te stappen.

Heb zelf nu twee rechts gestuurde Viggens, de laatste heb ik drie weken geleden opgehaald en zelf terug gereden. Als je geen ervaring hebt in een rhd-car, is het lastig om dat de eerste keer te doen in de UK want je rijdt ook aan de andere kant en dat is wel even wennen (rotondes enzo). Nu stap ik van een rhd naar een lhd en andersom zonder na te denken.

Prijzen in the UK zijn idd een stuk gunstiger. En als je de auto gewoon zelf gaat en blijft rijden, hoef je je ook niet druk te maken over verkoop die wellicht moeilijker zal gaan dan een lhd auto. De laatste tijd zie je steeds meer rhd auto's, mensen vinden de goedkopere prijzen blijkbaar toch doorslaggevend. Het wordt dus steeds meer 'common'.

De UK is als eerste zeer hard getroffen door de kredietcrisis en heeft het economisch zwaar (welk land niet) en dat zie je al een tijdje terug in de prijzen vd 2e hands auto's. Een voordeel van een rhd zou kunnen zijn dat je de auto t.z.t. ook makkelijk in the UK kunt verkopen als de markt daar weer begint aan te trekken of het Pond begint te stijgen 8) Maar goed, dat moet niet je uitgangspunt zijn, de auto moet je halen/kopen omdat je hem zef wil rijden, niet voor de handel.

Koplampen hoeven niet te worden vervangen, de breking zit hem in het glas dus als je die vervangt, ben je klaar voor de RDW. Oja, de bulb voor de mistlamp achter kan je ook gewoon omzetten maar volgens mij kijkt de rdw er niet eens meer naar.

Suc6!

roanmarada
Donateur
Donateur

deze misschien importeren!!

Bericht door roanmarada » vr 05 mar, 2010 21:55

ik wil de mogelijkheden bekjken om deze te importeren, bw 2001 , aero uitvoering , 120000 miles

wat vinden jullie ervan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » vr 05 mar, 2010 22:10

Ziet er mooi uit, hoe is het onderhoud geweest en zitten er boekjes bij ed.
Succes met het halen van de Saab, is al vaker gedaan door diverse medeforummers,
dus knowhow is hier voldoende aanwezig.

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » vr 05 mar, 2010 22:47

Een tractor of vrachtwagen inhalen op een B weggetje lijkt me geen prettig avontuur.

Daarnaast lijkt UK import me hier over een tijdje absoluut onverkoopbaar. Je kunt geen groot voordeel bieden bij een goedkope auto...

Ik zou in Duitsland of, voor een groot avontuur, in de Us kijken.

Succes

Martin

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 05 mar, 2010 22:56

Mooie bak Rob, Three spoke double velgen, één vd mooiste velgen die er van Saab zijn, verder een mooie blauwe kap bij het zilver. En een automaat, oja traction control, heb ik niet eens :oops: Xenon is later ingebouwd volgens mij.

Hoop dat je wijzer bent geworden van ons telefonisch onderhoud. Ze geven '12 months new MOT' als er nog tax op de auto zit, kunnen ze die terug halen bij de belastingen aangezien de auto naar het buitenland gaat. Kwestie vd slip van het kenteken opsturen met verkoop ovk.

Verder de velgen iets bijwerken, en het krikkapje mist.

Onderstussen dat ik dit bericht type, is er 150 pond vd prijs af, er zit nog wel onderhandelingsruimte in volgens mij..

Suc6!

Harry

De Flok
Geregistreerd lid

Re: deze misschien importeren!!

