problemen met cabriodak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Wierckx
Geregistreerd lid

Re: problemen met cabriodak

Bericht door Wierckx » wo 24 mar, 2010 12:46

Je zou kunnne kijken of je vloeistof nog voldoende is. Zou ook lekkage zijn ontstaan bij de hydraulische cylinders, dat hoop ik niet voor je want die zijn nog al kostbaar. Verder staan op het forum veel berichten over haperende daken. Ik heb mijne destijds laten maken door BNL in Boxtel. Werkt nu alwqeer 1 jaar voorbeeldig.

Groet Frits Wierckx

Rinse
Geregistreerd lid

Bericht door Rinse » do 25 mar, 2010 11:10

Ik heb toevallig vanochtend nog de olie van het dak bijgevuld. Fluitje van een cent en hij doet het weer als vanouds.
Ik heb inderdaad een licht lekkende cilinder, maar als ik 1x per jaar bijvul dan is er niets aan het handje...voorlopig dus geen zin om een dure reparatie uit te laten voeren! :)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 26 mar, 2010 15:06

Waar vul je dit dan bij?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 29 mar, 2010 9:50

onder de zitting van de achterbank.

Rinse
Geregistreerd lid

Bericht door Rinse » ma 29 mar, 2010 10:25

Arbilen schreef:Waar vul je dit dan bij?
Ik kom regelmatig in Enschede, wil je best een keertje helpen :)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » ma 29 mar, 2010 21:40

Hey Rinse,
Het is nog niet nodig hoor, maar was nieuwsgierig waar dat bijvulpunt eigenlijk zat. Maar in elk geval dank voor je aanbod. Zal het onthouden :-)

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » di 30 mar, 2010 21:01

modderfreak schreef:Hallo,

ik heb onlangs een saab cabrio 93 uit 98 gekocht, maar als ik het dak open doe stopt deze elke keer een geeft een bel signaal
als ik de knop los laat en weer indruk gaat het dag gewoon weer verder.
wie weet hier meer van ?
In het cabriodak systeem zitten aan beide kanten, een positiesensor, zogezegd een sleepcontact voor herkenning van het scharnierpunt v.d. kap.
Deze sensoren zitten in de buurt van de cilinders, en gaan wel vaker kapot.
Ze zien er minimaal van formaat, en kosten zo'n 40-50 euro per stuk.

Vervangen is opzich simpel, maar de bedrading moet op bepaalde plekken goed vast zitten.
Als je dit b.v. laat doen door de Saab dealer, zal deze hooguit een 45 min / uurtje bezig zijn.

Betreft de verhalen van lekkende cilinders komt minder vaak voor.
Dus maak je niet ongerust daarover.

Domenie
Geregistreerd lid

Bericht door Domenie » di 09 aug, 2016 23:31

Hallo,

Met interesse lees ik over het bijvullen van de hydrolische olie.
Ik heb sinds kort een Saab 900 uit 95 en de kap ging eerst nog open (wel schokkend) maar nu wil hij maar een klein stukje en zakt dan weer terug. Lijkt er dus op dat er olie bijgevuld moet worden.
Weten jullie of het bijvullen ook onder de achterbank moet gebeuren.

Gr Stef

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Dabutcha76 » wo 10 aug, 2016 6:51

Een 900 uit '95 heeft een elektrisch systeem, daar valt helaas niet zo veel aan bij te vullen. Zijn ook redelijk storingsgevoelig. Veel mensen rapporteren brakke kruiskoppelingen, maar heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee. Ik kan je probleem dus helaas niet helpen troubleshooten.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » wo 10 aug, 2016 7:59

Kruiskoppeling bedient alleen de tonneau cover. Als het dak tijdens openen terugzakt, dan doen de motoren het niet, of lopen te zwaar, of krijgen geen spanning.
Eigenlijk even met 2 man kijken, of 3 man. 1 voor het dak bedienen, en 2 man links en rechts om te kijken en te luisteren.
Hoor je de motoren draaien ja of nee. Of dat ze te zwaar draaien, enz.
Eerst kijken en luisteren.

Domenie
Geregistreerd lid

Bericht door Domenie » wo 10 aug, 2016 23:50

Hallo

Bedankt voor de tips.
Ik ga ermee aan de slag.
Nou heb ik nog een probleem misschien weten jullie daar ook raad mee
De dak vergrendeling achter (twee pinnen die het dak moeten borgen doen het niet.
Het dak blijft dus achter los en een beetje open staan.
Weet iemand welk commando en welke switch het commando dak is dicht en borging pin moet eruit komen geeft.
Is dat links en rechts achter de achterruit. Zo ja hoe kom je daarbij als de kap niet open gaat.
En hoe kom ik aan een foto van die switchjes omdat ik graag twee nieuwe wil plaatsen.

Plaats reactie