vervangen zijruiten
-
Arogat
- Geregistreerd lid
vervangen zijruiten
Hallo!
Onlangs heb ik een setje vervangende achterzijruitjes op de kop getikt - op mijn NG 900 waren ze inmiddels dubbel zo dik geworden van de roest... Wil ze nu zelf gaan vervangen, maar kan op het hele forum (zoekfunctie...) geen onderwerp vinden dat me verder helpt. Weet iemand raad (of een link?)
Thanks!
Onlangs heb ik een setje vervangende achterzijruitjes op de kop getikt - op mijn NG 900 waren ze inmiddels dubbel zo dik geworden van de roest... Wil ze nu zelf gaan vervangen, maar kan op het hele forum (zoekfunctie...) geen onderwerp vinden dat me verder helpt. Weet iemand raad (of een link?)
Thanks!
-
Ronald van Opstal
- Geregistreerd lid
Beste Arogat,
Wellicht een idee om een cd op de kop te tikken met de instructies, uit werkplaatsboek. Kosten zijn ongeveer een tientje en altijd makkelijk om te hebben. Verder heb ik geen ervaring in vervangen van ruiten, wel eens een portier volledig gestript. Het portier ziet er opbouwtechnisch niet zo ingewikkeld uit. Gewoon proberen!!
Wellicht een idee om een cd op de kop te tikken met de instructies, uit werkplaatsboek. Kosten zijn ongeveer een tientje en altijd makkelijk om te hebben. Verder heb ik geen ervaring in vervangen van ruiten, wel eens een portier volledig gestript. Het portier ziet er opbouwtechnisch niet zo ingewikkeld uit. Gewoon proberen!!
-
Nick
- Donateur (2x)

Hoi Maurice,
hier kan je wel iets mee denk ik. Is voor 9-3 caab, maar zal wel grotendeels het zelfde zijn voor je NG
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OXNNIN8GU3WH.pdf
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-86PK4OYQGLUK.pdf
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BNUXECSUZEPR.pdf
gr Nick
hier kan je wel iets mee denk ik. Is voor 9-3 caab, maar zal wel grotendeels het zelfde zijn voor je NG
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OXNNIN8GU3WH.pdf
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-86PK4OYQGLUK.pdf
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BNUXECSUZEPR.pdf
gr Nick
-
Ferrydijkstra
- Geregistreerd lid
-
Arogat
- Geregistreerd lid
Nick, dank, hier kan ik heel veel mee, ;s precies wat ik nodig heb En het is redelijk hufterproof, dus dat gaat lukken!
@Ferrydijkstra: zover ik weer moet je inderdaad het hele ruitje vervangen. Tip: op MP adverteert er iemand in Brabant met een sloper, maar hij heeft nog meer onderdelen (ook die ruiten). Heb 75 euro betaald per ruit (dat kan vast goedkoper, maar ik was er om de hoek dus heb er maar meteen werk van gemaakt).
Dank!
Maurice
@Ferrydijkstra: zover ik weer moet je inderdaad het hele ruitje vervangen. Tip: op MP adverteert er iemand in Brabant met een sloper, maar hij heeft nog meer onderdelen (ook die ruiten). Heb 75 euro betaald per ruit (dat kan vast goedkoper, maar ik was er om de hoek dus heb er maar meteen werk van gemaakt).
Dank!
Maurice
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Toevallig, kwam er deze week ook achter dat beide achterruiten van de cabrio, ter hoogte van die rubberen uitstulping, aan het roesten waren. Wist helemaal niet dat daar metaal in zat. Heb het niet gedemonteerd, maar losgemaakt, binnenin schoongemaakt, roestwerend middel in gestopt en ze dichtgekit. Hopelijk kan ik er een tijd mee door.
Heb in mijn rechterruit trouwens ook krassen zitten. Kun je dat nog laten polijsten of moet je ook daar nieuwe ruiten voor kopen vroeg ik me af....
Heb in mijn rechterruit trouwens ook krassen zitten. Kun je dat nog laten polijsten of moet je ook daar nieuwe ruiten voor kopen vroeg ik me af....
-
Frigo
- Geregistreerd lid
Ik heb het zelfde euvel aan de rechterzijde. Hierdoor klappert de ruit wanneer je rijdt op slecht wegdek. Kortom, tijd om dit aan te pakken
@Arbilen; je hebt de roest afgekrabd en behandeld, waarmee heb je dat gedaan?
En heb je het rubber vastkit aan het achterzijraam met gewone siliconenkit of moet je daar iets speciaals voor gebruiken?
En heb je het rubber vastkit aan het achterzijraam met gewone siliconenkit of moet je daar iets speciaals voor gebruiken?
-
Ferrydijkstra
- Geregistreerd lid
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Ik heb van dat roestconverterspul van de Halfords gebruikt, de flapjes naderhand dichtgeplakt met lijm en de naad toen afgekit met gewone zwarte siliconenkit van de Praxis (Van Bison). Maar besef me ook dat ik onder het zijrubber niets heb kunnen doen, moet ik het raam voor demonteren. Gelukkig was de roest oppervlakkig, maar denk dat ik op termijn het raam er wel uit moet halen. Mooie zomerklusFrigo schreef:Ik heb het zelfde euvel aan de rechterzijde. Hierdoor klappert de ruit wanneer je rijdt op slecht wegdek. Kortom, tijd om dit aan te pakken![]()
-
Frigo
- Geregistreerd lid
Vanochtend even met de kap open gereden met dat mooie weer, echt fantastisch 
Bij het parkeren uiteraard de kap weer omlaag gedaan. Wat schets mijn verbazing bij het later weer wegrijden; geen rammelende kap maar stilte
Waarschijnlijk heeft de kap de vorige keer bij het sluiten niet helemaal goed dicht gezeten waardoor ik last had van allemaal gerammel.
Ik kijk het nu gewoon even aan en ga de zijruit eerst maar aanpakken op dezelfde wijze als Arbilen. Nieuw ruitje kan altijd nog...
Bij het parkeren uiteraard de kap weer omlaag gedaan. Wat schets mijn verbazing bij het later weer wegrijden; geen rammelende kap maar stilte
Waarschijnlijk heeft de kap de vorige keer bij het sluiten niet helemaal goed dicht gezeten waardoor ik last had van allemaal gerammel.
Ik kijk het nu gewoon even aan en ga de zijruit eerst maar aanpakken op dezelfde wijze als Arbilen. Nieuw ruitje kan altijd nog...
-
Arogat
- Geregistreerd lid
Re: vervangen zijruiten
We zijn 5 maanden verder maar de ruiten zitten er eindelijk in. Steeds geen tijd gehadn maar dankzij de beschrijving van Nick een fluitje van een cent. Nou ja, iets meer dan dat maar goed zelf te doen. Oude ruiten mogen door de liefhebber worden opgehaald als iemand er nog wat mee kan. Ik zal een post maken in Aangeboden!