Bericht door De Flok » vr 05 mar, 2010 23:50

roanmarada schreef:ik wil de mogelijkheden bekjken om deze te importeren, bw 2001 , aero uitvoering , 120000 miles

wat vinden jullie ervan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Staat die op Ebay? Kijk de advertentie even goed na, als het de auto is waarvan ik denk dat 'het 'm is, is het een ex-schadeauto. Staat dan ook keurig vermeld in de advertentie. Zo niet, dan is het een andere wagen :wink:

roanmarada
Donateur
Donateur

cabrio

Bericht door roanmarada » vr 05 mar, 2010 23:59

hoe kan je zien dan bij de adv of het een schade auto ? zie niets bij de adv staan

9900
Donateur
Donateur

Re: cabrio

Bericht door 9900 » za 06 mar, 2010 1:01

roanmarada schreef:hoe kan je zien dan bij de adv of het een schade auto ? zie niets bij de adv staan
Er staat in de advertentie vermeld dat hij een kras heeft gehad op de deur en scherm, maar dit is gerepareerd.
Dit kan je niet als een echte schade beschouwen.

Ps mooie prijs.

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Engelse import

Bericht door christiaanjanssen » za 06 mar, 2010 8:40

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 2002 cabrio uit Engeland gehaald. Voordelen: veel meer keus in kleuren, uitvoeringen en in het algemeen lage km standen en goed onderhouden.
Toen was de pond nog een stuk hoger dan nu (1,28) en de prijzen mogelijk ook nog iets hoger, maar ik ben tevreden met een 2002 automaat 2.0t met net 50.000 miles voor nog geen 7000 Euro (ex bpm).
Voor de BPM invoer heb ik de auto laten taxeren waardoor die bijtelling ook weer mee viel.
Moest voor de APK wel de hele koplampen vervangen. Ik dacht ook dat alleen het glas voldoende was, maar helaas was dat niet het geval.

Rechts stuur vind ik geen probleem al zie je wel veel mensen vreemd kijken. Bij parkeergarages even rekening mee houden. En vrachtauto inhalen op een tweebaans-weg: hoe vaak per dag/week/maand moet je dat doen?

Lagere prijs en minder restwaarde?
Ik stond voor de keus: Duitse import met 160.000 km op de teller voor 18.000 Euro of de auto die ik nu heb voor 9.000€ (incl bpm) met 75.000 km.
Stel dat ik daar 3 jaar mee doe en nog eens 150.000 km toevoeg. Dan heeft de Duitse import ruim 3 ton gelopen en brengt nog 4000 Euro op?
De Engelse import heeft dan ruim 2 ton gelopen en brengt toch zeker nog 2000 Euro op. Afschrijving op de Engelse import 7000 Euro, op de Duitse 14.000 Euro.

Christiaan

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Re: deze misschien importeren!!

Bericht door christiaanjanssen » za 06 mar, 2010 8:50

roanmarada schreef:ik wil de mogelijkheden bekjken om deze te importeren, bw 2001 , aero uitvoering , 120000 miles

wat vinden jullie ervan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vraag de verkoper ook naar het aantal eerdere eigenaren van deze auto. Aan de hand van de MOT papieren kan men dat prima opgeven.
Ik heb zelf aan de hand van het onderhoudsboekje informatie opgevraagd bij de dealer waar de auto in onderhoud is geweest. Een telefoontje en ze vertellen je zo wat eraan gedaan is.

Christiaan

roanmarada
Donateur
Donateur

welke motor?

Bericht door roanmarada » za 06 mar, 2010 20:07

ja welke motor ligt hierin maw heeft deze last van black sludge ?

ja ik weet de 2.0 t ecopower, enginenr is B205RDA001074354

MOT tot 6 jan 2011 en geen aanmerkingen op het mot formulier.

4 vorige eigenaren gehad, laatste vanaf juli 2006 tot dec 2009, helaas kan ik niet achter zijn adres komen, is verhuisd dus geen telnr.

oh ja heb nog een carcheck laten doen op kenteken en alles klopt en geen gekke dingen. incl VIN check alles was ok. nu de knoop nog doorhakken.

schijnbaar geen interesse voor mijn oude cabrio , zal dus naar een opkoper gaan.

Plaats reactie