Allen,
Wij bezitten sinds enkele maanden een prachtige zwarte 9-3 Cabrio SE uit 2001. Er is een Golf Cabrio uit gegaan, wat een fijne auto was, maar we zijn hiermee wel echt een stap vooruit.
Vandaag heb ik de meegeleverde windstopper geplaatst en ik ben niet heel erg overtuigd van de montage. Als ik het scherm vastpak en een paar keer stevig heen en weer trek valt er aan één kant (niet altijd dezelfde) een pen uit. Is dat normaal?
Groet,
Edo
Windscherm 9-3 2001 zit matig vast
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Windscherm 9-3 2001 zit matig vast
Meestal moeten de "automatische" palen wel goed in de veeal plastiek uitsparingen gaan. Bij sommige aftermarket schermen zijn de palen soms net wat te dik. Dan kun je de uitsparing wat uitfrezen. Met de palen in de uitsparing kan het scherm hooguit iets horizontaal bewegen, maar je kunt hem er niet zomaar uittrekken, zonder de palen terug te halen, hebben trouwens meestal een veer om ze er in te houden.Als die veer defect is kan het ook mis gaan, dan schiet de pal er stiekum uit.
-
Melle
- Geregistreerd lid
Bij sommige schermen kun je de lengte van de pennen aanpassen, waardoor ze beter klemmen....
-
edoe
- Geregistreerd lid
Als ik het scherm door wat heen en weer rukken loskrijg, gebeurt dat zonder dat de pennen werkelijk naar binnen "tikken". Ik denk dat het de beste optie is om inderdaad de lengte van de pennen iets aan te passen door de schroeven een paar slagen te geven.
Het valt me wel op dat de pennen niet luid (of eigenlijk gewoon niet) "inklikken" in de uitsparingen. Klopt dat?
Het valt me wel op dat de pennen niet luid (of eigenlijk gewoon niet) "inklikken" in de uitsparingen. Klopt dat?